Strona 1 z 1

problem ze wskazaniem temperatury

: śr paź 17, 2007 18:25
autor: Saddam
Witam.

Koledzy mam taki problem w mk3 1,9 td, temperatura silnika (cieczy chłodzącej) rośnie mi tylko do tych pierwszych czterech gęsto ułożonych kresek i dalej ani drgnie.
Jest to może jakiś typowy problem dla golfa? Może już ktoś sie z tym spotkał?
Nie zauważyłem żeby załączył mi sie kiedyś wentylator.
Układ chłodzenia odpowietrzony.
Podejrzewałem czujnik temperatury ten wkręcany w chłodnice, ale Pan w sklepie powiedział mi że jest kilka tych czujników i nie koniecznie musi to być wina tego z chłodnicy.

Problem jest poważny i nie chce jeździć w takim stanie bo może przynieść to dla mnie fatalne skutki :(

Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc :)

: śr paź 17, 2007 18:34
autor: arturo
Podejrzewałem czujnik temperatury ten wkręcany w chłodnice,
Ten czujnik jest do włączania wentylatora więc odpada.
Może być czujnik temp. co siedzi na króćcu na głowicy.
Ale na 90% masz walnięty termostat. (jest na dole silnika w króćcu od pompy)

: śr paź 17, 2007 18:43
autor: roro84
witam,wymien termostat najlepiej wahlera i bedzie grało:) u mnie bylo podobnie ale mialem odwrotnie pasek na pompie zalozony-znalazl sie jakis magik co tak zalozyl,ale temp dobrze trzymal,jak zmienilem tak jak byc powinno to lapal 70 stopni, po zmianie termostatu wszystko wrocilo do normy,

: śr paź 17, 2007 18:46
autor: Saddam
arturo pisze: Ten czujnik jest do włączania wentylatora więc odpada.
Czyli moge narazie jeździć spokojnie, bo nie ma opcji żeby mi sie przegrzał?
arturo pisze:Może być czujnik temp. co siedzi na króćcu na głowicy.
Ale na 90% masz walnięty termostat. (jest na dole silnika w króćcu od pompy)
Jest jakiś sposób żeby sprawdzić w czym problem? Bo wpakowałem właśnie dużo kasy w samochód i średnio mam na wymianę czegoś co jest dobre? jak każdy pewnie :jezor:



roro84, czyli też Ci wchodził tak jakby na te pierwsze cztery kreski i dalej ani rusz?

: śr paź 17, 2007 18:50
autor: Przewodnik
jak się auto rozgrzeje do tych kilku kresek sprawdź czy masz dolny wąz Ciepły czy Zimny, jak jest Ciepły to termostat do wymiany, skutki jazdy na zimny silniku nie sa za Ciekawe napewno więcej spali, jeśli auto jest niedogrzane głosniej pracuje, olej jest gęsciejszy i gozej smaruje turbinke.

: śr paź 17, 2007 19:01
autor: roro84
no moze nie wisiala na samym poczatku ale max do 70 stopni dochodzilo,termostat kupilem w intercars za 50zl,u mnie to bylo przyczyna

: śr paź 17, 2007 19:03
autor: Saddam
Przewodnik pisze:jak się auto rozgrzeje do tych kilku kresek sprawdź czy masz dolny wąz Ciepły czy Zimny, jak jest Ciepły to termostat do wymiany, skutki jazdy na zimny silniku nie sa za Ciekawe napewno więcej spali, jeśli auto jest niedogrzane głosniej pracuje, olej jest gęsciejszy i gozej smaruje turbinke.

niedogrzany moim zdaniem nie jest, bo jak otworze maske to bije ciepłem, obawiałem sie bardziej przegrzania.

Dolny wąż jest zimny

[ Dodano: 17 Paź 2007 23:24 ]
z tego co zauważyłem to są jakieś dwa czujniki, jeden bezpośrednio przy chłodnicy a drugi jakby z takiego króćca wychodzi od "frontu" silnika.
i jak ten czujnik wychodzący z króćca wyciągnąłem to wtedy temperatura opadła do zera, więc można wywnioskować że on jest odpowiedzialny za podanie temperatury? dobrze myśle? i go powinno sie wymienić?

: ndz paź 28, 2007 15:03
autor: muusk
Mi tez tez rosnie po 30 km trasie w okolice 70 stopni wezne jak dotykałem to oba o takiej samej temp, jesli to byly te weze ;) ( na dole ma byc zimny?) Temperature powietrza do kabiny wdmuchu-je (głupia cenzura :D) ciepłą (czy to nie ma zwiazku z temp i rozgrzaniem silnika?) i jak sie maske otworzy to tez jakby tam cieplo ; ] Wiec czy to wskazuje na termostat czy walniety wskaznik? Albo jak jeszcze sie upewnic co do tego?

: ndz paź 28, 2007 16:03
autor: Przewodnik
raczej termostat, a czy w korku przekracza ci czasem te 70 a jak jedziesz to znowu spada??, skoro oba są ciepłe to termostat się przywiesił i puszcza cały czas obieg a to że ciepło bucha to nie ma nic do rzeczy bo pod maską to wszystko się grzeje chocby wydech.

: ndz paź 28, 2007 17:00
autor: muusk
jak postoi to to wzrasta temp a czy pozniej w czasie jazdy opada to nie sprawdzałem musze zobaczyc w najblizszym czasie, bo nie chciałbym wymieniac czegos niepotrzebnie ; ]

A jesl;i juz wymiana to czy ktos kupował z tego zrodła
http://moto.allegro.pl/it...golf_od_ss.html ale zobacze jeszcze u mnie w sklepie ;)

: ndz paź 28, 2007 17:35
autor: BENITO
To koledzy jak ma być? Czy wąż na dole chłodnicy ma być zimny czy ciepły, bo u mnie po około 30 km jazdy jest dalej tak, że wskaźnik temperatury cieczy nie wychodzi za białe pole a dolna rura chłodnicy jest zimna (górna ciepła).