Strona 1 z 2

Kopci czarnym dymem

: wt paź 16, 2007 22:40
autor: slaw1985
witam mam maly problem z moim mk4 caly czas kopci czarnym dymem z tlumika i pluje olejem czasami czym moze byc to spowodowane?czy moze byc to wina czujnika temperatury plynu chlodzacego bo spirala mi mruga?pomocy

: wt paź 16, 2007 22:43
autor: damcio151
spirala mruga to podepnij się pod vaga , bo zapisany masz błąd !!! kopcenie może być spowodowane nieszczelnością , ale vag to podstawa

: wt paź 16, 2007 23:13
autor: rob555
Trzeba szybko diagnozowac bo moze turbo poleciec jesli weze sa nieszczelne...
Zapraszam

: sob paź 27, 2007 18:06
autor: diaz34
Mozecie mi powiedziec czemu turbo sie psuje jak jest nieszczelny dolot?? wiem ze sie psuje bo mi wlasnie przez to juz umiarla turbina ale wytlumaczcie mi dlaczego tak sie dzieje

: sob paź 27, 2007 18:17
autor: grinio
No tak :))

: sob paź 27, 2007 18:22
autor: damcio151
grinio pisze:Poniewaz przez nieszczelniści zasysa syf który leci na turbinke :)
za turbo :bajer: :?:
chodzi o to , że ciśnienie w dolocie widziane przez MAPsensor jest mniejsze i ECU nie ograniczy go (coś takiego :P )

[ Dodano: Sob Paź 27, 2007 18:24 ]
i turbo pompuje ile wlezie :P

: sob paź 27, 2007 19:28
autor: diaz34
ok dzieki,a powiedzccie mi jeszcze czemu w takiej sytuacji kopci na czarno przy 3000 obrotach bo u mnie tak jest, dzisiaj jak przygazowal pare razy to tak czarno bylo w garazu ze nie dalo sie wytrzymac

: sob paź 27, 2007 19:33
autor: Adamm
bo turbo pompuje komp na przeplywce odczytuje ze dostaje powietrza i dowala paliwa a faktycznie powietrze ucieka bokiem

: sob paź 27, 2007 19:42
autor: diaz34
A moze to jednak wina przeplywki? Powiem jeszcze ze w przewodach do intercooler jest galancie oleju,ta nieszczelnosc ktora byla juz wyeliminowalem ale obawiam sie ze za pozno bo i tak kopci z tym ze troche mniej, a ten olej w rurach do IC oznacza ze turbo juz puscilo olej? przy trzech tysiacach obr. przewody troche puchna ale w porownaniu do innych tdi to za slabo. Co jest bardziej prawdopodobne Przeplywka czy turbina sie skonczyla przez wlasna glupote i niedopilnowanie??

: sob paź 27, 2007 20:31
autor: Adamm
jesli przeplywka pada to nie kopci bo padajaca przeplywka obciana ilosc powietrza przez co komp daje mniej paliwa

zawsze w rurach jest lekko oleju byle nie za wiele


zobacz na Vagu podczas jazdy jak pompuje turbina i bedziesz wiedzial co i jak

: ndz paź 28, 2007 11:45
autor: diaz34
a jeszcze jedno. Dolot juz elegancko uszczelniony niema zadnych przedmochow i nadal kopci na czarno moze to byc wina poprzez umierajace turbo?? myslalem ze powinnien kopcic na siwo skoro puscila olej i pewnie poszedl na tloki a tu jest na odwrot kopci na czarno. Mam zamiar wymienic wlasnie turbo tylko obawiam sie ze moze nic nie pomoc i nadal bedzie kopcil na czarno co o tym myslicie

: ndz paź 28, 2007 11:52
autor: damcio151
diaz34,najpierw sprawdź na vagu ile dmucha turbo ... jeżeli turbo puszczałoby olej to dymiłby na niebiesko , a nie czarno

: ndz paź 28, 2007 12:37
autor: homsky
diaz34 pisze:Mozecie mi powiedziec czemu turbo sie psuje jak jest nieszczelny dolot?? wiem ze sie psuje bo mi wlasnie przez to juz umiarla turbina ale wytlumaczcie mi dlaczego tak sie dzieje
damcio151 pisze:turbo pompuje ile wlezie
No mniej więcej tak :grin:

Wytłumacze to bardziej obrazowo...........
Załóżmy że cisnienie doładowania jakie chce uzyskać ECU to 1bar , ale przy nieszczelności powietrze ucieka cisnienie spada powiedzmy do 0,5bar , ECU to interpretuje jako za niskie cisnienie i za pomoca N75 steruje turbem aby te cisnienie zwiększyć. Turbo pompuje teraz więcej powietrza , częśc tego powietrza ucieka nieszczelnościami , ale udaje się uzyskac zadane cisnienie 1bar , ECU widzi ze wszystko jest OK cisnienie jest osiagnięte , ale turbo pompuje jak wściekłe aby mimo nieszczelności uzyskać wlaściwe cisnienie , wiadomo zywot turbiny nie bedzie dlugi jak bedzie pracowac na granicy swoich możliwości.

Nieszczelności w dolocie stosunkowo łątwo zdiagnozować , zreguły wystarczy porównać wartości przepływomierza z wartościami cisnienia doładowania, wartości przepływomierza będa niewspólmiernie duże w porównaniu do doładowania, i do jest przyczyna dymienia przy nieszczelnościach , cisnienie jest niskie a przeplywka pokazuje że jest duzo powietrza i ECU ładuje paliwa które nie ma sie w czym spalić.
diaz34 pisze:Dolot juz elegancko uszczelniony niema zadnych przedmochow i nadal kopci na czarno moze to byc wina poprzez umierajace turbo?? myslalem ze powinnien kopcic na siwo skoro puscila olej i pewnie poszedl na tloki a tu jest na odwrot kopci na czarno.
Sprawdzałes na VAGu jak pompuje teraz turbo i co pokazuje przeplywomierz ????

: ndz paź 28, 2007 14:49
autor: diaz34
bylem na serwisie to powiedzieli ze nie ma co sprawdzac doladowania bo przewody za slabo puchna,powiedzieli mi ze trzeba wymienic turbo i potem ewentualnie przelywke bo cos im sie tam nie zgadzalo z masa powietrza