Strona 1 z 2

wskażnik ciśnienia doładowania

: pt paź 12, 2007 21:53
autor: juniorwwa
witam serdecznie mam pytanko jak podłączyć wskażnik cisnienia doładowania
mam silnik 2.5 tdi
podłączyłem pod ten przewód co idzie od spręzarki do zaworu i pokazuje mi podćisnienie..
jak dodam gazu to wskazówka ide w górę tzn bliżej zera ale nie wychyli sie ponad zero
u mnie powinno pompowac do około 1,5 bara
w czym problem może ktoś pomoże

: pt paź 12, 2007 22:18
autor: adam16v
Może podłączyłeś do przewody co idzie z filtra do turbiny? Tam jest prędzej podciśnienie. Podłącz sobie gdzieś w okolicy kolektora dolotowego. Jesli byś miał cały czas podciśnienie zamiast ciśnienia tzn że turbo ci chyba nie pracuje...

: sob paź 13, 2007 08:06
autor: el Kopyto
Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa

: sob paź 13, 2007 09:56
autor: uysy
juniorwwa pisze:pod ten przewód co idzie od spręzarki do zaworu
Jeśli V6 to źle podłączyłeś, nie znajdziesz tam nigdzie wężyka w który mógłbyś wpiąć trójnik, trzeba zrobić króciec na rurze dolotu.
Ale vakuometr na sterowaniu ladera to fajna rzecz :helm:

: sob paź 13, 2007 10:53
autor: el Kopyto
Dopiero teraz zobaczyłem i aż mi sie głupio zrobiło z napisanie "żecz"

: sob paź 13, 2007 11:05
autor: uysy
el Kopyto pisze:napisanie "żecz"
Napisane jest też, że w kolektorze diesla występuje podciśnienie :)

: sob paź 13, 2007 16:08
autor: juniorwwa
el Kopyto pisze:Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa
a więc sprawa polega na tym że jak pisałem jest jeden węzyk aluminiowy i jeden gumowy ...widocznie ten aluminiowy powinien byc ciśnieniowy a silnik jest 5 cylindrowy dzieki za odpoqwiedzi :okej:

: sob paź 13, 2007 17:23
autor: adam16v
el Kopyto pisze:Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa
Turbo nie "włącza się"! Turbo pracuje cały czas. Ciśnienie wzrasta wraz z obrotami i przyciśnięciem gazu, nie jak są obroty to się uruchamia i pracuje...

: pn paź 15, 2007 07:39
autor: el Kopyto
uysy pisze:Napisane jest też, że w kolektorze diesla występuje podciśnienie
W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie, a jeśli silnik jest w jakiś sposób doładowany (mechanicznie czy turbo) to po pokryciu podciśnienia dopiero występuje nadciśnienie
adam16v pisze:Turbo nie "włącza się"! Turbo pracuje cały czas. Ciśnienie wzrasta wraz z obrotami i przyciśnięciem gazu, nie jak są obroty to się uruchamia i pracuje...
Tak pracuje cały czas, Chodziło mi o to że zauważalne na zegarze czyli zwiękaszające swoje obroty (włączające się) jest uzależnione od obciążenia silnika (turbodoładowanie, bo doładowanie mechaniczne (kompresorowe) wzrasta wraz z obrotami. Wystarczy spojrzeć na manometr i na poszczególnych biegach zobaczyć przy jakich obrotach wskazuwka zacznie pokazywać nadciśnienie (na niskich biegach wskazówka ruszy się przy wyższych obrotach niż na biegach wyższych)

: pn paź 15, 2007 09:11
autor: uysy
el Kopyto pisze:W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie,
bzdura
el Kopyto pisze:wskazuwka

: pn paź 15, 2007 09:15
autor: cowboy
uysy pisze:el Kopyto napisał/a:
W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie,

bzdura
mi jak się turbo wysrało i wirnik stanął w poprzek to miałem podciśnienie :)

: pn paź 15, 2007 09:23
autor: uysy
widywałem vacuum nawet bez stawiania wirnika okoniem ;) Ale to mało normalny stan :grin:

: pn paź 15, 2007 09:29
autor: el Kopyto
uysy pisze:bzdura
Dlaczego bzdura?

[ Dodano: 15 Paź 2007 09:31 ]
I przepraszam za błędy ortograficzne jakie popełniam przy pisaniu, staram się al;e nie zawsze wychodzi :bigok:

: pn paź 15, 2007 09:44
autor: uysy
el Kopyto pisze:Dlaczego bzdura?
A dlaczego bzdurą jest twierdzenie, że koń ma 8 nóg??
Po prostu w większości diesli podciśnienie nie występuje bo nie ma powodu (oporów na dolocie). Oczywiście czasem może być inaczej ale to nijak nie jest "każdy silnik spalinowy" Jeśli chodzi o ssaki to opór filtra może powodować pomijalnie małe podciśnienie ale w TD pod warunkiem, że sprężarka nie jest 2x za duża MAP będzie zawsze większe niż atmosfera.