
Dwumasówka w AFN-ie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dwumasówka w AFN-ie
Witam. Nie chciełem zakładac nowego tematu w związku z kołee zamachowym dwumasowym, pisałem na istniejącym temacie, ale było zero odzewu, bo temat stary, więc nie było wyjścia. A chodzi o to. Mam u siebie w golfie 1,9 TDI AFN problem z kołem dwumasowym, na wolnych obrotach przenoszą mi sie drgania od silnika na budę, poduchy wymieniłem i dalej jest to samo więc podejrzewam koło dwumasowe. Poradzcie mi co robic, czy szukac nowego kpl. koła dwumasowego razem ze sprzgłem od AFN-a, czy tak jak pisał kolega wyzej zakupic sobie zamiennik Valeo ze zwykłeym kołem i sprzęgłem z tłumikiem drgan? W zadne szybsze zuzywanie sie skrzyni przez to nie wierze bo np. w TDI 1Z jest zwykłe koło zamachowe a te silniki robią przebiegi po 500-600 tys km i nic ze skrzynią sie nie dzieje.Słyszałem tez ze do AFN-a pasuje idealnie dwumasówka Sachsa ze sprzęgłem od MK4 TDI ASV i nie trzeba nic przerabiac , a poprostu jest tansza bo jest ich więcej na rynku? Jaki wariant jest wg. was najlepszy ? Poradzcie mi w koncu co robic bo to drzenie mnie wykonczy
z góry dzięki pozdrawiam.

Re: Dwumasówka w AFN-ie
Powiem tak mój kolega w swoim MK IV TDI na dystansie 100 tys km wymieniał 2 razy dwumasówke i koszty ok 1500zł sztuka. Wymienił wreście na Valeo które jest zamiennikiem 2 masowego, nie widać różnicy w pracy silnika, przejechał na tym juz 80 tys km i jestszatanek pisze:Witam. Nie chciełem zakładac nowego tematu w związku z kołee zamachowym dwumasowym, pisałem na istniejącym temacie, ale było zero odzewu, bo temat stary, więc nie było wyjścia. A chodzi o to. Mam u siebie w golfie 1,9 TDI AFN problem z kołem dwumasowym, na wolnych obrotach przenoszą mi sie drgania od silnika na budę, poduchy wymieniłem i dalej jest to samo więc podejrzewam koło dwumasowe. Poradzcie mi co robic, czy szukac nowego kpl. koła dwumasowego razem ze sprzgłem od AFN-a, czy tak jak pisał kolega wyzej zakupic sobie zamiennik Valeo ze zwykłeym kołem i sprzęgłem z tłumikiem drgan? W zadne szybsze zuzywanie sie skrzyni przez to nie wierze bo np. w TDI 1Z jest zwykłe koło zamachowe a te silniki robią przebiegi po 500-600 tys km i nic ze skrzynią sie nie dzieje.Słyszałem tez ze do AFN-a pasuje idealnie dwumasówka Sachsa ze sprzęgłem od MK4 TDI ASV i nie trzeba nic przerabiac , a poprostu jest tansza bo jest ich więcej na rynku? Jaki wariant jest wg. was najlepszy ? Poradzcie mi w koncu co robic bo to drzenie mnie wykonczyz góry dzięki pozdrawiam.

No własnie tak sie zastanawiam nad tym zamiennikiem Valeo, ale czytam i czytam o tej dwumasówce i spodkałem sie nawet z opinią ze w AFN-ach nie ma dwumasówki. I juz sam nie wiem. inni piszą ze jej noedomaganie objawia sie tym ze te drgania od silnika pojawiają sie czasem, ze są raczej na zimnym silniku, mówią ze od sprzęgła dochodzą dziwne odgłosy, jakies stuki. U mnie niec takiego nie ma , tylko jest to drzenie wnetrza od silnika niezaleznie czy ciepły czy zimny zawsze na wolnych obrotach, nic nie puka, tylko jest cos takiego ze czasami przy zmianie biegu jak szybciej puszcze sprzęgło to z okolicy sprzegła dochodzi taki dziwny "kwik" juz ktoś pisał o czyms podobnym. A czy Sachs, lub LUK nie ma w ofercie podobnego zamiennika do tego Valeo?
Z tego co sie orientuje to wiekrzosc TDI od 110km ma dwumasówki, tylko ponoc 90KM jej nie ma. Wiem ze na 100% jest tak w Mk IV. Poza tym tylko Valeo produkuje zamiennik, który spełnia funkcje dwumasówki. Bo nie sztuka włożyć cos co nie bedzie działąc jak powinno i tylko Valeo cos takiego opracował. Poza tym u kolegi w Mk IV było jak u Ciebie mało kulturalna praca na biegu jałowym, wyraźne drgania- po wyeliminowaniu innych nieprawidłwoosci silnika padło na dwumasówke i sie sprawdziło.szatanek pisze:No własnie tak sie zastanawiam nad tym zamiennikiem Valeo, ale czytam i czytam o tej dwumasówce i spodkałem sie nawet z opinią ze w AFN-ach nie ma dwumasówki. I juz sam nie wiem. inni piszą ze jej noedomaganie objawia sie tym ze te drgania od silnika pojawiają sie czasem, ze są raczej na zimnym silniku, mówią ze od sprzęgła dochodzą dziwne odgłosy, jakies stuki. U mnie niec takiego nie ma , tylko jest to drzenie wnetrza od silnika niezaleznie czy ciepły czy zimny zawsze na wolnych obrotach, nic nie puka, tylko jest cos takiego ze czasami przy zmianie biegu jak szybciej puszcze sprzęgło to z okolicy sprzegła dochodzi taki dziwny "kwik" juz ktoś pisał o czyms podobnym. A czy Sachs, lub LUK nie ma w ofercie podobnego zamiennika do tego Valeo?
A nie orientujesz sie ile taki komplet Valeo kosztuje?
Zapytałem o inne firmy bo ktoś na forum pracował w firmie valeo i pisał ze ostatnio jakość ich produktów bardzo spadła po tym jak firmę przejeli Polacy, nie wiem czy to prawda czy nie. No ja u siebie tez juz powoli wykluczam inne nieprawidłowośći, poduchy pod silnikiem nowe, silnik nie był na Vagu ale śmiga ładnie więc myśle ze w układzie zasilania silnika tez wszystko oki, na podłużnicy tez nie ma zadnych znaków świadczących o jakims dzwonie, więc co zostaje tylko ta dwumasówka ?
Moze ktoś jeszcze na forum miał do czynienia z tym zamiennikiem Valeo ?
Zapytałem o inne firmy bo ktoś na forum pracował w firmie valeo i pisał ze ostatnio jakość ich produktów bardzo spadła po tym jak firmę przejeli Polacy, nie wiem czy to prawda czy nie. No ja u siebie tez juz powoli wykluczam inne nieprawidłowośći, poduchy pod silnikiem nowe, silnik nie był na Vagu ale śmiga ładnie więc myśle ze w układzie zasilania silnika tez wszystko oki, na podłużnicy tez nie ma zadnych znaków świadczących o jakims dzwonie, więc co zostaje tylko ta dwumasówka ?
Moze ktoś jeszcze na forum miał do czynienia z tym zamiennikiem Valeo ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości