Strona 1 z 3
Likwidacja przecieku spod pokrywy zaworów - porada
: pn paź 08, 2007 22:39
autor: PinkFloyd
Od jakiegoś czasu walczyłem z wyciekami spod pokrywy zaworów. Wymieniałem z 3 uszczelki, smarowałem silikonem, kupiłem nowa pokrywe i tak po czasie ciekło,a potem nawet leciało. Ostatnio zauważyłem ze jak dobrze zrobięłm pokrywe to lekko sączył się nowy simering
Szlag mnie trafiał. Pojechałem do kolegi co kilka lat robi VW. Powiedział, ze jest na 100% pewny, ze to odma zalepiła się nagarem z oleju, czesto sie to zdarza, a szczególnie w TDI nie raz to robił, bo wymiana simeringów i uszczelnienie silnika nic nie dawało. Ściągnął mi to kółko z pokrywy zaworów odpinajac wszystkie złączki. Zanużył w nafcie a potem po czasie przedmuchał z każdej strony sprezonym pwoietrzem- wg mnie leciało troche brudnej nafty. Po załozeniu i umyciu silnika nic nie robliśmy z miejsc gdzie wczesniej ciekło. I od razu pomogło nawet teraz nic sie nie sączy. Nie wiedziałem, że to tak może pomóc. Widocznie cisnienie w komorze rosło- mimo ze silnik nie ma przedmuchów. Może moje doświadczenie komuś pomorze bo mnie to przyprawiało do palpitacji serca.
: pn paź 08, 2007 23:25
autor: souler
w tym szalenstwie moze byc metoda
: wt paź 09, 2007 08:44
autor: bburdach
trzeba będzie spróbować bo u mnie też to samo
: wt paź 09, 2007 09:46
autor: popo666
W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!
: wt paź 09, 2007 09:55
autor: smoku114
dzięki za podpowiedz kolego u mnie to samo więc spróbuję i mam nadzieję ze pomoże pozdro
: wt paź 09, 2007 11:43
autor: QwertKalety
popo666 pisze:W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!
Niby jaki wpływ ma usadzona uszczelka pokrywy zaworów na silikonie do żywotności turbiny??
: wt paź 09, 2007 12:24
autor: BENITO
No właśnie, co ma piernik do wiatraka?
Jakby ktoś źle posmarował to jedynie silikonowych farfocli musiało by przez odmę polecieć do turbiny, co jest nierealne, no pod odmą jest sitko w pokrywie zaworów.
: wt paź 09, 2007 15:11
autor: Maciuś01
To faktycznie ma pozory logiki bo jak się odma zapcha wzrasta ciśnienie w komorze korbowej więc wyrzuca olej.
A do tego trzeba pamiętać aby uszcelkę pod kapę kupić w kpl. z uszczelkami śrub (6szt.) bo bez tego jest kaplica zawsze będzie ciekło (a w servusie VAG chcą za nie 12 zł za szt!!!!!!!!)
: wt paź 09, 2007 18:51
autor: PinkFloyd
Zrobiłem od wczoraj 400km i 40km z predkoscia ok 170km/h i susza nawet z miejsc gdzie leciało pustynia- wiec wina odmy. Kolega mi mówił, że w serwisach jak jeszcze ludzie serwisowali MK III przy każdej zmianie rozrzadu czyslili ta odmę, ponieważ dla blokady wałka rozrzadu ściągali pokrywe zaworów i wtedy ściągali odmę była to jedna z czynności którą wtedy robili- może teraz to zaprzestano.
Jezeli ktos może to prosze o podanie numeru fabrycznego odmy z ETKI dla silnika AAZ bez ruru połączeniowych. Za podanie numeru oczywiście się odwdzięcze
: wt paź 09, 2007 21:09
autor: souler
oj to widze, ze w najlblizszym czasie czyszcze to badziewie
: wt paź 09, 2007 21:18
autor: michu
Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D
Widziałem też nazwę odolejacz odmy
: wt paź 09, 2007 21:42
autor: PinkFloyd
michu pisze:Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D
Widziałem też nazwę odolejacz odmy
Dzięki
: wt paź 09, 2007 23:18
autor: skarredasch
PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
: wt paź 09, 2007 23:25
autor: souler
skarredasch pisze:PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
teraz zacznie nam wyciekac gdzie indziej znajac zycie