Strona 1 z 3

Likwidacja przecieku spod pokrywy zaworów - porada

: pn paź 08, 2007 22:39
autor: PinkFloyd
Od jakiegoś czasu walczyłem z wyciekami spod pokrywy zaworów. Wymieniałem z 3 uszczelki, smarowałem silikonem, kupiłem nowa pokrywe i tak po czasie ciekło,a potem nawet leciało. Ostatnio zauważyłem ze jak dobrze zrobięłm pokrywe to lekko sączył się nowy simering :grrr: Szlag mnie trafiał. Pojechałem do kolegi co kilka lat robi VW. Powiedział, ze jest na 100% pewny, ze to odma zalepiła się nagarem z oleju, czesto sie to zdarza, a szczególnie w TDI nie raz to robił, bo wymiana simeringów i uszczelnienie silnika nic nie dawało. Ściągnął mi to kółko z pokrywy zaworów odpinajac wszystkie złączki. Zanużył w nafcie a potem po czasie przedmuchał z każdej strony sprezonym pwoietrzem- wg mnie leciało troche brudnej nafty. Po załozeniu i umyciu silnika nic nie robliśmy z miejsc gdzie wczesniej ciekło. I od razu pomogło nawet teraz nic sie nie sączy. Nie wiedziałem, że to tak może pomóc. Widocznie cisnienie w komorze rosło- mimo ze silnik nie ma przedmuchów. Może moje doświadczenie komuś pomorze bo mnie to przyprawiało do palpitacji serca.

Obrazek

: pn paź 08, 2007 23:25
autor: souler
w tym szalenstwie moze byc metoda

: wt paź 09, 2007 08:44
autor: bburdach
trzeba będzie spróbować bo u mnie też to samo

: wt paź 09, 2007 09:46
autor: popo666
W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!

: wt paź 09, 2007 09:55
autor: smoku114
dzięki za podpowiedz kolego u mnie to samo więc spróbuję i mam nadzieję ze pomoże pozdro :pub:

: wt paź 09, 2007 11:43
autor: QwertKalety
popo666 pisze:W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!
Niby jaki wpływ ma usadzona uszczelka pokrywy zaworów na silikonie do żywotności turbiny??

: wt paź 09, 2007 12:24
autor: BENITO
No właśnie, co ma piernik do wiatraka? :grin:
Jakby ktoś źle posmarował to jedynie silikonowych farfocli musiało by przez odmę polecieć do turbiny, co jest nierealne, no pod odmą jest sitko w pokrywie zaworów.

: wt paź 09, 2007 15:11
autor: Maciuś01
To faktycznie ma pozory logiki bo jak się odma zapcha wzrasta ciśnienie w komorze korbowej więc wyrzuca olej.
A do tego trzeba pamiętać aby uszcelkę pod kapę kupić w kpl. z uszczelkami śrub (6szt.) bo bez tego jest kaplica zawsze będzie ciekło (a w servusie VAG chcą za nie 12 zł za szt!!!!!!!!)

: wt paź 09, 2007 18:51
autor: PinkFloyd
Zrobiłem od wczoraj 400km i 40km z predkoscia ok 170km/h i susza nawet z miejsc gdzie leciało pustynia- wiec wina odmy. Kolega mi mówił, że w serwisach jak jeszcze ludzie serwisowali MK III przy każdej zmianie rozrzadu czyslili ta odmę, ponieważ dla blokady wałka rozrzadu ściągali pokrywe zaworów i wtedy ściągali odmę była to jedna z czynności którą wtedy robili- może teraz to zaprzestano. Jezeli ktos może to prosze o podanie numeru fabrycznego odmy z ETKI dla silnika AAZ bez ruru połączeniowych. Za podanie numeru oczywiście się odwdzięcze :pub:

: wt paź 09, 2007 21:09
autor: souler
oj to widze, ze w najlblizszym czasie czyszcze to badziewie

: wt paź 09, 2007 21:18
autor: michu
Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D :pub:
Widziałem też nazwę odolejacz odmy

: wt paź 09, 2007 21:42
autor: PinkFloyd
michu pisze:Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D :pub:
Widziałem też nazwę odolejacz odmy
Dzięki :pub:

: wt paź 09, 2007 23:18
autor: skarredasch
PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
:bigok:

: wt paź 09, 2007 23:25
autor: souler
skarredasch pisze:PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
:bigok:
teraz zacznie nam wyciekac gdzie indziej znajac zycie :rotfl: