Strona 1 z 1

N108 czy tak powinno byc ?

: pn paź 08, 2007 13:24
autor: Dario84
Czy zawor N108 moze opozniac kat wtrysku ?

Mialem ustawiony kat statyczny na ok 50, podczas jazdy wartosc ta spadala momentami do 0, a podczas przyspieszenia zachowywal sie prawidlowo czyli wartosc byla wieksza od 50.

Czy jest to prawidlowa praca N108 ?

Wydaje mi sie ze nastawnik powinien tylko przyspieszac kat wtrysku, chyba nie powinien go opozniac ?
Zaznacze ze wlasnie przy wartosciach kata wtrysku bliskich 0 w kanale 000 samochod dymi na niebiesko, a kat ten pojawia sie w czasie utrzymywania stalej predkosci obrotowej silnika.

: pn paź 08, 2007 18:27
autor: damcio151

: pn paź 08, 2007 18:47
autor: Dario84
Czytalem chyba z 5 razy ten artykul i nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie czy nastawnik moze opozniac kat wtrysku

: pn paź 08, 2007 19:02
autor: damcio151
pewien nie jestem , ale raczej może

: śr paź 10, 2007 19:49
autor: Dario84
Dzis ustawilem kat wtrysku tak jak ma byc, troche powyzej niebieskiej linii na wykresie, oto logi grup 000 i 004 na postoju i na jalowym, nie dalem rady dzis zrobic dynamiczne.

Log 000 i 004 przy dobrze ustawionym kacie wtrysku:

Obrazek

Log 000 i 004 przy przyspieszonym na maksa w granicach tolerancji (gorna kreska w TDI Timing) kacie wtrysku:

Obrazek

W obu logach samochod dymi przy trzymaniu predkosci obrotowej ok 3000obr


Log 004 w Basic Settings, kat sie zmienil tylko na maks, nie zmienial sie co 10s:

Obrazek

Do tego dzis sprawdzalem wtryskiwacze, we wszystkich cisnienie przedwtrysku wynosilo ok 180 bar, czujnik na wtrysku sterujacym ma opornosc 108,6 Ohm wiec chyba wtryski odpadaja.