turbo uszkodzone?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

turbo uszkodzone?

Post autor: agnesmarcin » sob paź 06, 2007 07:48

witam. zrobilem diagnoze vagiem i nie wiem czy dobrze mysle czy moze sie myle. ale cisnienie w kolektorze dolotowym nie jest zbyt wysokie i czy cisnienie doladowania tez nie jest zbyt wysokie? czy cisnienie doladowania powinno byc takie same jak cisnienie w kolektorze dolotowym, czy sie powinno roznic? Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob paź 06, 2007 10:07

a nie lapie Ci czasem notlaufa? przeciez widac ze w pewnym momencie pompuje Ci 1,4 bar (o ile nie wiecej)

przy 3000 masz juz odcinke bo turbo przeladowuj, tak jest?


a i niby o co Ci chodzi z tym cisnieniem w kolektorze dolotowy? przeciec cisnienie w nim to cisneinie doladowania :P

a barometric pressure to cisnienie atmosferyczne :P
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 10:08 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 06, 2007 11:08

Adamm pisze:a nie lapie Ci czasem notlaufa? przeciez widac ze w pewnym momencie pompuje Ci 1,4 bar (o ile nie wiecej)

przy 3000 masz juz odcinke bo turbo przeladowuj, tak jest?
Wyraźnie widać klasyczne przeładowanie, które wystepuje juz od 2000rpm , zadane jest prawie 1bar , przy 2000rpm juz jest 1,1bar i rośnie do ponad 1,5bar !!! Sterownik widzi że nie daje rady zbic cisnienia i przechodzi w awaryjny obcina dawke paliwa co skutkuje spadkiem cisnienia do około 0,5bar.

Auto lapie notlauf (tryb awaryjny) przez przeładowanie , wpisz w wyszukiwarce słowo kluczowe PRZEŁADOWANIE NOTLAUF i znajdziesz dziesiatki tematów o twoim problemie

Acha , napisalbys jeszcze jaki silnik masz , bo 1.9TDI to za mało.

I jeszcze jedno, widac dawke przy pełnym bucie 51mg , seryjny motor ma chyba duzo mniejszą dawkę , czyzby zlozony był jakiś opornik lub BOX ?????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » sob paź 06, 2007 12:56

silnik jest po modzie kompa i powinno miec okolo 150km. notlauf lapie to ja wiem i teraz czy auto tryb awaryjny lapie tylko z powodu przeladowania czy tez sa inne powody. poniewaz z tego co wyczytalem to jezeli w kolektorze dolotowym jes cisnienie mniejsze niz zakladane to moze to byc spowodowane uszkodzony układ kontroli ciśnienia doładowania. a jezeli za duze to uszkodzona jest turbo. nastepne to jezeli cisnienie doladowania tez jest za niskie to moze to byc uszkodzony układ kontroli ciśnienia doładowania. a jezeli za wysokie to turbo uszkodzone rzecz jasna to nie musi byc to. dzisiaj jeszcze srawdzalem na biegu jalowym i normalnie vag pokazuje 1,1 bara a gdy dodam gazu delikatnie to w dolocie sie zwieksz cisnienie znowoz w doladowanie delikatnie spada do 1,03 bara. czy to jest normalne czy na jalowym tak jest jak sie przygazuje delikatnie. jeszcze na dodatek jak przygazuje to slychac swist i nie wiem czy to z turbo czy z dolotow od intercoolera



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob paź 06, 2007 13:27

agnesmarcin pisze:silnik jest po modzie kompa i powinno miec okolo 150km.
To pewnie będzie jakiś AFN lub inny 110 konny pojazd. :)
Jeśli tak to turbina jest ze zmienną geometrią, więc kierownice spalin w turbinie do czyszczenia, ewentualnie uszkodzony zawór N75, bo jego sterowanie jest OK.
Ale raczej kierownice spalin zacięte są w pozycji dużego ładowania.
Sprawdź czy jak odepniesz węzyk idący od n75 do gruszki na turbinie, to opada sztanga pod gruszką, a jak podepniesz to czy idzie w górę. (oczywiście na pracującym silniku).


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 06, 2007 14:40

agnesmarcin pisze:silnik jest po modzie kompa i powinno miec okolo 150km
Oj aż tyle sie nie spodziewaj . Co prawda paliwa podlane jest sporo bo 51mg to juz jest niezla dawka , ale zadane cisnienie doładowania to tylko 1989mbar bezwzgledne , czyli prawie 1bar
Grześko pisze:To pewnie będzie jakiś AFN lub inny 110 konny pojazd.
Jeśli tak to turbina jest ze zmienną geometrią, więc kierownice spalin w turbinie do czyszczenia, ewentualnie uszkodzony zawór N75, bo jego sterowanie jest OK.
Ale raczej kierownice spalin zacięte są w pozycji dużego ładowania.
Te rzeczy co podał Grześko trzeba sprawdzic bo to bedzie przyczyną przeładowań.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » sob paź 06, 2007 15:01

czyli jest za niski doladowanie? 150km te autko mialo. turbo bylo juz regenerowane wiec moze trzeba podniesc cisnienie. tylko do ilu? i jeszcze jedno, intercooler jest zalozony od mercedesa i jest wiekszy i dolot od niego jest wiekszy.
ps. wlasnie sprawdzilem sztange pod gruszka i opada jak odepne wezyk i jak gasze silnik tez opada a jak wlacze silnik to sztanga sie podnosi.
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 15:19 przez agnesmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob paź 06, 2007 15:48

hehe chcesz podnosic cisnienie jak Ci przeladowuje? :P

zrob to najpierw a potem o tym pomysl

sprawdz (na podmiane) czy n-75 jest sprawny bo cos jest nie halo i nie moze Ci sie turbo wysterowac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » sob paź 06, 2007 16:10

moze nieszczelnosc w ukladzie dolotowym od intercoolera? jak sądzicie. Zaworki sa nowe pol roku temu kupowalem je w sklepie i wywalilem na nie 600zl. czyli zawor n75 i od recyrkulacji. przeplywka? ale dobrze pokazuje



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 06, 2007 16:40

agnesmarcin pisze:moze nieszczelnosc w ukladzie dolotowym od intercoolera? jak sądzicie.
Masz przeładowanie , czytaj za duże cisnienie doładowania , komputer chce żeby było około 1bar a tobie pompuje ponad 1,5bara i nie potrafi tego zbić do wymaganych ~1bar !!! Przy nieszczelności miałbys za małe cisnienie a nie za duże !!!


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob paź 06, 2007 16:47

homsky dobrze mowi

cos masz ewidentnie ze sterowaniem turbiny - jednak bym sie pokusil o wyjecie turbiny i jej porzadne przeczyszczenie
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 16:49 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » sob paź 06, 2007 17:15

dzieki panowie. turbo jest jeszcze na gwarancji wiec je wykrecam i oddaje do sprawdzenia. tylko cholera trzeba jechac 100kilometrow.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob paź 06, 2007 18:08

A spróbuj ściągnąć wężyk od turbiny zaślepić go i się przejechać. Jeśli nadal będzie przeładowywać wyciągaj turbo, a jeśli nie to szukaj przy zaworku N75.

[ Dodano: 06 Paź 2007 18:12 ]
agnesmarcin pisze:ps. wlasnie sprawdzilem sztange pod gruszka i opada jak odepne wezyk i jak gasze silnik tez opada a jak wlacze silnik to sztanga sie podnosi.
Zrób tak jak napisałem wyżej.
Jeśli będzie ładował nadal to przy ruszającej się sztandze może to oznaczać zerwanie połączenia pomiędzy sztangą a kierownicami, a jeśli ładować nie będzie to zaworek n75 nie reaguje na to co podaje komputer.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » ndz paź 07, 2007 07:12

Grześko pisze:A spróbuj ściągnąć wężyk od turbiny zaślepić go i się przejechać. Jeśli nadal będzie przeładowywać wyciągaj turbo, a jeśli nie to szukaj przy zaworku N75.

[ Dodano: 06 Paź 2007 18:12 ]
agnesmarcin pisze:ps. wlasnie sprawdzilem sztange pod gruszka i opada jak odepne wezyk i jak gasze silnik tez opada a jak wlacze silnik to sztanga sie podnosi.
Zrób tak jak napisałem wyżej.
Jeśli będzie ładował nadal to przy ruszającej się sztandze może to oznaczać zerwanie połączenia pomiędzy sztangą a kierownicami, a jeśli ładować nie będzie to zaworek n75 nie reaguje na to co podaje komputer.
zrobilem jak pisales i dalej wpada w tryb awaryjny, wiec chyba turbo trzeba wyciagac
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości