Strona 1 z 1

Nierówna praca po ściągnięciu nogi z gazu

: czw paź 04, 2007 21:41
autor: kolton
Witam jakiś rok temu mój golf ( 1,9 TDi silnik 1Z ) dziwnie sie zachował. Jechałem sobie na jedynce po parkingu i przycisnąłem go w pewnym momencie tak ze obroty były powyżej 2,5 tys. Po ściągnięciu nogi z gazu zauważyłem ze silnikiem rzuca i kopci na czarno ( chyba na czarno bo było ciemno ). Po wyłączeniu silnika wszytko sie uspokoiło. jakiś miesiac temu mailem podobna sytuacje, wcisnąłem gaz ( ale na luzie, silnik ciepły ) tak ze obroty były powyżej 3 tys i stało sie to samo. Po ściągnięciu nogi z gazu samochód pracował nieregularnie, i bardzo kopcił. Kat wtrysku sprawdzałem na VAG-u i był ok, rozrząd tez dobrze ustawiony i popychacze są nowe, wie ktoś czemu sie tak dzieje ??

: pt paź 05, 2007 08:24
autor: k631
A nastawnik pompy!

: pt paź 05, 2007 08:46
autor: TomTDI
Kąt wtrysku od ostatniego pomiaru nie zmienił wartości w znaczący sposób?

Jak kanał 013?

Jakieś błędy?

: pt paź 05, 2007 09:17
autor: lokmen

: wt kwie 01, 2008 17:51
autor: Jefferson21
Ostatnio miałem taki sam problem.
Silniczek chodził jakieś 5 min. na luzie na dworze jakieś 0st C no i wystartowałem, na jedynce gaz do dechy puszczam gaz i naciskam sprzęgło i tu niespodzianka silnik chodzi jak traktor czarna chmura z tyłu na luzie ledwo wchodzi na obroty. Gasze no i próbuje ponownie odpalić a tu rozrusznik ledwo kręci po jakiejś 1 min odczekania odpalił i chodzi jak by nic się nie stało.
Pytanie czy takie objawy mogą prowadzić do większych uszkodzeń silnika.

: wt kwie 01, 2008 18:52
autor: homsky
Jefferson21 pisze:Ostatnio miałem taki sam problem.
Silniczek chodził jakieś 5 min. na luzie na dworze jakieś 0st C no i wystartowałem, na jedynce gaz do dechy puszczam gaz i naciskam sprzęgło i tu niespodzianka silnik chodzi jak traktor czarna chmura z tyłu na luzie ledwo wchodzi na obroty. Gasze no i próbuje ponownie odpalić a tu rozrusznik ledwo kręci po jakiejś 1 min odczekania odpalił i chodzi jak by nic się nie stało.
Pytanie czy takie objawy mogą prowadzić do większych uszkodzeń silnika.
W AFNach czasem są problemy z pompą oleju a właściwie z zaworkiem regulującym cisnienie oleju.
Przy gwałtownym wkręceniu silnika na obroty , czasem zaworek nie zdąży upuścić ciśnienia oleju i cisnienie oleju potrafi podeprzec hydrauliczne popychacze i uchylic zawory.
Jefferson21 pisze:Pytanie czy takie objawy mogą prowadzić do większych uszkodzeń silnika.
Nie rób takich numerów gdy olej jeszcze jest zimny :dol: :dol: :dol:
Jefferson21 pisze: na dworze jakieś 0st C no i wystartowałem, na jedynce gaz do dechy