słabo pali przy nizszych temperaturach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
słabo pali przy nizszych temperaturach
http://img220.imageshack.us/img220/2688/tdilogiqs7.jpg witam.wczesniej pisalem o problemie slabego zapalania mk4 tdi przy temperaturach ponizej 12stopni C.kolega przyjechal z za granicy i podlaczyl mi auto pod vag-a i tutaj wklejam zapis logow i prosze o odczytanie czy mozna z tego cos wywnioskowac dlaczego auto slabo pali.jak sprawdzic krok po kroku kat wtrysku? Ps,jestem zielony w temaci wiec prosze o wyrozumnialosc >tutaj daje link do screena moich logow(prosze o powiekszenie sobie po otworzeniu linku)z gory dzieki za info i za rady [
potrzebna jest pełna wersja vagadaro 16v pisze:nie sprawdzalismy poniewaz niewiem jak i gdzie sie to sprawdza,wyczytalem z forum ze w tdi dtimming ale prosilbym o jakies konkretne wskazowki jak to zrobic badz link jesli juz bylo bo nie moge sie doszukac
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
witam ponownie zrobilismy pomiary
silnik rozgrzany do 90 stopni… pomiary kąta wtrysku… Można z tego coś wywnioskować? Vag oczywiście zarejestrowany, jak zrobić pomiary czujników temp? Jaki Log/Blog? Rzecz troszkę dziwna, ponieważ TDI graph wyświetlił że temp chłod. Zbyt mała…a silnik był przecież rozgrzany /prosze o pomoc .silnik to ahf .i prosze o ewentualne wskazowki jak zmienic kat wtrysku i jakie powinien miec wartosci...
silnik rozgrzany do 90 stopni… pomiary kąta wtrysku… Można z tego coś wywnioskować? Vag oczywiście zarejestrowany, jak zrobić pomiary czujników temp? Jaki Log/Blog? Rzecz troszkę dziwna, ponieważ TDI graph wyświetlił że temp chłod. Zbyt mała…a silnik był przecież rozgrzany /prosze o pomoc .silnik to ahf .i prosze o ewentualne wskazowki jak zmienic kat wtrysku i jakie powinien miec wartosci...
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 16:56 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.
kąt wtrysku najlepiej jakby wynosił 52
Ustawiasz go ruszając pompą
[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:04 ]
Ustawiasz go ruszając pompą
[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:04 ]
Adamm pisze: ustawia sie go niestety pompa luzujac dwie sruby pod kolem pasowym (bez jego zdejmowania), jedna pod wyjsciem na wtryski i jedna przy kroccu zasilajacym pompe
ta ostatnia zostawiasz zakrecona, odpalasz auto potem TDI timing, luzujesz ja i ustawiasz odpowiedni kat (obracajac pompa przod lub tyl) zakrecasz srubke
gasisz auto i skrecasz reszte
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 19:01 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
rozumuie wiec zrobie jak piszesz .aha czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?damcio151 pisze:kąt wtrysku najlepiej jakby wynosił 52
Ustawiasz go ruszając pompą
[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:04 ]Adamm pisze: ustawia sie go niestety pompa luzujac dwie sruby pod kolem pasowym (bez jego zdejmowania), jedna pod wyjsciem na wtryski i jedna przy kroccu zasilajacym pompe
ta ostatnia zostawiasz zakrecona, odpalasz auto potem TDI timing, luzujesz ja i ustawiasz odpowiedni kat (obracajac pompa przod lub tyl) zakrecasz srubke
gasisz auto i skrecasz reszte
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 19:21 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.
silnik może inaczej pracować ..... bardziej twardo/miękkodaro 16v pisze:czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?
kąt masz trochę przestawiony , więc może być przyczynądaro 16v pisze:no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?
Co do temp..... nie wiem jaka jest tam temp. jeżeli faktycznie zaniża to zmień czujnik , ponieważ on też ma duże znaczenie na odpalanie
Po co od razu zmieniać czujnik wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i zobaczyć jak pali
wcześniej przez zapaleniem na zimnym niepracującym silniku zrób log z kanału 007 (temperatury)
taki kąt wtrysku jaki masz ustawiony jest w normie i auto z tego powodu nie powinno mieć problemów z paleniem
zresztą ja ustawiam lekko ponad kreskę jak już pompa nie wydala zresztą zrób kanał 004 raz na wolnych obrotach i raz w nastawach podstawowych (Basic Setting) wtedy zobaczymy co z pompą
wcześniej przez zapaleniem na zimnym niepracującym silniku zrób log z kanału 007 (temperatury)
taki kąt wtrysku jaki masz ustawiony jest w normie i auto z tego powodu nie powinno mieć problemów z paleniem
zresztą ja ustawiam lekko ponad kreskę jak już pompa nie wydala zresztą zrób kanał 004 raz na wolnych obrotach i raz w nastawach podstawowych (Basic Setting) wtedy zobaczymy co z pompą
rozumiem ale glownie interesuje mnie to czy nie zacznie wiecej palic(bo bardzo malo pali jak na jego osiagi-ok 4l na 100 km przy spokojnej jezdzie ,wiec sie zastanawiam cy nie jest to celowo przestawione na nizsze spalanie -jesli ma to cos z tym wspolnego ,dodam ze auto pochodzi z wloch wiec jezdzilo raczrj w cieplejszym klimacie niz u nas)dlatego przed ta operacja chcialbym sie w 100% upewnic czy auto nie zacznie wiecej palic lub tez czy jego osiagi nie spadna..??damcio151 pisze:silnik może inaczej pracować ..... bardziej twardo/miękkodaro 16v pisze:czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?kąt masz trochę przestawiony , więc może być przyczynądaro 16v pisze:no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?
Co do temp..... nie wiem jaka jest tam temp. jeżeli faktycznie zaniża to zmień czujnik , ponieważ on też ma duże znaczenie na odpalanie
WitamTomTDI pisze:podepnij vag zrób kanał 007 i 004 jak wcześniej pisałem i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć
pisze w imieniu Darka.
czy nie powinno się zrobić dwa pomiary z grupy 007, to znaczy na zimnym i rozgrzanym silniku? tutaj chodzi mi o czujnik G62
Klik
czy powinąłem także zrobić pomiar czujnika G2? z grupy 003 z grupy 17-Instruments?hmm
no i ostatecznie na rozgrzanym silniku, musze chyba zrobić log z grupy 007 & 003 aby porównać(tak jak na zdjęciu) czy odczyty się nie różnią... jeśli coś pomyliłem to poprawcie mnie
Klik
Pozdrawiam
p.s. sorrki ze nie przywitałem się w odpowiednim dziale…
skoro silnik nie pali poniżej 12C
więc należy sprawdzić czujniki temperatury kanał 007
jak słusznie zauważyłeś pomiar należy wykonać dwa razy raz na zimnym silniku wtedy wszystkie temperatury powinny być równe i raz na ciepłym
do tego zaleciłem zrobić log kanału 004
1) na wolnych
2) na wolnych w Basic setting
jak to będziemy wiedzieć to możemy coś dalej myśleć
więc należy sprawdzić czujniki temperatury kanał 007
jak słusznie zauważyłeś pomiar należy wykonać dwa razy raz na zimnym silniku wtedy wszystkie temperatury powinny być równe i raz na ciepłym
do tego zaleciłem zrobić log kanału 004
1) na wolnych
2) na wolnych w Basic setting
jak to będziemy wiedzieć to możemy coś dalej myśleć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości