Strona 1 z 1

Problem ze spadającymi obrotami

: ndz wrz 30, 2007 10:44
autor: michal099
Witam,

Mam pewien problem z Golfem II TD (rocznik ~1990) który pojawił się stosunkowo niedawno. Po włączeniu zimnego silnika obroty spadają do około 500 obr/min i zaczyna "rzucać" całym autem. Po ruszeniu i zmienie na 2 bieg znów obroty lecą do wartości około 500 obr/min. Po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu się silnika problem już nie występuje.

Co moze być tego powodem? Co sprawdzić? Macie jakieś pomysły?

Podobne problemy opisywane już były na forum, jednak albo dotyczyły aut III lub IV generacji albo były nie co odmienne. A nie wiem czy po prostu rozwiązania zastosowane w III/IV sprawdzą się też w Golfie II :)

: ndz wrz 30, 2007 11:05
autor: dawid018
a zmieniałes olej??tzn czy tak zaczęło się dziać samo z siebie czy np po zmianie oleju??
ale jesli obroty stoją w miejscu i nie falują to chyba nie ma w tym nic dziwnego.zwłaszcza ze dzieje się tak po odpaleniu zimnego silnika.u mnie też tak jest ze jak rano odpalam motor to obroty są na ok 500 ale jak się chwile zagrzeje to już jest ok.

: ndz wrz 30, 2007 11:20
autor: tomogolf2
przecierz po to jest przyspieszac, ja mam podobny poblem, jak zimny to oboty do 700 mi spadaja to pomagam pzyspieszaczem, silnik sie troche zagrzeje i wyłaczam.

: ndz wrz 30, 2007 11:20
autor: To_mas
ja jak mam zimny to obroty tez są ciut nizej ale nie az 500 no i autkiem troche trzęsie....ale po chwili juz jest ok :)
co do obrotów to sprawdź naciąg paska klinowego :) a co do tego trzesienia to nie wiem moze posuszka jakaś coś nie domaga :/

: ndz wrz 30, 2007 12:33
autor: dawid018
tomogolf2 pisze:przecierz po to jest przyspieszac,
ja tylko zima tego uzywam.:D

: ndz wrz 30, 2007 13:14
autor: To_mas
tomogolf2, ale nie kazdy przyśpieszacz zwieksza obroty :PP
są 2 rodzaje :))
u mnie np przyśpieszacz obrotów nie zwiększa :)
dawid018 pisze:tomogolf2 napisał/a:
przecierz po to jest przyspieszac,

ja tylko zima tego uzywam.:D
a ja zawsze jak jest zimny :) tzn świece grzeją :)

: ndz wrz 30, 2007 14:26
autor: michal099
A więc już odpowiadam na wszystkie wasze rozwiązania:

- @dawid018: u mnie obroty niestety faluja ;/ kiedys przy odpalaniu silnika obroty tez spadaly - to jasne - ale nie az do ~500... wg mnie to zdecydowanie za nisko.. jeszcze chwila i silnik sam zacznie gasnac ;)

- @dawid018: olej wymienialem jakies dwa miesiace temu... przez około miesiąc było wsyzstko dobrze i później się to stało z tymi obrotami...

- @To_mas: naciag paska sprawdze. To trzęsienie autem zaraz po uruchomieniu silnika to nie jest takie typowe "trochę trzesię". To jest już dużo poważniejsza sprawa ;/ A poduszek chyba nie ma sensu sprawdzać, bowiem "takie" trzesienie występuje tylko teraz od czasu kiedy obroty spadają ;/

- @tomogolf2: przyspieszacz = ssanie??

- @To_mas: co to za dwa rodzaje przyspieszacza?? czym się różni jeden od drugiego?

: ndz wrz 30, 2007 15:07
autor: To_mas
michal099 pisze:@To_mas: co to za dwa rodzaje przyspieszacza?? czym się różni jeden od drugiego?
Tutaj jest mój temat o tym :) poczytaj nie ma tego duzo a duzo sie dowiesz :)))

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +zap%B3onu
michal099 pisze:- @tomogolf2: przyspieszacz = ssanie??
tak to sie nazywa przyspieszacz zapłou czy jakoś tak bo ssanie to masz w benzyniakach

: ndz wrz 30, 2007 15:25
autor: michal099
Zapoznalem sie z interesujacym postem. Juz wiem nieco wiecej o przyspieszaczu i pompie :) I w zwiazku z tym nasunelo mi sie kolejne pytanie: moze to przez swiece? Da sie jakos sprawdzic czy swiece dzialaja poprawnie (badz czy wogole dzialaja :P )?

: ndz wrz 30, 2007 15:40
autor: To_mas
dobrze ze sie temat przydał :)
a odnośnie świec to muszisz szukać na forum bo było pisane :) jak sprawdzić :)

: ndz wrz 30, 2007 15:49
autor: michal099
To_mas pisze:a odnośnie świec to muszisz szukać na forum bo było pisane :) jak sprawdzić :)
okej... już sobie poszukam ;)

[ Dodano: 30 Wrz 2007 16:44 ]
Po przeglądnięciu postów dotyczących świec - nie wydaje mi się by one tu były winne. Jednak razem z kontrolą paska postaram się je także sprawdzić...

: pn paź 01, 2007 00:12
autor: tomogolf2
To_mas pisze:ale nie kazdy przyśpieszacz zwieksza obroty
z tego co ja u siebbie zauwaleym to regulując pewna srobka mozna doprowadzic do tego ze przyspieszac nie bedzie zwiekszał obrotow ale bedzie spełniał swoją funkcje.wiec ustawilem ze na wyciagnietym na max zwieksza mi o ok. 300 obr :)

: pn paź 01, 2007 18:39
autor: michal099
No zgoda.. Przyspieszacz swoja droga. Ale czy to normalne by nawet w lecie/na jesien uruchamiac auto wraz z wlaczonym przyspieszaczem? Szczegolnie w sytuacji kiedy przez prawie 3 lata nie trzeba bylo go uzywac (z wyjatkiem zimy i mroznych porankow)? Ewidentnie "cos" sie stalo u mnie i rozwiazaniem nie moze tu byc zalaczanie przyspieszacza przy uruchamianiu... Bo kiedys potrzebny on nie byl ;/ Zgadzacie sie ze mna?

: pn paź 01, 2007 23:34
autor: maro_dr
michal099, Instrukcja mówi/pisze że przyśpieszacza powinno się używać przy każdorazowym odpalaniu. Owszem wiele silników doskonale odpala bez tego, ale panowie inżynierowie VW nie wymyślili sobie tego (przyśpieszacza) tak "dla cieszenia oka..." :) Jeżeli obroty ci falują może to być wina pompy, myslę że użytkownik Trochim zdecydowanie więcej powie coś w tym temacie.