Strona 1 z 2

Od czego przybywa oleju?

: sob wrz 29, 2007 20:06
autor: bizdzioch
Witam forumowiczow !!
Ostatnio stwierdziłem ze przybywa mi oleju miałem 2x stan !! Co to może być ?? Wody mi nie ubywa może to paliwo ?? silnik ma przejechane 250 tys . Czy to już będzie czas na jakiś remont typu pierścienie itd ?? Silnik zachowuje sie normalnie nic złego sie z nim nie dzieje . Słyszałem ze to może być wina lejących wtrysków lub tankowania niepewnego paliwa ! Ale moje auto wcale nie kopci nic a nic (ani na niebiesko ani na czarno) !! Co sie może dziać z moim silniczkiem spalanie oscyluje w granicach 5 litrów wiec raczej dobre !! POMOCY !!

: sob wrz 29, 2007 20:24
autor: gOOzOl
jesli na pewno nie ubywa ci plynu w zbiorniczku to calkiem mozliwe ze masz paliwo w oleju a to nie jest ok bo go zatrzesz. pierscionki mogly pasc. zobacz jak ten olej wyglada

: sob wrz 29, 2007 20:26
autor: bizdzioch
Olej jest dosc zadki !! Ale jak sprawdzic pierscienie ?? Da sie bez rozbierania ??

: sob wrz 29, 2007 22:48
autor: toomii
jak chcesz sprawdzic pierscienie, to wykrec swiece i sprawdz cisnienie na tlokach. jesli bedzie niskie albo nierowne, to sa dwie mozliwosci, albo pierscienie, albo zawory. jesli chcesz miec pewnosc, ze to pierscienie, to wlej na kazdy tlok po strzykawce oleju i ponownie zmierz cisnienie. jesli glowica jest ok, to cisnienie powinno isc sporo w gore.

: sob wrz 29, 2007 23:03
autor: gOOzOl
a najlepiej to podjedz na jakas diagnostyke i niech ci to pomierza. powodzenia

: wt paź 02, 2007 22:51
autor: bizdzioch
wyczytałem jeszcze ze może byc to spowodowane jazda na krótkich odcinkach ( ja mam do pracy 3 km) codziennie w ta i spowrotem moze to jest moim problemem ?? jak temu zapobiedz ?? mam jeszcze jeden problem a mianowicie podczas zapalania zimnego silnika pali on lepiej bez wyciagnietego przyspieszacza a znowu na cieplym silniku lepiej z przyspieszaczem powinno byc na odwrot co moze byc tego przyczyna i jakie moga byc tego konsekwencje ??

: wt paź 02, 2007 23:01
autor: pablo2303
pewności nie mam , ale mogą to być lejące wtryski

: wt paź 02, 2007 23:05
autor: bizdzioch
tez slyszalem ze komus przybywalo oleju porzez lejace wtryski ale to byl ciagnik ale przeciez to ta sama zasada dzialania diesel to diesel :-) wiec musze sprawdzic wtryski ?? jaki jest koszt takiej naprawy ??

: pt paź 05, 2007 12:52
autor: k631
bizdzioch pisze:wyczytałem jeszcze ze może byc to spowodowane jazda na krótkich odcinkach ( ja mam do pracy 3 km) codziennie w ta i spowrotem moze to jest moim problemem ?? jak temu zapobiedz ?? mam jeszcze jeden problem a mianowicie podczas zapalania zimnego silnika pali on lepiej bez wyciagnietego przyspieszacza a znowu na cieplym silniku lepiej z przyspieszaczem powinno byc na odwrot co moze byc tego przyczyna i jakie moga byc tego konsekwencje ??

Witam na 90% możesz mieć racji pojedz w dalszą trasę itak 120-160 przez długi czas co najmniej 100 km i zobaczysz co się stanie .




Ps zabierz olej do kufra .Pozdrawiam

: pt paź 05, 2007 17:00
autor: vw_vandal
bizdzioch, czujesz w oleju rope ?? Ma przecież charakterystyczny zapach !! Ja sprawdzasz ten stan oleju ??

: pt paź 05, 2007 21:33
autor: bizdzioch
W oleju nie czuje ropki . A poziom oleju sprawdzam zawsze rano w tym samym miejscu auto stoi na rownej powierzchni !!

: sob paź 06, 2007 08:51
autor: vw_vandal
bizdzioch, a dawno robiłeś zmiane oleju ??

: sob paź 06, 2007 22:28
autor: bizdzioch
Olej zmieniłem wczoraj razem ze wszystkimi filtrami zobaczymy . Postaram sie napisać jak sprawa wygląda po zmianie !!

: sob paź 06, 2007 22:34
autor: abrover
k631 pisze:
Witam na 90% możesz mieć racji pojedz w dalszą trasę itak 120-160 przez długi czas co najmniej 100 km i zobaczysz co się stanie .




Ps zabierz olej do kufra .Pozdrawiam
Dokładnie, mi na codzień oleju spala jakieś 0,1-0,2/1000 a jak zrobiłem raz trase 600 km non stop 100-180, wyprzedzanie, bez przerwy itp. to na samej tej trasie 600 łyknął prawie 0,5 litra. Stary silnk może normalnie w mieście nie brać leju ale jak mu sie da wycisk na trasie to na 99% weźmie sporo.