Strona 1 z 2

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

: czw wrz 27, 2007 20:21
autor: Kris-THC
W sobotę muszę zdemontować i umyć intercooler przy okazji montażu nowej turbiny. Czy benzyna ekstrakcyjna nadaje się do tego celu? Nie chciałbym żeby cooler się rozszczelnił. Nie wiem czy potrzeba wykręcać zderzak lub nadkole dostęp do niego jest chyba do bani bo obok jest kompresor klimy. Jak ktoś przerabiał ten temat już to niech się wypowie.

: czw wrz 27, 2007 20:25
autor: cowboy
ja swój wymyłem ropką... wylałem olej, potem płukałem kilka razy ropą i postał sobie aż ściekło wszystko...

no i wszystko było OK :)

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 20:25 ]
i co naprawili Ci turbinke? uznali gwarancje ?

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 20:32 ]
może to ci pomoże w czymś

Obrazek

: czw wrz 27, 2007 20:53
autor: souler
benzyna ekstrakcyjna tez bedzie ok. nawet woda z mydlem :P tylko potem dlugo by wysychal :bigok:

: czw wrz 27, 2007 20:56
autor: Kris-THC
Tak, reklamacja została uznana bo firma solidna. Ten schemat widziałem w ETKA tylko szukałem czegoś bardziej obrazowego :)

: czw wrz 27, 2007 20:58
autor: cowboy
SouleR pisze:benzyna ekstrakcyjna tez bedzie ok. nawet woda z mydlem tylko potem dlugo by wysychal
nie ma co przeginac... wylac dokładnie stary olej, potem ze 3 raz przepłukac ropka i bedzie OK :)

normalnie i tak jest film olejowy w IC-ku

: pt wrz 28, 2007 10:27
autor: k631
Witam ropa i tylko ropa najlepszy sposób po ropie może być wrząca woda -a najlepsza jest nafta lotnicza jeśli masz dostęp :bigok:

: sob wrz 29, 2007 00:23
autor: Kris-THC
cowboy, wymieniałeś olej po wysypaniu turbiny? Mam wlany świeży bo 1000km dopiero i szkoda mi go zwłaszcza że mam jeszcze literek na ewentualne dolewki a mogłbym tylko uzupełnić stan. Zresztą jak poszedł jakiś syf z olejem do skrzyni korbowej to i tak tylko zdjęcie miski pomoże.

: sob wrz 29, 2007 08:42
autor: cowboy
Kris-THC pisze:cowboy, wymieniałeś olej po wysypaniu turbiny?
nie :)

dolałem chyba z 2,5 litra
Kris-THC pisze:Zresztą jak poszedł jakiś syf z olejem do skrzyni korbowej to i tak tylko zdjęcie miski pomoże
no tak by sie nalezało zrobić ale po oględzinach denatki doszedłem do wniosku że nic do spływu się nie dostało...

: sob wrz 29, 2007 23:54
autor: Kris-THC
Nooooo w końcu fura zapier.da..la jak ta lala. Wymiana turbiny i dokładne czyszczenie układu zajęło mi 11 godzin, na chleb bym nie zarobił mając warsztat. Turbina przyszła nowa z wirnikiem od VNT17. Zauważyłem że jest naprawdę cichutka i słychać ją dopiero powyżej 2500/obr. a poprzednia gwizdała zaraz po odpaleniu auta na biegu jałowym, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dochodzę do wniosku że nadmierny gwizd suszary nic dobrego nie wróży.
Samo wyjęcie intercoolera kosztowało mnie sporo nerwów i wysiłku. Trzeba zdjąć nadkole i poodkręcać zbiornik wyrównawczy, zbiornik płynu wspomagania i najgorsze zbiornik płynu spryskiwaczy szyb i reflektorów. Z tym ostatnim to przegięcie pały było. Bez ściągacza do opasek samozaciskowych po prostu poracha. Ważne że wszystko gra. Przez godzinkę jeżdziłem i wsłuchiwałem się w każdy odgłos jak jakiś psychol. Jak długo mam docierać taką turbinkę tzn. nie butować auta?

: ndz wrz 30, 2007 16:51
autor: cowboy
Kris-THC pisze: poprzednia gwizdała zaraz po odpaleniu auta na biegu jałowym, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dochodzę do wniosku że nadmierny gwizd suszary nic dobrego nie wróży
idealna turbina nie gwizdze :)

jak wyje na wolnych obrotach to jest po prostu niedoważona albo wirnik lata jak Żyd po pustym sklepie :P
Kris-THC pisze:Jak długo mam docierać taką turbinkę tzn. nie butować auta
ja myślę że ze 2 tankowania troszkę delikatniej ...

i zainstaluj koniecznie wskaźnik doładowania - polecam auto gauge za 80 PLN :)

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 16:52 ]
cowboy pisze:ja myślę że ze 2 tankowania troszkę delikatniej ...
w senisie nie trzeba docierać ale lepiej nie butować na początku :)
Kris-THC pisze:Wymiana turbiny i dokładne czyszczenie układu zajęło mi 11 godzin
ja wymieniłem sam w 3 godziny :) ale juz to robiłem więc wiedziałem co i jak :)

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

: wt kwie 23, 2013 08:51
autor: Przemula
hey ktoś coś doradzi ??? mam Golfa 4 ARL (150KM) i ostatnio się dobierałem do demontażu icka (ściągłem zderzak , ściągłem przewody z icka itp śruby co go trzymają ) ale nie udało się mi go wydrzeć a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą . Pasuje mi go wyciągnąć wreszcie i go wymyć a nie wiem jak go wyciągnąć , u mnie jest on zaraz za przednim pasem a przed chłodnicą i czy musze demontować wszystko jak leci wraz z lampami i przednim pasem ??

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

: wt kwie 23, 2013 12:45
autor: italiano_83
Przemula pisze: a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą
A co tam jest do czyszczenia jak turbo/odma nie walą olejem to nie ma co tam czyścić.
Intercooler masz między chłodnicą silnika a klimatyzacji więc tak hop go nie ściągniesz .

Re: Demontaż i czyszczenie intercoolera.

: wt kwie 23, 2013 22:53
autor: Przemula
italiano_83 pisze:
Przemula pisze: a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą
A co tam jest do czyszczenia jak turbo/odma nie walą olejem to nie ma co tam czyścić.
Intercooler masz między chłodnicą silnika a klimatyzacji więc tak hop go nie ściągniesz .
no też tak mysle ze nie prosto go wydrzeć , by trzebabyło wszystko rozebrać . A czemu czyscić bo na łaczeniach węży lecących do niego mam mokro , a przy samym icku zdarza się że zbiera mi się olej i kapie mi , po całej nocy jak stoje to mam plamke oleju więc pewnie i w nim oleju nie brakuje , myslałem nad wypłukaniem go

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

: śr kwie 24, 2013 19:40
autor: italiano_83
Przemula pisze:myslałem nad wypłukaniem go
Na początek to ustal skąd olej się bierze w układzie doładowania, czy z odmy czy turbo puszcz, jak olej kapie to masz nieszczelności na łączeniach tam zdaje się są szybkozłączki więc jest jakieś uszczelnienie oringami . Samo wypłukanie nic nie da jeśli olej nadal będzie gromadził się w układzie doładowania.