Demontaż i czyszczenie intercoolera.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

Post autor: Kris-THC » czw wrz 27, 2007 20:21

W sobotę muszę zdemontować i umyć intercooler przy okazji montażu nowej turbiny. Czy benzyna ekstrakcyjna nadaje się do tego celu? Nie chciałbym żeby cooler się rozszczelnił. Nie wiem czy potrzeba wykręcać zderzak lub nadkole dostęp do niego jest chyba do bani bo obok jest kompresor klimy. Jak ktoś przerabiał ten temat już to niech się wypowie.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 27, 2007 20:25

ja swój wymyłem ropką... wylałem olej, potem płukałem kilka razy ropą i postał sobie aż ściekło wszystko...

no i wszystko było OK :)

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 20:25 ]
i co naprawili Ci turbinke? uznali gwarancje ?

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 20:32 ]
może to ci pomoże w czymś

Obrazek



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw wrz 27, 2007 20:53

benzyna ekstrakcyjna tez bedzie ok. nawet woda z mydlem :P tylko potem dlugo by wysychal :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » czw wrz 27, 2007 20:56

Tak, reklamacja została uznana bo firma solidna. Ten schemat widziałem w ETKA tylko szukałem czegoś bardziej obrazowego :)


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 27, 2007 20:58

SouleR pisze:benzyna ekstrakcyjna tez bedzie ok. nawet woda z mydlem tylko potem dlugo by wysychal
nie ma co przeginac... wylac dokładnie stary olej, potem ze 3 raz przepłukac ropka i bedzie OK :)

normalnie i tak jest film olejowy w IC-ku



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt wrz 28, 2007 10:27

Witam ropa i tylko ropa najlepszy sposób po ropie może być wrząca woda -a najlepsza jest nafta lotnicza jeśli masz dostęp :bigok:



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob wrz 29, 2007 00:23

cowboy, wymieniałeś olej po wysypaniu turbiny? Mam wlany świeży bo 1000km dopiero i szkoda mi go zwłaszcza że mam jeszcze literek na ewentualne dolewki a mogłbym tylko uzupełnić stan. Zresztą jak poszedł jakiś syf z olejem do skrzyni korbowej to i tak tylko zdjęcie miski pomoże.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob wrz 29, 2007 08:42

Kris-THC pisze:cowboy, wymieniałeś olej po wysypaniu turbiny?
nie :)

dolałem chyba z 2,5 litra
Kris-THC pisze:Zresztą jak poszedł jakiś syf z olejem do skrzyni korbowej to i tak tylko zdjęcie miski pomoże
no tak by sie nalezało zrobić ale po oględzinach denatki doszedłem do wniosku że nic do spływu się nie dostało...



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob wrz 29, 2007 23:54

Nooooo w końcu fura zapier.da..la jak ta lala. Wymiana turbiny i dokładne czyszczenie układu zajęło mi 11 godzin, na chleb bym nie zarobił mając warsztat. Turbina przyszła nowa z wirnikiem od VNT17. Zauważyłem że jest naprawdę cichutka i słychać ją dopiero powyżej 2500/obr. a poprzednia gwizdała zaraz po odpaleniu auta na biegu jałowym, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dochodzę do wniosku że nadmierny gwizd suszary nic dobrego nie wróży.
Samo wyjęcie intercoolera kosztowało mnie sporo nerwów i wysiłku. Trzeba zdjąć nadkole i poodkręcać zbiornik wyrównawczy, zbiornik płynu wspomagania i najgorsze zbiornik płynu spryskiwaczy szyb i reflektorów. Z tym ostatnim to przegięcie pały było. Bez ściągacza do opasek samozaciskowych po prostu poracha. Ważne że wszystko gra. Przez godzinkę jeżdziłem i wsłuchiwałem się w każdy odgłos jak jakiś psychol. Jak długo mam docierać taką turbinkę tzn. nie butować auta?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz wrz 30, 2007 16:51

Kris-THC pisze: poprzednia gwizdała zaraz po odpaleniu auta na biegu jałowym, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dochodzę do wniosku że nadmierny gwizd suszary nic dobrego nie wróży
idealna turbina nie gwizdze :)

jak wyje na wolnych obrotach to jest po prostu niedoważona albo wirnik lata jak Żyd po pustym sklepie :P
Kris-THC pisze:Jak długo mam docierać taką turbinkę tzn. nie butować auta
ja myślę że ze 2 tankowania troszkę delikatniej ...

i zainstaluj koniecznie wskaźnik doładowania - polecam auto gauge za 80 PLN :)

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 16:52 ]
cowboy pisze:ja myślę że ze 2 tankowania troszkę delikatniej ...
w senisie nie trzeba docierać ale lepiej nie butować na początku :)
Kris-THC pisze:Wymiana turbiny i dokładne czyszczenie układu zajęło mi 11 godzin
ja wymieniłem sam w 3 godziny :) ale juz to robiłem więc wiedziałem co i jak :)



Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

Post autor: Przemula » wt kwie 23, 2013 08:51

hey ktoś coś doradzi ??? mam Golfa 4 ARL (150KM) i ostatnio się dobierałem do demontażu icka (ściągłem zderzak , ściągłem przewody z icka itp śruby co go trzymają ) ale nie udało się mi go wydrzeć a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą . Pasuje mi go wyciągnąć wreszcie i go wymyć a nie wiem jak go wyciągnąć , u mnie jest on zaraz za przednim pasem a przed chłodnicą i czy musze demontować wszystko jak leci wraz z lampami i przednim pasem ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

Post autor: italiano_83 » wt kwie 23, 2013 12:45

Przemula pisze: a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą
A co tam jest do czyszczenia jak turbo/odma nie walą olejem to nie ma co tam czyścić.
Intercooler masz między chłodnicą silnika a klimatyzacji więc tak hop go nie ściągniesz .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Re: Demontaż i czyszczenie intercoolera.

Post autor: Przemula » wt kwie 23, 2013 22:53

italiano_83 pisze:
Przemula pisze: a chciałem go wyczyścić więc tak go tylko przedmuchałem kompresorem z ropą
A co tam jest do czyszczenia jak turbo/odma nie walą olejem to nie ma co tam czyścić.
Intercooler masz między chłodnicą silnika a klimatyzacji więc tak hop go nie ściągniesz .
no też tak mysle ze nie prosto go wydrzeć , by trzebabyło wszystko rozebrać . A czemu czyscić bo na łaczeniach węży lecących do niego mam mokro , a przy samym icku zdarza się że zbiera mi się olej i kapie mi , po całej nocy jak stoje to mam plamke oleju więc pewnie i w nim oleju nie brakuje , myslałem nad wypłukaniem go



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Demontaż i czyszczenie intercoolera.

Post autor: italiano_83 » śr kwie 24, 2013 19:40

Przemula pisze:myslałem nad wypłukaniem go
Na początek to ustal skąd olej się bierze w układzie doładowania, czy z odmy czy turbo puszcz, jak olej kapie to masz nieszczelności na łączeniach tam zdaje się są szybkozłączki więc jest jakieś uszczelnienie oringami . Samo wypłukanie nic nie da jeśli olej nadal będzie gromadził się w układzie doładowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości