Strona 1 z 1

Bierze olej, dym z korka oleju

: śr wrz 26, 2007 09:25
autor: Dino114
Witam kolegów. Mam pytanie a mianowicie posiadam VW JETTA 16D ROK 88.Dwa lata temu mechanik wymienił pierscienie,powiedział mi ze będzie troszke oleju brał bo muszą się ułożyc te pierscienie.Przejechałem już ponad 30 000 km. i dolewam oleju okolo 0.5 litra na 1000 km. Zauwazyłem że jak jest odpalone auto a odkręce korek od wlewu oleju to przez wlew wychodzi dym.ale jak wyciagne bagnet to dymu nie ma i nie dmucha przez rurke od bagnetu.Co może byc przyczyną? pozdrawiam.

: śr wrz 26, 2007 15:50
autor: meverick
Dino114, ja robiłem u siebie remoncik, i hmmm po wymianie pierścieni jakoś nic oleju mi nie brał, jestem juz jakies 15 tyś km po kapitalce i oleju nie dolałem oni grama :bajer: Widocznie gość coś źle poskładał albo już np. masz walnięte uszczelniacze na zaworach, 0,5l na 1000km to bardzo dużo. Mi przed kapitalką brał jakieś 0,4 ale na 3000km i było to już dużo. Moim skromnym zdaniem albo masz pierścienie olejowe coś nie teges albo głowica już się domaga małego remonciku :bigok:

: śr wrz 26, 2007 17:18
autor: Giugiaro1
Jeżeli z pierścieniami wszytko ok to pewnie głowica wymaga remontu. Ja przy kapitalce zrobiłem jednocześnie pierścienie i głowice i oleju mi nie brał i nie bierze.

: śr wrz 26, 2007 19:47
autor: Dino114
Dzieki koledzy za pomoc teraz przynajmniej cos wiem pozdrawiam.

: śr wrz 26, 2007 20:31
autor: RobertP
meverick pisze:albo głowica już się domaga małego remonciku :bigok:
Dino114 on ma na myśli wymianę uszczelniaczy zaworów i kilka tam innych drobnostek ;-)
przez nie może Ci chlipać ten olej jeśli już ... :bigok:

: śr wrz 26, 2007 20:53
autor: Dino114
To będe musiał wymienic te uszczelniacze, dzieki za pomoc.Pozdrawiam.

: czw wrz 27, 2007 00:15
autor: anton:-)
Ja napisze ze kapitalny remont w dieslu nie ogranicza sie do samych pierscieni gdyz bardzo wazna role odgrywa głowica. jak juz bedziesz zdecydowany na wymiany oszczelniaczy zaworów to przy okazji niech mechanik sprawdzi luzy na prowadnicach zaworów i zawory bo to jest bardzo wazne jak sie da to niech przy okazji podociera zawory, niech mechanik zwruci szczególna uwage na zawory wydechowe bo one sie szybciej wypalaja i na sam koniec niech załozy oszczelniacze.
Ja u siebie wymieniłem wszystkie zawory bo juz nie nadawały sie ani do dotarcia ani do frezowania i wymieniłem wszystkie prowadnice łącznie z oszczelniaczami.I moim zdaniem nie powinno byc zadnego dymu po odkrecenia korku oleju, tz ze masz serce auta nie szczelne i kompresja idzie do miski. Zdarzeaja sie przypadki ze przy zakładaniu pierscieni potrafia pęc co jest spowodowane duzymi progami ,albo brakiem umiejetnosci mechanika.
pozdro mam nadzieje ze remont nie wyniesie za duzo $$$ :bajer:

: czw wrz 27, 2007 00:36
autor: Dino114
Jeszcze raz koledzy dzieki za rady sa dlamnie bardzo cenne pozdrawiam