Strona 1 z 2
Temperatura silnika po wymianie oleju.
: wt wrz 25, 2007 12:44
autor: BENITO
Witam wszystkich.
Mam taki dylemat. W sobotę wymieniłem olej z Mobila Super M 15W40 do diesli (kupiony w Polsce) na Castrola GTX 15W40 (benzyna/diesel) klacy CF kupionego w Niemczech. Jeśli ma to znaczenie wymieniłem również filtr oleju na produkt Filtrona.
Na poprzednim oleju mobilq wskaźnik temperatury płynu chłodzącego dochodził do połowy skali (czyli prawidłowo).
Teraz na Castrolu nawet po ostrej jeździe wskaźnik nie chce uparcie wejść do środkowego pola między kreskami, zatrzymuje się na tej lewej kresce przed środkowym polem. To tak jakby silnik był niedogrzany.
Czy w związku z tym jest jakiś powód do zmartwień?
: wt wrz 25, 2007 12:48
autor: piow11
Wskanik temperatury oleju czy płynu chłodzącego? Bo ja w swoim nie mam takiego wskaźnika temp. oleju.
: wt wrz 25, 2007 12:50
autor: Krzylu
BENITO, pojezdzij troche i zobacz jak jest swierzutki olej to bedzie zajebisty zobaczy sie z czasem
nienarzekalem na castrola i uwazam ze to najlepszy olej jaki do tej pory stosowalem
to ze temeperatura oleju jest nizsza nieswiadczy ze silnik jest niedogrzanay no chyba ze temperatura plynu rowniez jest niska
: wt wrz 25, 2007 12:55
autor: BENITO
Wyedytowałem. Silniczek na słuch chodzi lepiej i jakby nawet żwawszy jest, tylko ten wskaźnik mnie niepokoi.
Poza tym powiem wam że w Niemczech baaardzo się opłaca olej kupić.
: wt wrz 25, 2007 16:27
autor: meverick
BENITO, ja jak miałem olej LOTOS CITY DIESEL 20W/50 to temp silnika zawsze się utrzymywała ponad połowe a w skrajnych przypadkach (korki wrocławskie) zawsze chodził mi wentylator, teraz zmieniłem olej na CASTROL 15W/40 dla diesli i muszę naprawdę ostro skatować silniczek żeby temp skoczyła ponad połowę czyli w zakres gdzie może załączyć się wentylator. Olej dużo daje, jakby nie patrzeć on także jest odpowiedzialny za chłodzenie silnika, czym lepszy tym lepsze chłodzenie np tłoków zwłaszcza jak ktoś ma system natrysku oleju na denka tłoka ( silnik SB taki system posiada)

: śr wrz 26, 2007 08:09
autor: BENITO
Ale czy może być aż taka różnica między niemieckim Castrolem, a Mobilem, że wskaźnik temperatury nie wchodzi nawet w to pole gdzie jest połowa skali?
Do tej pory Mobil uważałem za lepszy olej.
: śr wrz 26, 2007 08:58
autor: meverick
BENITO, moze, jak miałem lotosa zalanego to zanim dojechałem do pracy wentylator juz przynajmniej raz się właczał, a na castrolku nawet jak pocisne ostro całą droge to temp. ciagle utrzymuje się na połowie. Tez byłem bardzo zdziwiony bo juz szukałem jakis uszkodzeń w układzie chłodzenia , a po zmianie oleju wszystko jest OK

Zresztą po kilku tysiaczkach km i Castrol straci swoje własciwosci i pewnie temp. zacznie troche bardziej wzrastac przy wiekszym obciążeniu.
: śr wrz 26, 2007 08:59
autor: BENITO
Dzięki, szacuneczek.
: wt paź 09, 2007 01:46
autor: Krzylu
no to i teraz mnie dopadla ta przypadlosc
otoz olej to Texaco Halvoline do TD zrobilem 4kkm i nadal niechce sie zagrzac jak wchodzi na polowe zaraz wlacza sie wentylator i spada na 1/3 skali
dodam ze termostat ma niecaly rok plyn jest moze wskaznik mi sie zepsul hmm reszta wskazan jest dobra bo wiem ze jakos jest to polaczone ze wskaznikiem poziomu paliwa cos mnie ta sprawa martwi bo raz ze mam mala chlodnice od Diesla dwa to ze zawsze sie wychylala za pion
: wt paź 09, 2007 08:02
autor: BENITO
Szkopuł w tym, że zrobiłem już ponad 600 km, a wskaźnik dalej nie chce się piąć do góry. Zwykle robię ok 12 km do roboty i po odpaleniu rozgrzewam silnik ze 2 minuty zanim pojadę. Po przyjeździe na miejsce (12 km miasto -jakieś 17-20 minut) wskaźnik ledwo wychodzi za białe pole po lewej stronie, gdzie na mobilu był już prawie na środku skali. Najlepsze jest to, ze paradoksalnie zużycie paliwa spadło dość wyraźnie, a to znaczy, że ten castrol stawia małe opory jak na minerala.
: wt paź 09, 2007 09:33
autor: Michnik
Krzylu pisze:no to i teraz mnie dopadla ta przypadlosc
otoz olej to Texaco Halvoline do TD zrobilem 4kkm i nadal niechce sie zagrzac jak wchodzi na polowe zaraz wlacza sie wentylator i spada na 1/3 skali
dodam ze termostat ma niecaly rok plyn jest moze wskaznik mi sie zepsul hmm reszta wskazan jest dobra bo wiem ze jakos jest to polaczone ze wskaznikiem poziomu paliwa cos mnie ta sprawa martwi bo raz ze mam mala chlodnice od Diesla dwa to ze zawsze sie wychylala za pion
U mnie dokładnie to samo na oleju Texaco z beczki 10W40. Nawet zmieniałem termostat i niewiele pomogło. Temperatura cały czas max 80stopni, a jak dojdzie na 90 to zaraz wiatrak się włącza i spada znowu na 80.
: wt paź 09, 2007 11:45
autor: fireman998
Witam.
Ja mam zalany olej Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i żeby usłyszeć wiatrak musze dobrze katować swojego goferka i jeszcze zostawic na włączonym silniku na 5-10 min. Dodam, że po przejechaniu około 8 km mam juz strzałke temp. wcale nie dochodzącą do środka podziałki i tak sie trzyma. olej także zakupiony po super cenie w niemczech.
: wt paź 09, 2007 12:08
autor: souler
koledzy jesli spalanie spadlo, silniczek chodzi dobrze, a tylko wskazowka nie pokazuje tego, co chcielibyscie, to ja mysle, ze nie ma sie czym przejmowac.
: wt paź 09, 2007 16:34
autor: Lukas-182
A ile dawałeś za ten olej BENITO ?? Bo ja ostatnio wlałem też Castrola 15W40, ale tego zwykłego do Diesli za 68zł za 5l, i powiem ci, że jest gorszy od mojego poprzedniego Valvoline, temperaturę mam wyższą i jak się porządnie rozgrzeje, to tak cholernie głośno cykają popychacze, jakiś rzadki się robi jak rozgrzeje czy co. Na valvoline było cichutko no i temperatura w normie. Chyba też zmienię na ten twój, tylko ile dałeś za niego.