Strona 1 z 2

Uszczelka głowicy

: pn wrz 24, 2007 21:08
autor: Per
Witam
Mam pytanie dotyczące pęknietej uszczelki głowicy
Pęknieta uszczelka powoduje dostanie się płynu do oleju, niebieski dym, biała maż na bagnecie, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

Ja mam osad z oleju w zbiorniczku płynu chłodniczego (nie mam wyżej wymienionych objawów) czy taki objaw to usterka uszczelki pod głowicą

: wt wrz 25, 2007 07:35
autor: toomii
prawdopodobne przepuszcza kanal olejowy i olej dostaje sie do plynu. paskudna zecz. potafi strasznie zabrudzic uklad chlodzenia.

: wt wrz 25, 2007 08:46
autor: el Kopyto
To też jest objawem padniętej uszczelki

: wt wrz 25, 2007 10:53
autor: Per
czyli prawdopodobnie uszczelka pękła między kanałem olejowym i płynem chłodzącym, nadciśnienie wypycha olej do płynu

nic nie pozostaje jak tylko zdjąć głowice i dokonać oględzin
jakie są ceny takich uszczelek i na co zracać uwage podczas wymiany

: wt wrz 25, 2007 14:31
autor: toomii
uszczelka zalezy jaka, od 30 do 80zl. przyrobocie sprawdzic szczelnosc zaworow, pierscieni, jesli dymil przy odpalaniu to mozna wymienic uszczelniacze. no i oczywiscie, dokladnie sprawdzic gladz glowicy, czy nie mam jakis skaz. jesli sa to trzeba z planowac.

: wt wrz 25, 2007 21:28
autor: RobertP
tomcio pisze:w zbiorniczku może też być wynikiem nieszczelności w chłodniczce oleju przy filtrze oleju.
bardzo mało prawdopodobne a wręcz niemożliwe jest to
chłodniczka oleju to oddzielne urządzenie nakładane na trzpień wspornika filtra olejowego
jakby była dziurawa to musiała by być ostro luźna, telepała by się na tym trzpieniu
a wtedy i przy okazji wylewał by sie ostro olej z miejsca mocowania filtra ...
więc tym samym chłodniczkę ja bym wyeliminował i stawiałbym na uszczelkę głowicy
zobacz tomcio jak ona jest mocowana tylko nałożona jest na "trzpień olejowy"
Obrazek

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 21:33 ]
Per pisze:jakie są ceny takich uszczelek i na co wzracać uwage podczas wymiany
kup np. taką Elring metalową (ta w czerwonym opakowaniu na obrazku), koszt ok. 110zł
kup także nowe śruby do głowicy koszt ok 45zł
Obrazek

: wt wrz 25, 2007 21:50
autor: souler
RobertP, ale tu chodzi o wewnetrzna nieszczelnosc. czesta przypadlosc chlodniczek.

: wt wrz 25, 2007 21:53
autor: RobertP
SouleR pisze:RobertP, ale tu chodzi o wewnetrzna nieszczelnosc. czesta przypadlosc chlodniczek.
OK, OK
aaale powiedz jak ona ma sie zrobić, jakoś nie łapie? czyżby ten odlew rdzewieje (jakoś sie nie spotkałem) :-k

: wt wrz 25, 2007 22:25
autor: souler
nie rdzewieje tylko peka. toz to aluminium

: wt wrz 25, 2007 22:58
autor: souler
kurde men, to pekaja kanaliki w srodku!!! nie chodzi mi o otwor na srube!!! przeciez tam masz kanaly na olej i wode. jak pojawi sie pekniecie to masz pupa blada. :panna:

rozszczelnienia zewnetrzne tez sie zdarzaja zwlaszcza na rogach i na laczeniu polowek

: wt wrz 25, 2007 23:32
autor: Per
czyli do sprawdzenia wymiennik ciepła olej ciecz
dodam ze sprawa dotyczy MK3 1.9 D 1 Y

: śr wrz 26, 2007 00:44
autor: pwal
1Y chyba nie ma chłodniczki oleju
Per pisze:Ja mam osad z oleju w zbiorniczku płynu chłodniczego (nie mam wyżej wymienionych objawów)
W moim 1Y tez mam delikatny czarny osad, ale jak spuscilem troche plynu z wezyka przelewowego to byl czysty i klarowny. Tez sie zastanawiam o co chodzi, bo golfiak odpala od strzała, nie dymi itd ,chyba na razie to oleję, póki jedzie do przodu jest ok