Strona 1 z 3
pomoc przy nastawniku
: sob wrz 22, 2007 17:18
autor: wawrzon
witam.
mam pytanie dotyczace czyszczenia nastawnika pompy.Kupiłem kabelek vag-usb z oprogramowaniem vag 2.5 pl i czy z tym programem i kabelkiem moge sie wziąć za jego czyszczenie? Znalazłem w tym programie taka dana:napięcie na pompie wtryskowej-0.80Volt i czy to jest ten parametr który jest potrzebny do przeprowadzenia czyszczenia?
I czy ktos z was już czyścił ten nastawnik samodzielnie i z jakim skutkiem?
Czy to jest łatwe, trudne czy bardzo trudne?
prosze tylko o konkretne odpowiedzi,a nie o dogryzanie
pozdrawiam.
: sob wrz 22, 2007 17:34
autor: Adamm
hmmmm a ja Ci podogryzam bo Cie sie szukac nie chce
na forum byla nawet instrukcja jak to zrobic

nie powiem czyja...
odrobina dobrej woli i dasz rade
napiecie na nastawniku moze byc ok 0,740 (przy zalozonej pokrywce) dawke ustaw na ok 3.6 na cieplym i bedzie dobrze
: sob wrz 22, 2007 17:56
autor: wawrzon
ok. ja znalazłem tą instrukcje czyszczenia nastawnika ale własnie mam pare nie jasności.
Jak mam nastawic te 0.74V i te dawke na 3.6? bo za pomoca mojego VAGa raczej nie idzie-on jest chyba wersja demo bo moge tylko sprawdzic ale nic zmienic.
: sob wrz 22, 2007 18:10
autor: Adamm
ehhh poczytaj dobrze instrukcje to bedziesz wiedzial, bo jesli takie pytania zadajesz poki co to nie bierz sie za nastawnik, bez obrazy
: sob wrz 22, 2007 18:57
autor: wawrzon
troche sie do edukowałem w tej kwesti. napisz mi jeszcze tylko czy VAG 2.5 pl wystarczy-ale mysle ze wystarczy. czyli w skrócie:
1. zaznaczam połozenie nastawnika na pompie
2.odczytuje parametry z VAGa blok 1 wartości 2 i 3
3.odkręcam nastawnik
4.rozbieram go i czy czyszcze środek dokładnie
5.składam
6.ramie od RSW ustawiam tak by uzyskac 0.74volta(przed rozebraniem mam 0.80volta)
7.założyc nastawnik na pompe tak by wartosc 0.74 sie nie zmieniala
8. jesli jest ok uruchomic silnik nagrzac go
9.skorygowac dawkowanie przez przesuwanie nastawnika na pompie.
Tak to rozumie w skrócie ale nie wiem czy dobrze.
A co z tymi odczytami jesli RSW mam 0.80V to ustawiac na 0.74V czy jak?
I jak jesli np. dawkowanie bede miał 4 a powinno byc 3.6 to na jaka wartosc ustawiac?
: ndz wrz 23, 2007 02:47
autor: Adamm
ad 1 . - mozesz sobie darowac
reszta ok
ramie czujnika ustawiasz zanim zalozysz nastawnik na pompe, wez pod uwage ze napiecie sie bedzie zmienialo jak bedziesz dokrecal srubke i zakladal pokrywke.
przy zakladaniu pamietaj zeby trafic w otworek kuleczka
jak juz trafisz to lepiej ustaw blizej strony rozrzadu i potem z kazdym razem przesuwaj kawalek w strone wyjsc na wtryski (odkrecasz, przesuwasz, dokrecasz, probujesz odpalic) i tak do odpalenia
lepiej jak nie odpali odrazu niz jak masz daz za wysoka dawke
jak juz odpalisz i chodzi w miare ok to rozgrzewasz do ok 80 - 90 st i ustawiasz zadana dawke dawka ok 4 mg to fabryczna wartosc
: ndz wrz 23, 2007 20:09
autor: wawrzon
dzęki serdeczne za rozjasnienie mi tego w mojej "makówce"

w sobote sie za to wezme jesli trzeba poswiecic temu troche czasu. W razie czegos jeszcze nie jasnego to bede sie pytal.
A ta KULECZKA to ten taki wypust na koncu nastawnika który wczodzi w otworek na wałku w srodku pompy?
[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:42 ]
aha jezcze jedno pytanie? ale to juz nie o nastawniku tylko z nim zwiazane.
Vag wykrywa mi blad 550 regulacja kąta wtrysku-BŁĄD SPORADYCZNY. Taki wyskakuje? I czy mogą byc takie objawy jak przy brudnym nastawniku? Dodam ze po odłączeniu wtyczki licznika przy skrzyni biegów szarpanie auta jest wogóle nie odczuwalne. A silnik trzyma swoje obroty równo 890+-10obr/min.
: ndz wrz 23, 2007 23:38
autor: Adamm
550 moze byc spowodowany zlym ustawieniem kola pompy wzgledem paska, lub szwankujacym zaworem rpzestawiacza kata wtrysku
zapodaj wartosc w grupie 000 pozycja 02 koniecznie z basic settings na wolnych obrotach
: pn wrz 24, 2007 18:35
autor: wawrzon
ten błąd usune póżniej bo on nie jest raczej powodem mojego szarpania autem to raz a dwa to ja mam program vag 2.5 pl który jest chyba namiastką orginalnego vag-com.
Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz ten mój program i w BLOK 1 wartosc 1 to obroty silnika 2 to ilosc wtryskiwanego paliwa(i u mnie ta wartosc jest 33-pomiedzy powinien byc chyba przecinek ale go nie ma

i nie ma tez jednostek dla tej wartosci w jakich jest mierzona) 3 to napięcie z pompy wtryskowej 4 to temp. silnika. I mnie do ustawienia nastawnika obchodza tylko 2 i3 ?

Sory ze sie tak pytam ale ja jestem taki ze wole sie 10 razy cos spytac niz 1 raz cos spier.... tak ze naprawde sorki o te moje pytania.
[ Dodano: 24 Wrz 2007 18:46 ]
i jeszcze jedno po czym rozpoznac pompe vp37 od innych chodzi o to czy nam nastawnik taki jak w tym programie opisyjacym czyszczenie?
: pn wrz 24, 2007 22:05
autor: golfir
ok to i ja sie podepne pod temat bo jestem po czyszczeniu nastawnika i to naprawde zaden problem jak ktos troche kums i umie dobrze czytac a przy pomocy specjalisty
Adamm-a to czysta przyjemnosc a tak na marginesie nasz królu nastawników mówie oczywiscie o Adamm-ie przed rozebraniem miałem wartość 0.840V czujnika RSW czym to jest spowodowane i czy to dobrze??? skoro fabrycznie jest niby 0,8? i ustawia sie na 0,74v???
: wt wrz 25, 2007 06:02
autor: Adamm
trudne pytania zadajesz
4/5 aut ktore robie ma ok 0,740 i tak ustawiam, jesli ustawisz za duzo szybciej skoncza CI sie obroty bo sie nastawnik oprze

: wt wrz 25, 2007 06:58
autor: golfir
powaga miałem 0.840 przed rozebraniem stad moje watpliwosci i tak bede jeszcze raz rozbierał bo po wyczyszczeniu i tak szarpie zapewne płytka do ustawienia bo moze przyciera ale zobaczymy wiec powiadasz ze ustawic na 0,740 ale normalnie po załozeniu pokrywki zeby było 074??? czy ze zdjeta??
: wt wrz 25, 2007 10:37
autor: Adamm
z zalozona pokrywka, i nie plytke popraw tylko polozenie cewki wzgledem wirnika
: wt wrz 25, 2007 15:34
autor: golfir
ok a jak ta cewka ma byc połozona ?jest w Twoim opsisie Adamm ??