Strona 1 z 1
Uszczelka pokrywy zaworów
: sob wrz 22, 2007 12:25
autor: PinkFloyd
Przyjechał do mnie kolega i prosił mnie o wymianę uszczelki pokrywy zaworóww w MK III 1,9D 1Y bo minimalnie mu się sączyło wg mnie bardzo mało jak na dystans 15 tys km- lekko czarnawe w promieniu 1 cm od kółka uszczelki pokrywy , ale bez problemu postanowiełm mu wymienić. Zdjełem pokrywe wszystko łądnie oczyszczone benzynką, załozona nowa uszczelka pokrywy firmy Ajusa i dokrecona pokrywa momentem wg fabrycznych danych i po dopalneiu od razu w koło ciekło. Wkurzyłem się
dokreciłęm mocniej- nic nie pomogło. Zdjeliśmy kupiliśmy silikon erlinga i wszystko zrobiliśmy bardzo dokładnie. Było ok do 1000 km potem znów ciekło az cały silnik zażygało od strony kolektora wydechowego. Kupiliśmy orginalną i też ciekło. Potem orginał jeszcze dokąłdniej silikonem - super oczyszczone nałozony żeby przesechł wszystkie strony lekko potem dokrecone żeby złpapało i po 5h dokrecone tak jak powinno być. I co 2 tyś km spokój a potem leciało ale po stronie rozrzadu. Kurcze nie wiem- czy to wina pokrywy????? Krzywa?? przeciez na starej uszczelce było w sumie ok a siliokon powinien to wyrównac i czemu puszcza po jakimś czasie ??? jak to zrobić dobrze bo nie ma siły
: sob wrz 22, 2007 12:55
autor: Djeight
Jak na moje oko powinieneś lekko wyklepać pokrywę zaworów , połóż na płaski stół i zobacz w którą stronę się buja i podprostuj, , następnie dokręcaj tak jak by to była głowica czyli najpierw środkowe śruby , na krzyż , a potem zewnętrzne ,
dokręć odrazu z momentem fabrycznym , gumki niebieską i czerwoną posmarować sylikonem wytrzymałym na temperaturę [ taki czerwony] resztę czyli uszczelkę korkową nie smaruj sylikonem,
oczywiście posiadasz te sprężyny [ cięka długa blaszka podkładana pod nakrętki ] i zakładasz je dobrą stroną .
ja kupiłem u siebie elringa za 12zł i nic nie wycieka .
tak więc powodzenia
: sob wrz 22, 2007 23:22
autor: baster78
Witam.Nie wiem jak u ciebie ale ja mam doświadczenia że uszczelka korkowa i silikon wyjątkowo sie nie lubią tzn.uszczelka po jakimś czasie pod wpływem silikonu zaczyna się rozwarstwiać i przeciekać ja tak miałem.Jak pisze mój przedmówca sprawdż kape i nie dawaj silikonu na uszczelke korkową.
: ndz wrz 23, 2007 11:55
autor: PinkFloyd
Tylko w 1Y jest uszczelka gumowa w środku zbrojona metalem i pokrywa centralnie przykrecana jest tylko 3 śrubami wiec nie wiem czemu cieknie. Sprawdze czy jest prosta.
: śr paź 17, 2007 11:01
autor: Marcinelli
mam podobny problem, trochę mi się pociło pod pokrywą zaworów od strony skrzyni i wczraj postanowiłem wymienić uszczelkę i się wkur.... bo teraz to się nie poci tylko zapier..... olej!!! myślę żeby całą uszczelkę pojechać sylikonem, bedzie dobrze?
: śr paź 17, 2007 11:18
autor: PinkFloyd
Marcinelli pisze:mam podobny problem, trochę mi się pociło pod pokrywą zaworów od strony skrzyni i wczraj postanowiłem wymienić uszczelkę i się wkur.... bo teraz to się nie poci tylko zapier..... olej!!! myślę żeby całą uszczelkę pojechać sylikonem, bedzie dobrze?
Powiem tak Ajusa uszczelki sa do niczego, lepiej Erlinga i posmarowac lekko po dobrym odtłuszczeniu silikonem wysokotemp. ale stosowanym do motoryzacji- nie rozpuszcza sie. Poza tym najpierw przeczysc odmę i popraw uszczelke i bedzie ok. Ja swój problem rozwiązałem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127524&start=0
: sob paź 27, 2007 18:21
autor: Zoltecek
miałem podobny problem ale z pokrywa zaworów w motocyklu zadne uszczelki nie pomagały bo predzej czy pozniej zaczynało ciec. Po tym jak wszystkie mozliwe uszczelki nie działały postanowiłem zrobic to po swojemu. wyciełem na wzór orginalnej z tektury znajdujacej sie z tyłu bloku do malowania, na to naniosłem z każdej strony cienka warstwe jakiegos sylikonu odpornego na temperature i poczekałem az wyschnie złozyłem przykeciłem po ok 100 km znow dokreciłem i tak sie trzyma do dzis nic nie cieknie, a juz siwychg włosów od tego problemu dostawałem. mysle ze i w diueslu pomoze