Strona 1 z 2

Na co zwrócić uwage przy silniku 1.6TD

: pt wrz 21, 2007 14:41
autor: krzysiek82
Witajcie
Będę dzisiaj oglądał takiego golfa i nie wiem za bardzo na co zwrócić uwagę. Jakie wersje silnika są bardziej lub mniej kłopotliwe? Proszę o porady. I najważniejsze jaką moc ma taki silnik, bo znajduje różne info w tym temacie.

: pt wrz 21, 2007 15:03
autor: Krzylu
1V<==nr silnika TD z katalizatorem 60PS 110Nm mulek ale ludzie z tego forum robia z niego niezle rakiety ;)
JR/MF TD 70PS 130Nm silnik z duza turbina bez intercoolera
RA/SB 80PS 155Nm silnik z intercoolerem mniejsza turbina chlodzona woda dobry silnik do modow ;)

na co zwrocic uwage:
-odkrecic waz idacy od filtra powietrza do turbiny i zobaczyc cz niema oleju
-poporostu sie przejechac od 2500obrotow powinno czuc doladowanie na plecach ;)
-stan blachy jak jest to wazne dla ciebie bo zapewne cos gdzies trzeba bedzie maznac

: pt wrz 21, 2007 15:07
autor: krzysiek82
Dzięki z blachą to wiem, dzięki za info na pewno będzie to pomocne podczas oglądania auta. To będzie 2 golf dla mojej dziewczyny, bo niestety poprzedni dostał w tył i nadaje się do kasacji mimo iż silnik 1.6 zwykły D był w stanie igła.

: pt wrz 21, 2007 15:12
autor: Krzylu
to taki 1V 60PS bedzie wsam raz troche lepiej "w serii" jezdzi od 1.6D ;)

: pt wrz 21, 2007 15:20
autor: krzysiek82
mnie by bardziej pasował zwykły diesel jak dla niej ponieważ ja sam mam 75kobyłek zagazowane i mi będzie głupio jak mnie moja laska będzie wyprzedzała :)

A jak wygląda kwestia spalania takiego silnika? Zwykły diesel zadowalał się 4.5L na 100km nawet przy ostrym deptaniu. A jak będzie w TDI?

: pt wrz 21, 2007 15:31
autor: Krzylu
Zwykły diesel zadowalał się 4.5L na 100km nawet przy ostrym deptaniu
oj niewiem mialem 1.6D i palil mi 6L jak mu ciskalem a Td pali tyle samo tez przy deptaniu
nawet wg katalogu najoszczedniejszy z diesli w mk2 jest wlasnie TD ale roznie to bywa w rzeczywistosci
jesli silnik byl po remoncie bym uwazal bo nieraz sie slyszalo jak sie robi remonty w polsce

: pt wrz 21, 2007 15:34
autor: krzysiek82
Ja także byłem zaskoczony spalaniem, ale ona musi mieć oszczędne auto bo robi dziennie 100-300km, a to auto które będę dzisiaj oglądał jest sprowadzone więc nie ma obaw, że jakiś pseudo polski mechanik się do niego dotykał.

: pt wrz 21, 2007 15:47
autor: Krzylu
krzysiek82, wiesz z tymi sprowadzanaymi auto to roznie bywa ;)
ale 1.6D nie psuje sie praktycznie ja jezdzilem ponad rok i tylko olej zmienialem i plyn do spryskiwaczy dolewalem praktycznie bezobslugowy byl :lol:
nawet jak ma 300tys przebiegu jeszcze polata a polata mowa o 1.6D

: pt wrz 21, 2007 19:49
autor: niwdew
otwórz maske jak chłop bedzie ci odpalał zimny silnik zobacz jak pali jak dlugo grzeje swiece itd.Pozniej odkrec korek od oleju przyłuż ręke jak plyje olejem albo leci z tamtad bialy dymek sa powody do obaw jak czujesz tylko leciutko powietrze jest o.k
Sprawdz naklejke w bagazniku jaki silnik jest na naklejce a jaki powinnien byc

: pt wrz 21, 2007 21:20
autor: Mariusz D.
Poprostu się nim przejedz i posłuchaj a wszystko będziesz wiedział, jak chodzi jak Lublin to znaczy , że złom.

: pt wrz 21, 2007 23:19
autor: Zoltecek
niwdew pisze:odkrec korek od oleju przyłuż ręke jak plyje olejem albo leci z tamtad bialy dymek sa powody do obaw
z tym chlapaniem to roznie bywa nie koniecznie musi swiadczyc o zajechanym silniku ale jak wali dym spod korka to kaplica

: sob wrz 22, 2007 10:09
autor: Djeight
Jak wali dym spod korka to kaplica, ?

dlaczego niby, z korka oleju znaczy się , mi się wydaje że ten dym spod korka to opary oleju , takie opary zbierają się w skrzyni korbowej już od zapłonu, i jak korek odkręcisz to zamiast odmą idą przez korek

Poprawcie sie jeśli sie mylę ,

u mnie takie opary występują , silnik chodzi bardzo dobrze , nie łyka oleju ani nie łyka płynu chłodniczego , nie kopci na fioletowo z tłumika,

silnik 1,5D

:smoke: czyli jak z tym jest , chyba że w 1,6TD jest inaczej :jezor:

: sob wrz 22, 2007 22:31
autor: krzysiek82
Dzięki chłopaki za porady, oglądałem auto i oprócz kilku detali wydało się ok (do malowania lewy tylni błotnik ponieważ ma małe wgniecenie oraz drzwi). Wersja kubełkowymi fotelami i ciemnymi tynymi światłami ale bez obrotka. Czy takie wersje wychodziły czy po prostu ktoś coś wymieniał? Facet chce za tego golfa 4200zl + opłaty roczni 90 nie wiem czy jest tyle wart biorąc pod uwage koszty prostowania i lakierownia tych dwóch elementów (min 250zł od elementu tyle biorą w lodzi)