Strona 1 z 1
Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach? - zrobilem VAG
: czw wrz 20, 2007 21:32
autor: Nodle
Kupiłem kabel i zrobiłem pierwszy raz vaga... wszystko niby ok, ale w bloku pomiarowym silnika pokazuje mi dane tylko z 3 cylindrów! co jest grane? czy to znaczy, ze 4 cylinder nie chodzi? jak mozna to jeszcze sprawdzić?
Wydaje mi sie, ze silnik chodzi normalnie, normalne obroty itp.

: czw wrz 20, 2007 22:02
autor: ajni
Wszystko jest OK, w grupie 13 pokazywane są dawki korekcyjne na poszczególne cylindry, jest tylko 3 bo czwarty gar jest jako wzorzec. Jak chcesz mieć pewność czy wszystko OK, to wklej tu logi z grupy 000, 01, 02, 03 i 04 na biegu jałowym i 04, 08, 011 i 010 na obciążeniu i będzie wiadomo wszystko o Twojej motorowni
: pt wrz 21, 2007 20:38
autor: Nodle
: pt wrz 21, 2007 21:10
autor: ajni
O matko święta. co to jest??????????
logi pod obciążeniem są do dup*, robi się je tak, ustawiasz kompa wbijasz 3 lub 4 bieg i od około 1,6 tyś obr wciskasz pedał gazu do podłogi aż do 4,5 tyś obr. Co tak się boisz go ciągnąć wyżej niż 3 tyś?
Z tych logów nic nie widać, jedno co to tylko że masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem i zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa.
Aha logi robi sie na nagrzany silniku a nagrzany to powyżej 80 stopni a nie 62 stopnie.
: pt wrz 21, 2007 21:27
autor: Nodle
nie wiedziałem...

sorry poprawie

: sob wrz 22, 2007 11:15
autor: mariachi
ajni pisze:zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa
fajne
a tak na poważnie to co się dzieje jak komputer nie może odczytać poprawnego ciśnienia doładowania, gdy np. wężyk jest źle podpięty.
Auto wchodzi w tryb awaryjny ?
: sob wrz 22, 2007 13:14
autor: Nodle
ajni pisze:...masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem...
O który wężyk chodzi, bo nie moge go zlokalizować... bardzo pomogloby jakies foto.
Nie idzie on czasem do N75?
: sob wrz 22, 2007 13:18
autor: Adamm
chodzi o wezyk ktory wychodzi z kolektora ssacego i idzie do podszybia (az do komputera)
tak powinien isc, moze masz pomieszane wezyki
: sob wrz 22, 2007 13:55
autor: ajni
mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
Nodle,
wężyki mają być tak podpięte:
rozpiska z mojego golfa AHU:
- z komputera (MAP) do kolektor ssący za IC
- kolektor ssący (plastikowa rura od filtra) do N75 od samego dołu (tam gdzie jest też ten poprzeczny)
- z N75 pod kątem do gruszki zaworu westgate
- Z N75 góra do "pipki" turba koło ssącego
- N18 z samego dołu (z prawej tam gdzie są 2 rurki) do silnika (poniżej głowicy przy 4 cylindrze wystaje coś z silnika z płaską powierzchnią tam idzie wąż do serwa i do tego węża podpięte- vacum pompa?)
- N18 środek (z prawej tam gdzie 2 tylko wyżej) do gruszki zaworu EGR
- N18 góra (w lewą stronę) do puszki filtra powietrza
- vacum (patrz opis wyżej) idą 3 wężyki jeden na dół N18, drugi gruby do serwa i trzeci na dół do jakiegoś zaworka z 2 kablami- sterowani obiegu zamkniętego
- góra zaworka od obiegu zamkniętego idzie w ścianę działową koło przewodów od nagrzewnicy (w innym silniku widziałem podpięte do filtra powietrza)
Rozpiskę wężyków i zdjęcia masz tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1381502
: sob wrz 22, 2007 14:12
autor: Adamm
ajni tylko AHU ma chyba zmienna geometrie i uklad podcisnienia
kolega ma 1Z
wezyk od ECU (komputer) idzie do kolektora ssacego
czerwony wezyk (od strony zimnej turbiny) idzie do n-75 do metaloego krucca
niebieski wezyk (od gruszki turbiny) idzie do n-75 do plastikowego krucca (tylko nie pamietam czy na osi z czerwonym czy nie)
i czarny idzie z dolotu do n-75
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 2:14 pm ]
ajni pisze:w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
troszke sie mylisz, jesli bedzie mial uszkodzony wezyk do ECU to nie bedzie pompowal, z tego co pamietam kolega Pruszkowiak mial podpiety wezyk od ECU do pompki VACu i mu wcale auto nie chcialo jechac
: sob wrz 22, 2007 14:53
autor: gOOzOl
ajni pisze:mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
nie prawda

rozwalony waz do ECU = tryb awaryjny. u siebie tak mialem
: sob wrz 22, 2007 20:09
autor: ajni
Adamm, AHU ma westgate, to jest poprawiony 1Z, praktycznie wszystko to samo.
Co do awaryjnego to możliwe, ale miałem auto z podpiętym wężem od mapa do filtra, jechało i awaryjnych nie było. A jak podłączysz mapa do vacum to się nie dziwie że nie jedzie, skoro komp widzi mniej niż w atmosferze jest, sam bym zgłupiał.