Strona 1 z 2
Nastawienie kata wtrysku
: czw wrz 20, 2007 20:59
autor: perszing
hej,
Ile minutowo zajmuje nastawienie kata wtrysku? Zadzwonil bym do magikow z serwisu, no ale teraz juz nie robia, a mnie zjada z ciekawosci czy jutor zrobiliby mi to od reki
.
Nastepne pytanie. Czy jest sens regulacji kata przed wymiana padnietej kostki (tej, ktorej uszkodzenie powoduje trudnosci w odpaleniu auta) ?
Czy padnieta kostka daje na Vagu dwa ostatnie bledy?
3 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
: czw wrz 20, 2007 22:07
autor: Adamm
najpierw zrob porzadek z przestawiaczem wtrysku (jesli to jego wina) chociaz czasem to wina zle ustawionego rozrzadu !!
a potem dopiero reguluj kat wtrysku
: czw wrz 20, 2007 22:07
autor: ajni
Jaki silnik, od czołgu czy łodzi motorowej? Jaka wersja Vaga? 3 ostatnie "błędy" są winą nie zarejestrowanej wersji vag.
550 to regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. Widocznie masz źle ustawiony statyczny kąt wtrysku. Można zrobić samemu jak się ma klucze, vaga i trochę oleju w głowie.
: czw wrz 20, 2007 22:11
autor: perszing
A co to jest ten "przestawiacz"?
Silnik 1z. Vagi mam dwa 311 i 409, niestety demo. Tutaj caly log. Rozrzad jest ustawiony dobrze na 100%. Zmieniane u jednego, sprawdzane u innego ze wzgledu na ta padnieta kostke.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 AF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D80
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
3 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
00-00 - Please Register/Activate
: czw wrz 20, 2007 22:37
autor: ajni
Przestawiacz N108 to urządzonko w pompie wtryskowej na dole, reguluje kąt wtrysku w zależności od potrzeby. wejdź w vagu w kanał 04 na chodzi silnika, najlepiej podczas jazdy i patrz czy się zmienia podczas przyspieszania (ma się zmieniać). Kostka nie ma nic do kąta wtrysku, jest tylko od zapalania (jeśli chodzi o tą w stacyjce).
PS to nie jest log to jest info o sterowniku, wejdź w wartości mierzone i ustaw poszczególne bloki.
[ Dodano: 20 Wrz 2007 22:39 ]
Tu np. masz logi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=logi
: pt wrz 21, 2007 00:16
autor: Adamm
ajni ale 550 tez moze wywalic jak ma np o jeden zabek kolo pasowe pompy przestawione, trzeba by zobaczyc jaka jest wartosc kata wtrysku na wolnych i mozna wtedy debatowac dalej
poza tym w kanale 04 trzeba sie przelaczac miedzy mess blocks a basic settings a w demo tego nie zrobisz
: pt wrz 21, 2007 00:20
autor: perszing
Pasek jest na 100% dobrze ustawiony.
: pt wrz 21, 2007 00:46
autor: ajni
Adamm, zapomniałem że to demo. Aha to nawet nie zrobi kanału 000 na zblokowanym kompie. Ale w kanale 4 podczas zmiany obrotów będzie się zmieniał aktualny kąt wtrysku, czyli wyjdzie czy N108 pracuje.
A 550 może wywalić, ale skoro twierdzi że rozrząd na tip top to zostaje albo N108 albo statyczny zły.
[ Dodano: 21 Wrz 2007 00:49 ]
perszing, poszło PW w sprawie vaga, daj znać.
: pt wrz 21, 2007 00:59
autor: Kaczor
perszing pisze:Pasek jest na 100% dobrze ustawiony.
na 100 % dobrze ustawiony pasek ( w domyśle rozrząd ustawiany przez fachowca a nie gościa z kredą ) nie wymaga korygowania kąta pompą
: pt wrz 21, 2007 01:09
autor: ajni
perszing, Ma juz vaga pełna wersję to się nie długo dowiemy więcej.
Kaczor, wiesz jacy mechanicy są w Polsce, wszystkiego można się spodziewać.
: pt wrz 21, 2007 06:59
autor: perszing
Pierwszy raz robie logi wiec mam nadzieje ze cos nie zrobilem zle.
adres:
http://www.star.net.pl/~mkowalik/04.xls
Tutaj graficznie. Niebieski wykres mnie niepokoi ze tak nagle sie wyrownal. W kazdym razie podczas testu w pewnym momencie silnik zaczal inaczej (glosniej) pracowac.
: pt wrz 21, 2007 09:10
autor: Adamm
sprawdz w basic settings grupe 000 pozycja 2 jaka masz wartosc
: pt wrz 21, 2007 10:09
autor: perszing
Aha, przy przygazowaniu leci bialy dym z rury.
Zrzuty z vagcoma:
000 - BASIC SET.
001
002
003
004
Dynamicznych teraz nie mam jak zrobic.
: pt wrz 21, 2007 13:42
autor: Adamm
hahah 255 tak myslalem
wez ten rozrzad sprawdz na 100% na fabrycznych znakach i zablokowanej pompie bo mam wrazenie ze zle jest poskladany, taka wartosc jest jak sie przestawi o zabek, chyba ze calkiem Ci padl zawor przestawiacza
[ Dodano: Pią Wrz 21, 2007 1:44 pm ]
dodam tylko ze w grupie 4 mam w polach 2 i 3 wartos ok 1
i w obu sie ze soba pokrywaja
zobacz jak u Ciebie sa rozjechane,
skad masz pewnosc co do rozrzadu?
skaldany byl na fabrycznych znakach z zablokowana pompa?