Strona 1 z 2

problem z temperatura

: czw wrz 20, 2007 11:50
autor: Zoltecek
Witam mam problem z temperatura w swoim AAZ chodzi o to ze temperatura cieczy na desce rozdzielczej nie przekracza 50 stopni problem w tym ze termostat trzyma temperature bo po odpaleniu goryn waz chłodnicy jest ciepły a dolny nie czego to moze byc wina moze jakiegos czujnika a moze termostat za szybko sie otwiera?

: czw wrz 20, 2007 12:22
autor: skarredasch
a moze wogole sie nie otwiera?... :bajer:
sprawdz go...koszt niewielki...

: czw wrz 20, 2007 12:27
autor: Zoltecek
jakby sie nie otwierał to temperatura napewno pokazywała by wiecej czyli 100 a u mnie pokazuje 50

: czw wrz 20, 2007 14:32
autor: leoncio
Zoltecek pisze:jakby sie nie otwierał to temperatura napewno pokazywała by wiecej czyli 100 a u mnie pokazuje 50


kolego temperatura poczatku otwarcia termostatu jest 85 stopni a konca 105 wiec musisz sprawdzic czy przy wysilku samochodzik sie bardziej rozgrzeje

: czw wrz 20, 2007 14:44
autor: bogoria
ja raczej twierdziłbym, że skoro masz niedogrzany silnik, to termostat jest cały czas otwarty. to, że dolny wąż jest zimny spowodowane jest coraz niższą temperaturą otoczenia i dobrym działaniem chłodnicy. tak czy siak sprawdziłbym termostat. koszt wymiany niewielki (tylko wahler)

: czw wrz 20, 2007 16:40
autor: Zoltecek
ok juz mam termostat
teraz pytanko 2 ile twa nagrzanie diesla w zieme? czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?

: czw wrz 20, 2007 17:05
autor: arturo
Zoltecek pisze:problem w tym ze termostat trzyma temperature bo po odpaleniu goryn waz chłodnicy jest ciepły a dolny nie
Zobacz czy chłodnica jest zimna!!! a nie dolny wąż, w końcu po to jest chłodnica żeby schłodzić płyn który wpływa górnym a wypływa dolnym wężem
Zoltecek pisze:czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?
Nie ma jeżeli masz termostat w porządku.

: czw wrz 20, 2007 22:25
autor: Zoltecek
Zoltecek pisze:czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?
Nie ma jeżeli masz termostat w porządku.[/quote]

nibyt tak
ale jak ja w benzynie zakryłem w zime pół chłodnicy to szybciej mi sie grzał i to znacznie szybciej a na trasie trzymał rowno 90 przed zasłonieciem na trasie rowniez trzymał 90 ale trwało to znacznie dłuzej

: czw wrz 20, 2007 22:34
autor: Virus177
w polonezach a i owszem zaslanialo sie chlodnice ale w golfach nenene to mija sie z celem
jak masz dobry termostat to bedzie sie grzal rownie szybko . a jesli chodzi o zime to powiem Ci na przykladzie mojego ze po przejechaniu okolo 3km to w samochodzie juz robi sie cieplo :hmm:no ale niewiem czy moj termostat tez nie kwalifikuje sie do wymiany :bajer:

: czw wrz 20, 2007 22:37
autor: skarredasch
Zoltecek, myslalo nad tym rozwiazaniem termostatowym pare tegich glow za kupe kasy i jak do tej pory nie wymyslili niczego lepszego...
zaslaniac chlodnice to mozna w zuku czy autosanie... :bigok:
jak niedogrzewa to poszukaj przyczyny w niesprawnosci czegos...na poczatek termostat, potem zobacz ile masz plynu itd itp...
pisze o termostacie bo sie zuzywa jak wiele innych czesci autka...potem pompa chlodzenia, ale watpie...

: czw wrz 20, 2007 23:04
autor: Zoltecek
a czy ktos probował ulepszyc ogrzewanie? chodzi mi o to zeby zaraz po zapaleniu auta leciało ciepłe powietrze a nie po 3 km
ja myslałem o aluminiowym grubszym drucie owinientym w koło kolektora wydech i doprowadzonym do obudowy nagrzewnicy z tamta wiatrak by ciagna juz do kabiny

: czw wrz 20, 2007 23:07
autor: Virus177
jak chcesz miec cieplo odrazu to kup Webasto a nie bedziesz kabinowal i jeszcze fure spalisz :kac:

: pt wrz 21, 2007 00:22
autor: tomogolf2
Moze trza by było termostat wymienic tak jak piszą koledzy wyzej, bo od starosci mogły juz gumki pompekac i nie trzyma obiegu tak jak trzeba :)

: pt wrz 21, 2007 20:23
autor: Krystian GTD
Witajcie temperaturą silnika zawsze steruje termostat. Zakrywa się chłodnice (tylko w sytuacji awaryjnej) wtedy gdy jest silnik niedogrzany - a jest niedogrzany jest dlatego że termostat do du.. . Jak macie 50 - 70 na 100% termostat kwalifikuje się do wymiany. Ja w swoim MK3 wymieniłem termostat i po temacie. Ciepłe powietrze dmuch chwilkę po odpaleniu a silnik osiąga 90 stopni po jakiś 3 km. Termostat tylko firmy Wahler bądź VW, żadne włoskie wynalazki. Pozdro