Strona 1 z 1

Jakie mocniejsze sprzeglo

: czw wrz 20, 2007 11:13
autor: maro_dr
Witam. Konsekwencją czytania tematów związanych z podkręcaniem 1,6TD był dość znaczny przyrost mocy mojego 1V (nie mierzonej na hamowni) :) a następnie uczcie że sprzęgło kończy swój żywot w moim aucie. Na 4-tym i 5-tym biegu przy wciskaniu gazu coraz częściej przestaje przenosić napęd (silnik wkręca się na obroty, a auto nie przyśpiesza). A może to wina linki?
I tu moje pytanie: jakie kupić sprzęgło, ewentualnie linkę?
Będę wymieniał komplet (tarcza, docisk, łożysko), słyszałem kiedyś że do mk2 TD można wstawić tarczę o większej średnicy (może od 1,9 TD), próbowałem znaleźć temat na forum ale ta wyszukiwarka pozostawia wiele do życzenia (a może to ja nie potrafię jej odpowiednio wykorzystać?).
Proszę o wszelkie informacje na ten temat.

: czw wrz 20, 2007 11:22
autor: BENITO
Największe sprzęgło do 1.6 TD ma średnicę 210 mm, tarcza + docisk kosztuje w zależności od producenta i sklepu 250-350 zł, wystarczy ci w zupełności. Niektórzy stosują linkę bez samoregulacji, ale osobiście nie miałbym ochoty co jakiś czas jej podciągać, ale to już twoja decyzja.

: czw wrz 20, 2007 11:26
autor: maro_dr
BENITO, Rozumiem że 210mm pasuje do mojego koła zamachowego?
Docisk do 210 jest taki sam jak do mniejszych tarcz?
Jakąś firmę/y polecałbyś albo nie polecałbyś?

: czw wrz 20, 2007 11:42
autor: BENITO
210mm montował bodajże Euglen w swoim 1V, jak się nie decydujesz na extremalne mody to wystarczy bez problemu.

Co do firmy, to wiadomo że najlepszy jest Sachs, ale ludzie kupują też LUK albo Valeo i jeżdżą.

: czw wrz 20, 2007 20:42
autor: maro_dr
BENITO, Dzięki, już wiem że raczej mam tarcze 200mm, i aby założyć 210mm muszę zmienić koło zamachowe od SB. Może ktoś ma takie koło zamachowe na zbyciu?BENITO, może Ty coś wiesz na ten temat? :bajer:

: czw wrz 20, 2007 21:42
autor: Kaczor
koło zamachowe 210 mm było rónież w benzynach , zarówno w mk II jak i mk III , od 1.8 90 KM w górę

: czw wrz 20, 2007 22:20
autor: vwlubek
Sam ćwiczyłem ponad rok temu temat sprzęgła w moim SB(jakiś pajac zamontował w nim 200mm i nie dawało rady...) próbowałem znaleźć oryginalne od SB-najbardziej zależało mi na kole zamachowym...niestety nie znalazłem...w związku z tym po kilku godzinach spędzonych w katalogach, książkach itd postanowiłem zamontować 210mm od 1,9TD. Kupiłem używany komplet(200-250zł), dałem do regeneracji(150zł) zamontowałem i gitarra do dzisiaj, a przeżyło niemało:P Zwróć uwagę na to,ze koło 200 mm mocowane jest na 6 śrub a 210mm na 9, a żeby było śmieszniej nie są to takie zwykłe śrubki, dlatego warto zaopatrzyć się wcześniej:]

PS sprzęgło od 1,9 TD wytrzyma bardzo wiele-znam vento z AAZ podciągniętym do 101KM i niesamowitym momentem i przez kilka lat nie dzieje się z tym kompletnie nic!

PS2 co do linki to mam u siebie oryginalną z samoregulacją i zestaw(linka od SB+sprzegło od 19TD)jest mocny niesamowicie a pracuje przy tym może odrobinkę ciężej niż oryginał od SB.

: czw wrz 20, 2007 23:26
autor: maro_dr
Kaczor, Mam możliwość dorwania koła od silnika 1,8 90ps, ale nie wiem jak jest z masą tych kół? Nie ukrywam że wolałbym jeździć z cięższym, nie lubię wysokich obrotów diesla.

vwlubek, No to Twoje doświadczenia będą mi bardzo potrzebne:) Chciałbym zamontować koło od SB i tarcze od SB czyli 210mm, ale teraz wbiłeś mi "klina" z mocowaniem na 9 śrub. Mam rozumieć że wał też jest inny? Czy w zapasie ma standardowo 9 otworow? Jeszcze nie miałem okazji tego rozbierać ale czaka mnie to lada dzień, chcę się do tego przygotować (dzięki WAM) w 100% :)

: czw wrz 20, 2007 23:52
autor: Kaczor
maro_dr pisze:Kaczor, Mam możliwość dorwania koła od silnika 1,8 90ps, ale nie wiem jak jest z masą tych kół? Nie ukrywam że wolałbym jeździć z cięższym, nie lubię wysokich obrotów diesla.

vwlubek, No to Twoje doświadczenia będą mi bardzo potrzebne:) Chciałbym zamontować koło od SB i tarcze od SB czyli 210mm, ale teraz wbiłeś mi "klina" z mocowaniem na 9 śrub. Mam rozumieć że wał też jest inny? Czy w zapasie ma standardowo 9 otworow? Jeszcze nie miałem okazji tego rozbierać ale czaka mnie to lada dzień, chcę się do tego przygotować (dzięki WAM) w 100% :)

te koła będą identik , nie przejmowałbym się (co do wagi )

a teraz wątpliwość nr 2 - wyobraź sobie skoro nigdy nie widziałeś na oczy że sprzęgło w mk II jest postawione na głowie - docisk jest przykręcony do wału na 6 śrub i to jest konstant , a koło zamachowe do docisku - te 9 śrub jest po obwodzie , gwint M7 - do kupienia w ASO po 1.50 zl sztuka

: pt wrz 21, 2007 00:11
autor: maro_dr
Kaczor,
Kaczor pisze:docisk jest przykręcony do wału na 6 śrub i to jest konstant , a koło zamachowe do docisku - te 9 śrub jest po obwodzie
Coś chyba pomieszałeś (albo ja źle zrozumiałem) docisk nie może być przykręcony do wału tylko do koła zamachowego, tak?
Czyli w moim 1V docisk jest obecnie przykręcony po obwodzie do koła 6x M7, a w SB jest po obwodzie 9x M7?

: pt wrz 21, 2007 00:39
autor: Kaczor
maro_dr pisze:Coś chyba pomieszałeś (albo ja źle zrozumiałem) docisk nie może być przykręcony do wału tylko do koła zamachowego, tak?

Nie pomieszałem - jest dokładnie jak napisałem - rozłożysz , zobaczysz :bajer:

[ Dodano: Pią Wrz 21, 2007 00:43 ]
maro_dr pisze:Czyli w moim 1V docisk jest obecnie przykręcony po obwodzie do koła 6x M7, a w SB jest po obwodzie 9x M7?
prawie że - tyle że koło do docisku - niewyobrażalne a jednak - docisk do wału za to na 6 śrub M11 ;)

zakręcone , co ? proste stanie się po pierwszym samodzielnym rozłożeniu

: pt wrz 21, 2007 00:51
autor: maro_dr
Kaczor, Dzięki za wyjaśnienia. Wymieniałem w życiu 2x sprzęgło raz w kadettcie (to było dawno i nie pamiętam), a z 3tyg temu w Uno 1,4 i tam było tak: koło zamachowe przykręcone do wału korbowego (nie zwróciłem uwagi na ile śrub i jakich, następnie sprzęgło "nakryte" dociskiem który był przykręcony na 6 śrub na klucz 10 albo 11 (nie pamiętam).
W Golfie jest jakoś inaczej? :) Sorki za drążenie tematu ale trzeba się przygotować :)

Qurde już widzę jak to wygląda, znowu dzięki forum:) wrzucam zdjęcie ze słynnej ksiązki, może komuś pomoże
Obrazek

: pt wrz 21, 2007 01:07
autor: Kaczor
naszykuj sobie do tych małych śrub klucz 9 mm ale 12stokątny (nasadka najlepiej)

i przyjąć do wiadomości że golf to nie opel ani uno ;)

druga sprawa że klasyczne sprzęgła są w vw ale przy skrzyniach na linki

: pt wrz 21, 2007 01:14
autor: maro_dr
Kaczor, WIELKIE DZIĘKI, rozjaśniłeś mój umysł :) Teraz trzeba dopiąć sprawę z kołem zamachowym :)