Strona 1 z 1

Regulacja kąta początku wtrysku

: śr wrz 19, 2007 13:06
autor: ma-ciej
Witam. Jaki jest zakres regulacji (kąt o który trzeba obrócić pompę), w którym silnik jeszcze pracuje? Bawiłem się, ale tylko opóźniałem wtrysk aż do momentu kiedy zaczął nierówno pracować. Dymił przy tym na niebiesko. Nie przyspieszałem, bo mi się znudziło. Czy ktoś majstrował przy tym i ma jakieś dane organoleptyczne? Ja wiem, że nie wolno bez przyrządu, ale kopci mi ten grat i chciałem zobaczyć co będzie. A było tylko gorzej.

: śr wrz 19, 2007 14:10
autor: mariusz75
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie, na słuch to ty raczej nic nie zrobisz, użyj VAG-a lub udaj się do kogoś kto go ma i wtedy masz pewniść że ustawisz to prawidłowo. :okej:

[ Dodano: 19 Wrz 2007 14:16 ]
Korekta do poprzedniej wypowiedzi , do golfa II 1.6 TD potrzebny jest zegar, ten silnik nie jest diagnozowany VAG-iem. Sorki.

: śr wrz 19, 2007 15:16
autor: tomogolf2
ma-ciej, wlasnie w pompe wkreca sie zegar i wtedy dopiero mozna regulowac, bo na oko i ucho to nic nie ustawisz.......

: śr wrz 19, 2007 15:23
autor: zaprzal
tomogolf2 pisze:ma-ciej, wlasnie w pompe wkreca sie zegar i wtedy dopiero mozna regulowac, bo na oko i ucho to nic nie ustawisz.......
czasami wlasnie tylko na oko i ucho ustawisz bo po ustawieniu zegarem cos jest nie tak

: czw wrz 20, 2007 10:43
autor: ma-ciej
Ja mam dobrze ustawioną pompę. Chciałem sie tylko dowiedzieć jakie są efekty przestawiania kąta pocz. wtrysku. Chyba w weekend znowu sie pobawię (jak mnie najdzie ochota :grin: ). Teraz przekręcę w drugą stronę i przyspieszę wtrysk. Żal mi trochę gwintów od zakrętek przewodów wysokiego ciśnienia, ale jak ich nie poluzuję, to pompę ciężko obrócić.

: czw wrz 20, 2007 17:28
autor: arturo
mariusz-1975 pisze:na słuch to ty raczej nic nie zrobisz, użyj VAG-a
Vag to w 1.6 D sie do niczego nie przyda, tylko czujnik

[ Dodano: 20 Wrz 2007 17:29 ]
Cofam hehe nie doczytałem na końcu

: ndz wrz 23, 2007 22:53
autor: Lukas-182
Zegar to chyba już przeżytek, mi mój mechanik ustawia zawsze lampą stroboskopową z czujnikiem piezo. W dodatku jeszcze idealnie obroty silnika pokazuje jak się bawię w zwiększanie dawki paliwa. Polecam :chytry:

: pn wrz 24, 2007 08:30
autor: zaprzal
Lukas-182 pisze:Zegar to chyba już przeżytek, mi mój mechanik ustawia zawsze lampą stroboskopową z czujnikiem piezo. W dodatku jeszcze idealnie obroty silnika pokazuje jak się bawię w zwiększanie dawki paliwa. Polecam :chytry:
nie mozna powiedziec, ze zegarek to cos zlego...