Strona 1 z 1

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: ndz wrz 16, 2007 23:02
autor: ventil
Witam.
Przy okazji modyfikacji pewnej pompy zrobiłem kilka zdjęć by posiadacze niektórych pomp mogli dodatkowo podnieść dawkę. Jest to pompa która z przodu (jak stoimy przed autem) ma dodatkową dźwignię którą ograniczona jest dawka przy pełnym obciążeniu (pedał wciśnięty w podłogę). Dźwignia ta ogranicza wewnętrzny skok mechanizmu regulującego dawkę paliwa.
Poniżej kolorem zielonym (na zdjęciu 4) zakreślona jest ta właśnie dźwignia a czerwonym miejsce gdzie jest śruba od regulacji pełnego obciążenia. W pompie tej LDA było typu ECO czyli bez podtoczenia a tylko z lekkim frezem. Nawet po zastosowaniu "tuningowanego" pina do LDA nie możan było osiągnąć zadawalających efektów.
Mozna z zewnątrz odkręcić śrubkę która reguluje dźwignię ale zakres tej regulacji jest znikomy. Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy.
Druga modyfikacja może być zrobiona przy okaczji robienia tzw. "gov moda" - na zdjęciach 1, 2 , 3 pokazane są dźwignie które w różnych pompach są różne (krótsze i dłuższe). Oczywiście dłuższa dźwignia zapewnia większy promień po którym obraca się dżwignia co daje nam większy zakres regulacji dawki czyli po prostu większą dawkę przy pełnym obciążeniu. Ktos, kto lubi majsterkować może jeszcze przedłużyć tą dźwignie o 2mm co oczywiście jeszcze zwiekszy dawke paliwa...
Mam jeszcze kilka modów do opisu ale brak czasu nie pozwala na opisanie ich... Może wkrótce...
Udanego dłubania...

: ndz wrz 16, 2007 23:21
autor: tomogolf2
ventil pisze:Mam jeszcze kilka modów do opisu
bedziesz mial czas to wklejaj, duzo twoich porad siedzi w moim golfie :)

: ndz wrz 16, 2007 23:39
autor: tberent
wklejaj wklejaj bo bardzo pomocne przy modzeniu :grin:

: wt wrz 30, 2008 22:45
autor: vwolfi
Cześć .
U mnie jest tak że jak wykręciłem tę śrubę od regulacji to duuużo wolniej wkręcał się na obroty, jakby ze cztery tony ważył. Ktoś podpowie dlaczego tak ? Dodam że dawkę mam dość mocno zwiększoną, może ma już paliwka za dużo ?
Z góry dzięki.

: czw lis 27, 2008 22:13
autor: arwam
vwolfi pisze:Cześć .
U mnie jest tak że jak wykręciłem tę śrubę od regulacji to duuużo wolniej wkręcał się na obroty, jakby ze cztery tony ważył. Ktoś podpowie dlaczego tak ? Dodam że dawkę mam dość mocno zwiększoną, może ma już paliwka za dużo ?
Z góry dzięki.
Którą śrubę tą z przodu czy może tą nad elektrozaworem?
Prawdopodobnie ukruciłeś go zobaczy z sandałem w podłodze przydymia na czarno jak nie to pokręciłeś w niewlaściwą stronę

: czw lis 27, 2008 22:17
autor: vwolfi
zrobiłem tak jak na pierwszym zdjęciu, tzn, wykręciłem całkiem tę pionową śrubę regulacyjną na imbus zaznaczoną na czerwono, i samochód zbierał się gorzej a nie lepiej, nie chciał na obroty wchodzic

: pt lis 28, 2008 17:50
autor: arwam
no to poluzowałeś mocowanie linki gazu sruba nie jest na imbus

: pt lis 28, 2008 22:28
autor: vwolfi
nie nie nie. To AAZ, jest śruba regulująca to ramię na pierwszym zdjęciu zaznaczono gdzie była na czerwono, na drugim zdjęciu na niebiesko, ta śruba reguluje pochylenie tej dzwigni, jak się ją bardziej wkręci to silnik gaśnie. Na imbus ona jest na 100 %.

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: śr sie 15, 2012 13:44
autor: ostryt4
ventil pisze:Witam.
Przy okazji modyfikacji pewnej pompy zrobiłem kilka zdjęć by posiadacze niektórych pomp mogli dodatkowo podnieść dawkę. Jest to pompa która z przodu (jak stoimy przed autem) ma dodatkową dźwignię którą ograniczona jest dawka przy pełnym obciążeniu (pedał wciśnięty w podłogę). Dźwignia ta ogranicza wewnętrzny skok mechanizmu regulującego dawkę paliwa.
Poniżej kolorem zielonym (na zdjęciu 4) zakreślona jest ta właśnie dźwignia a czerwonym miejsce gdzie jest śruba od regulacji pełnego obciążenia. W pompie tej LDA było typu ECO czyli bez podtoczenia a tylko z lekkim frezem. Nawet po zastosowaniu "tuningowanego" pina do LDA nie możan było osiągnąć zadawalających efektów.
Mozna z zewnątrz odkręcić śrubkę która reguluje dźwignię ale zakres tej regulacji jest znikomy. Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy.
Druga modyfikacja może być zrobiona przy okaczji robienia tzw. "gov moda" - na zdjęciach 1, 2 , 3 pokazane są dźwignie które w różnych pompach są różne (krótsze i dłuższe). Oczywiście dłuższa dźwignia zapewnia większy promień po którym obraca się dżwignia co daje nam większy zakres regulacji dawki czyli po prostu większą dawkę przy pełnym obciążeniu. Ktos, kto lubi majsterkować może jeszcze przedłużyć tą dźwignie o 2mm co oczywiście jeszcze zwiekszy dawke paliwa...
Mam jeszcze kilka modów do opisu ale brak czasu nie pozwala na opisanie ich... Może wkrótce...
Udanego dłubania...
Kurcze, tak myślałem że to cholerstwo coś mi tu ogranicza. Czy bez ponownego rozbierania pompy (podszlifowując trochę ten młoteczek z tej strony co się opiera o tą śrubkę na imbus) dało by to jakiś pozytywny efekt ?

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: czw gru 19, 2013 00:07
autor: morghul
ostryt4 pisze: Kurcze, tak myślałem że to cholerstwo coś mi tu ogranicza. Czy bez ponownego rozbierania pompy (podszlifowując trochę ten młoteczek z tej strony co się opiera o tą śrubkę na imbus) dało by to jakiś pozytywny efekt ?
Kolego, czy próbowałeś podszlifować tą dźwignię żeby zwiększyć jej skok? Mam to samo ustrojstwo i koledzy pisali, że wykręcenie śruby niewiele daje a pomysł ze zwiększeniem skoku przez zeszlifowanie dźwigni może być trafny.

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: czw gru 19, 2013 15:04
autor: ostryt4
Witam.
Powycinałem te ustrojstwa tak jak zostało tu pokazane przez kolegę Ventila w pierwszej modyfikacji, dzięki temu z wielką łatwością można było założyć dekiel na pompę. Wcześniej trzeba było się nagimnastykować. Ogólnie pozytyw.
Pozdrawiam.

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: czw gru 19, 2013 17:45
autor: morghul
ostryt4 pisze:Witam.
Powycinałem te ustrojstwa tak jak zostało tu pokazane przez kolegę Ventila w pierwszej modyfikacji, dzięki temu z wielką łatwością można było założyć dekiel na pompę. Wcześniej trzeba było się nagimnastykować. Ogólnie pozytyw.
Pozdrawiam.

Czyli jak kolega ventil pisze " Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy. "

Czy mam rozumieć że oś z dźwignią można wyjąć bez rozbierania pompy? Nie jest dla mnie powyższe stwierdzenie jednoznaczne. Mógłbyś z łaski swojej uściślić czy trzeba pompę rozbierać żeby tą dźwignię usunąć czy można to zrobić z zewnątrz?

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: pt gru 20, 2013 10:58
autor: marcinas1983
morghul, chodzi o to, że można ją obciąć gdy jest w deklu górnym pompy, lub wyciągnąć z dekla i obciąć na zewnątrz. Nie da się jej obciąć nie rozbierając pompy... niestety.

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

: pt gru 20, 2013 17:44
autor: morghul
O, dzięki kolego. W takim razie lipa. A gdybym obciął lewe ramię, to które opiera się na śrubie na zewnątrz? Nie miałem w rękach otwartej pompy więc nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak mechanizm działa w praktyce stąd moje, może trochę niefachowe pytanie.