brak napiecia plynacego do swiec zarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

brak napiecia plynacego do swiec zarowych

Post autor: daro 16v » pt wrz 14, 2007 15:53

witam .mam problem z moim tdi .po wymianie swiec zarowych okazuje sie ze nie dochodzi prad do rozgaleznika ktory nakladamy na swiece zarowe.wkladajac probowke do przewodu a kabel z probowki dolanczajac do plusa z aku powinno sie zaswiecic w momencie przekrecenia kluczyka i grzania swiec a tu nic..nie dochodzi prad...kontrolka z grzania jak zawsze szybko zgasla ale swiece nie grzeja .auto mam od maja wiec raczej bylo cieplo i auto bezproblemowo zapalalo teraz jest troche chlodniej i rano ciezej zapala.ale wracajac do problemu chcialem sie zorientowac gdzie szukac jakiegos modulu badz przekaznika ktory moze byc uszkodzony ew. czy gdzies moze byc przerwa w przewodzi doprowadzajacym napiecie?czy ktos mial taki przypadek prosze o wszelkie porady.kolejne pytanie za co odpowiadaja trzy 30amperowe bezpieczniki ktore znajduja sie w skrzynce ktora podlaczona jest przy klemie plusowej na akumulatorze..pozdrawiam serdecznie



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pt wrz 14, 2007 16:04

Tak na moje oko to jeszcze jest za ciepło żeby świeczki się w TDI uruchamiały , zaczną działać poniżej ok 5 st C :grin:



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt wrz 14, 2007 18:11

wlasnie wrocilem od elektronika i powiedzial ze powinny sie uruchamiac przy -5 ale probowal go podpiac pod kompa i nie dalo rady,powiedzail ze nie mozna sie polaczyc z kompem ,brak komunikacji...i nie mozna jednoznacznie stwierdzic czy nie ma jakis bledow...wiec jesli w tdi-ku swice zaczynaja grzac przy -5 dlaczego jzu teraz -jesli rano jest +7 auto dluzej kreci..jest to normalne ?jak inni uzytkownicy mk4 tdi maja z zapalaniem przy takich temperaturach jakie mamy teraz..?auto mam od maja wiec bylo tylko eksploatowane w warunkach wyzszych temperatur...i zawsze palil od "strzalu" a teraz dluzej pokreci... wiec juz sam niewiem czy ma sens dalej drazyc ten temat czy poprostu to norma?jak to widzicie.bo teraz zaczna sie koszty poniewaz nie mozna sie polaczyc z kompem i elektronik zacznie teo pierw szukac...a z tego co pisze kolega ona po prostu grzeja w nizszych temperaturach....acha i jeszcze jedno pytanie odnosnie podlaczenia kompa -czy moze byc to efektem chipu ze nie mozna sie polaczyc z kompem?nie mam pewnosci co do tego ze jest chip ale osiagi moga to sugerowac...na hamowni nie bylem ale max predkosc 230km/h (licznikowo)to chyb a wiecej niz moze seryjny AHF 110KM?a druga sprawa -przy naprawde wolnej i oszczednej jezdzie na mfa pokazuje srednie spalanie na poziomie 4.0 (wiem ze mfa moze klamac ..ale na 55litrach udalo sie mi przejechac 1300km bez tankowania wiec tez dla mnie to watpliwe iz to seryjne 110KM) jak myslicie koledzy ?czekam na wasze opinie i sugestie...
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 18:13 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » pt wrz 14, 2007 18:13

a co jeśli kontrolka wogóle sie nie załancza? tak jest u mnie, przy zapłonie nawet nie mignie, żarówka jest ok. Miałem kiedyś problem z sterownikiem/przekaźnikiem świec żarowych i od tego czasu kontrolka padła.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt wrz 14, 2007 18:15

janek822 pisze:a co jeśli kontrolka wogóle sie nie załancza? tak jest u mnie, przy zapłonie nawet nie mignie, żarówka jest ok. Miałem kiedyś problem z sterownikiem/przekaźnikiem świec żarowych i od tego czasu kontrolka padła.
mi swieci ale bardzo krotko ale to mnie nie martwi tylko to ze auto slabiej zapala przy terazniejszych temperaturach czyli wspominane wyzej 7 stopni.gdzie w mk4 znajduje sie sterownik grzania swiec zarowych i jak go mozna sprawdzic?



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt wrz 14, 2007 19:52

w tdi swiece sa podgrzewane ponizej +5 stopni C
to ze kontrolka swiec swieci krotko mignie na 1 sekunde znaczy ze jest jeszcze za ciepło na podgrzewanie. i prawdopodobnie przyczyna ciezkiego zapalania lezy gdzies indziej np kąt wtrysku
jak chcesz sprawdzic czy swiece grzeją to zdejmij wtyczke od czujnika temperatury i sprobuj zapalic

sprawdz napiecie w gniezdzie diagnostycznym w razie potrzeby mozna sie podpiąc bezposrednio pod sterownik , chiptuning nie ma na to wpływu, auta grupy vag bardzo ładnie sie łącza ja nie miałem nigdy problemów



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt wrz 14, 2007 21:16

DANIEL LHR pisze:w tdi swiece sa podgrzewane ponizej +5 stopni C
Pisałem już kilka razy ale napiszę jeszcze raz. Zależy to od sterownika, ale przeważnie świece grzeją poniżej 10 stopni przed rozruchem i do uzyskania 20 stopni temperatury płynu chłodzącego po rozruchu. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt wrz 14, 2007 22:00

DANIEL LHR pisze:w tdi swiece sa podgrzewane ponizej +5 stopni C
to ze kontrolka swiec swieci krotko mignie na 1 sekunde znaczy ze jest jeszcze za ciepło na podgrzewanie. i prawdopodobnie przyczyna ciezkiego zapalania lezy gdzies indziej np kąt wtrysku
jak chcesz sprawdzic czy swiece grzeją to zdejmij wtyczke od czujnika temperatury i sprobuj zapalic

sprawdz napiecie w gniezdzie diagnostycznym w razie potrzeby mozna sie podpiąc bezposrednio pod sterownik , chiptuning nie ma na to wpływu, auta grupy vag bardzo ładnie sie łącza ja nie miałem nigdy problemów
a czy gdyby kat wtrysku byl zly to przy wyzszych temperurach bedzie palil dobrze?po prostu moze to norma ze kreci gorzej w bliskosci temperatury "zero "czyli tych 5 stopni czyli tak jak ja zapalalem przy 7 stopniach a gdy zejdzie nizej bedzie ok? jesli auta grupy vag dobrze sie lacza to jak moze byc przyczyna braku komunikacji?dodam ze koles probowal sie przez komp z poduszek i abs-u polaczyc ale tez nie bylo mozliwosci..acha i jeszcze jedna prosba w ktorym miejscu jest czujnik temperatury >?to zdejmne go i sprawdze jak jest z grzaniem i chyba sie problem sie rozwiaze ...
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 22:00 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » sob wrz 15, 2007 17:08

daro 16v pisze:.wkladajac probowke do przewodu a kabel z probowki dolanczajac do plusa z aku powinno sie zaswiecic w momencie przekrecenia kluczyka i grzania swiec a tu nic..
No tak to napewno sie nie zaświeci :blush: . Drugi koniec do minusa (na masę) daj a nie do plusa.

[ Dodano: 15 Wrz 2007 17:11 ]
daro 16v pisze:wlasnie wrocilem od elektronika i powiedzial ze powinny sie uruchamiac przy -5
Przy +5

[ Dodano: 15 Wrz 2007 17:16 ]
daro 16v pisze:gdzie w mk4 znajduje sie sterownik grzania swiec zarowych i jak go mozna sprawdzic?
ECU steruje przekaznikiem od swiec. Nie ma tam zadnych dodatkowych wynalazków oprócz przekażnika.



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » sob wrz 15, 2007 19:46

arturo pisze:
daro 16v pisze:.wkladajac probowke do przewodu a kabel z probowki dolanczajac do plusa z aku powinno sie zaswiecic w momencie przekrecenia kluczyka i grzania swiec a tu nic..
No tak to napewno sie nie zaświeci :blush: . Drugi koniec do minusa (na masę) daj a nie do plusa.

[ Dodano: 15 Wrz 2007 17:11 ]
daro 16v pisze:wlasnie wrocilem od elektronika i powiedzial ze powinny sie uruchamiac przy -5
Przy +5

[ Dodano: 15 Wrz 2007 17:16 ]
daro 16v pisze:gdzie w mk4 znajduje sie sterownik grzania swiec zarowych i jak go mozna sprawdzic?
ECU steruje przekaznikiem od swiec. Nie ma tam zadnych dodatkowych wynalazków oprócz przekażnika.
fakt...ale to przez moje roztargnienie ze tak napisalem bo dawalismy do minusa i nie dzialay ,a do plusa dalanczalismy kabelki sprawdzajac czy swiece sa dobre a co do temperatury po prostu pewnie zle zrozumialem to co mi koles powiedzial bo powiedzial ze ponizej pieciu sie zalanczaja a mi sie wbilo do glowy ze przy minus pieciu ale sluszne uwagi i dziekuje za nie ale nadal czekam na info jak innym uzytkownikom mk4 tdi zapala w bliskosci temp +5 ale jeszcze gdy swiece nie grzeja czyli miedzy 6-10 stopni czy tez gorzej kreci>? jak rowniez moje 2 pytanka :czy gdyby kat wtrysku byl zly czy przy wysokich temperaturach by palil normalnie a dopiero przy nizszych zaczal zle palic? i gdzie znajduje sie czujnik temp. ktorego nalezy zrzucic zeby sprawdzic czy swiece grzeja?

[ Dodano: 17 Wrz 2007 11:18 ]
i jak koledzy pomorze mi ktos odpowiedziec na nurtujace mnie pytania?



barca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt cze 26, 2007 00:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: barca » pn paź 15, 2007 23:15

Witam
Podłączam się do pytania gdzie jest czujnik temperatury cieczy popnieważ mam podobny problem z odpalaniem. Sprawdziłem akumulator jest ok. Kąt mtrysku jest ustawiony na 42 stopnie w serwisie aso twierdzą że jest dobrze. Ale rano muszę kręcić kilka sekund zanim odpali. Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr gru 05, 2007 17:45

barca pisze:Witam
Podłączam się do pytania gdzie jest czujnik temperatury cieczy popnieważ mam podobny problem z odpalaniem.
U mnie jest przy króćcu wody tam gdzie są 3 świeczki podgrzewające płyn w układzie chłodzenia, patrz foto:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1547707#1547707


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

tito00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:59

brak napiecia plynacego do swiec zarowych

Post autor: tito00 » sob lis 13, 2010 18:38

Witam ahf i 230km/h? tez mam ahf i to po chipie na 137km i 312nm i v max na prostej to 200km\h gdzie powyżej 190 to już wolno sie rozpędza



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

brak napiecia plynacego do swiec zarowych

Post autor: mewa2002 » ndz lis 14, 2010 14:33

Ja w ahf tez mialem problem w tamtym roku z rozpalaniem bo krecil kilka sekund przy tych temperaturach. Teraz po wymianie aku i czujnika plynu zapala z pol obrotu.
A co do ahf i 230km/h to pewnie sprawka marnego tuningu, gdzie tuner podkrecil cisnienie doladowania i dawki i rosna az do 5tys/obr. - co jest niebezpieczne dla turbiny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości