Strona 1 z 1

TDI kontra COMMON RAIL

: czw wrz 13, 2007 19:24
autor: lazioforever
WITAM
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć jaka jest istotna różnica pomiędzy silnikiem vw TDI<którego jestem szczęśliwym posiadaczem>a silnikiem COMMON RAILL????
Chciałbym to wiedzieć .Mozektóry jest lepszy ma lepsze osiągi itp..
DZIEKUJE!!!

: czw wrz 13, 2007 19:32
autor: Maciuś01
Silnik tdi jest zasilany za pomocą pompy rozdzielaczowej (sterowanej elektronicznie ) lub pompowtryskiwaczy.
Commonrail to system z ciśnieniowym zasobnikiem i sterowanymi elektronicznie wtryskiwaczami (bardzo podobny w zasadzie działania do ukł wtryskowego wielopunktowego w benzynie).

Zasadniczo sustem commonrail umożliwia lepsze i dokładniejsze sterowanie dawką paliwa i jej podziałem podczas pracy silnika przez co charakteyzuje się cichsza i bardziej miękką pracą.

W obecnych czasach raczej przewagę zdobywa system common rail i nawet kncern VAG powili i nieubłagalnie zmierza w tym kierunku.

Re: TDI kontra COMMION RAILL???

: czw wrz 13, 2007 19:33
autor: PinkFloyd
lazioforever pisze:WITAM
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć jaka jest istotna różnica pomiędzy silnikiem vw TDI<którego jestem szczęśliwym posiadaczem>a silnikiem COMMON RAILL????
Chciałbym to wiedzieć .Mozektóry jest lepszy ma lepsze osiągi itp..
DZIEKUJE!!!
To zależy jaki masz TDI czy na pompie rozdzielaczowej czy juz na pompo wtryskach???

Re: TDI kontra COMMION RAILL???

: czw wrz 13, 2007 19:46
autor: lazioforever
PinkFloyd pisze:
lazioforever pisze:WITAM
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć jaka jest istotna różnica pomiędzy silnikiem vw TDI<którego jestem szczęśliwym posiadaczem>a silnikiem COMMON RAILL????
Chciałbym to wiedzieć .Mozektóry jest lepszy ma lepsze osiągi itp..
DZIEKUJE!!!
To zależy jaki masz TDI czy na pompie rozdzielaczowej czy juz na pompo wtryskach???
mam samochód z 2003 roku golf 4 chyba na pompowtryskiwaczach???

Re: TDI kontra COMMION RAILL???

: czw wrz 13, 2007 20:05
autor: PinkFloyd
lazioforever pisze:
PinkFloyd pisze:
lazioforever pisze:WITAM
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć jaka jest istotna różnica pomiędzy silnikiem vw TDI<którego jestem szczęśliwym posiadaczem>a silnikiem COMMON RAILL????
Chciałbym to wiedzieć .Mozektóry jest lepszy ma lepsze osiągi itp..
DZIEKUJE!!!
To zależy jaki masz TDI czy na pompie rozdzielaczowej czy juz na pompo wtryskach???
mam samochód z 2003 roku golf 4 chyba na pompowtryskiwaczach???
Równocześnie jak produkowano Common rail, VW wyszło z propozycją pompowtrysków, do 2005r pompowtryski generowały takie ciśnienie wtrysku, ze system Common rail nie był w stanie im dorównać, dopiero Common rail IV generacji zbliżył się do niego ale , odstepuje im tylko w 5%- chodzi o ciśnienie wtrysku. Przez te duze ciśnienie samochód na pompowtryskach jest bardzo ekonomiczny ale wrażliwy na złą jakośc oleju i na złą eksploatację. Wady- pompowtryski sa napedzane wałkiem z głowicy wiec moze byc stosowany tylko olej do pompowtrysków, duża głośnośc . Zalety ekonomicznosc, duży moment obrotowy. Przy czym na Common rail - silnik łagodniej chodzi, ciszej, w IV generacji tego systemu tak samo ekonomiczny jak pompo wtryski a przy tym ekonomiczny i tańszy w produkcji. Do tego roku VW 2.0TDI 170KM był na pompo wtrsykach , od sierpnia 2007 na common rail IV generacji. Osiągi te same, spalanie też, ale spokojniejsza praca silnika i tańszy w produkcji. W sumie starsze common rail sa bardziej awaryjne niz stare TDI na pompie rozdzielaczowej.

: czw wrz 13, 2007 20:20
autor: lazioforever
Dzięki
To znaczy że już nie ma silników tdi???
Tylko common rail????
Nawet vw je teraz stosuje???

: czw wrz 13, 2007 20:51
autor: rpm
silniki TDI są dalej zmieniło się tylko urzadzenie wtryskowe .Oznaczenie Tdi jest zastrzeżone dla VW

: czw wrz 13, 2007 21:06
autor: lazioforever
rpm pisze:silniki TDI są dalej zmieniło się tylko urzadzenie wtryskowe .Oznaczenie Tdi jest zastrzeżone dla VW
No naszczęście zostanie TDI choć jak zrozumiałem to już nie będzie to samo TDI!!!!!!!!

: pt wrz 14, 2007 08:21
autor: Maciuś01
lazioforever pisze:No naszczęście zostanie TDI choć jak zrozumiałem to już nie będzie to samo TDI!!!!!!!!
TAk włąśnie jest. VAG eksperymentował z poompowtryskami i do prowadził je do perfekcji ale zabija je właśnie wrażliwość na olej i duży koszt produkcji a także coraz ostrzejsze normy spalin którym nie będzie mógł sprostać system oparty na pompowtyskach.

: pt wrz 21, 2007 01:35
autor: szatanek
Dokladnie i żaden common rail juz nie będzie brzmiał tak charakterystycznie jak TDI na pompowtryskach, niektórzy go za to krytykowali ale dla mnie ten dzwięk jest jedyny w swoim rodzaju i nie do pomylenia z niczym :)

: pn gru 03, 2007 21:41
autor: imp
Czyli które silniki z gamy vw są na pompie,dokładnie rozchodzi mi sie o golfa mk4 ..90 i 110 , ???Pozostałe 101 115 130 i 150 już sa na pompowtryskach ???

: pn gru 03, 2007 22:01
autor: szatanek
jest tak jak napiałeś 90 i 110 na pompie pozostałe na pompowtryskach.
Na pompowtryskcha są takze 2,0 TDI 140 i pierwsze 170 KM, z t różnicą ze w 170 KM pompowtryski Boscha zostały zastapione przez Siemensa co niby miało zapewnic lepszą kulture pracy. Obecnie 2,0 TDI 170 KM są juz w common rail.
Ogólnie mozna powiedziec tak ze porównując diesle o podobnych mocach w common rail i na pompowtryskach to te drugie w dynamice były lepsze, vw na pompowtryskach bardzo gwałtownie rozwijał moc co czyniło go bardzo dynamicznym silnikiem, konkurencja na common rail rozwijała moc bardziej spokojnie, a wszystko to zasługa cisnienia wtrysku jakie generowały pompowtryski ( ponad 2000 bar, common rail najpierw 1350 potem 1600, ostatecznie chyba 1800 bar), jednak vw zapewnia ze ostatnie silniki TDI W COMMON RAIL będą nie tylko tak samo mocne jak na pompowtryskach a ile i bardziej kulturalne.
Sekret najnowszego common rail ma polegac na tym ze w całym układzie będzie panowało cisnienie ok 1350 bar , natomiast w samym wtryskiwaczu będzie podnoszone do ponad 2000 za sprawą odpowiednich zaworków. Efekt będzie taki ze pompa łopatkowa , przewody wys. ciśnienia i wspólna szyna cisnieniowa nie bądą narazone na bardzo duze ciśnienia, które mogą powodowac powstawanie fali cisnieniowej (głównie w przewodach), pompowtryski nie miały przewodów więc tego niekorzystnego zjawiska tam nie było, stąd takie cisnienia generowały.
Ale panowie Niemcy i Bosch nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa jeśli chodzi o rozwój jednostek wysokoprężnych, Bosch juz od kilku lat pracuje nad wtryskiwaczami o zmiennej geometrii wtrysku w zalezności od obciązenia silnika. W skrócie mozna powiedzieć ze strumien rozpylanego paliwa bedzie mozna modelować w zależności od potrzeb, a nie tylko dawkę , czas wtrysku i liczbę wtrysków przypadającą na jeden cykl jak to jest obecnie.

: wt gru 04, 2007 11:46
autor: Maciuś01
Ostatnio polatałem troszkę Laguną dCi ze 120 źrebakami pod maską i jako że parametry są podobne od AWX (oprócz mocy oczywiście) to nie mogłe się oprzeć przed porównaniem :satan:

A zatem: jeśli chodzi o zużycie paliwa jest podobnie tzn. róznice na kompach są na poziomie 0,2 litra w jedną i drugą stronę a wiec nie ma o czym mówić.
Jeśli chodzi o przyspieszenie to Pasek wydaje się szybszy a na co go stać to pokazuje przy prędkościach na poziomie 160 170 kiedy uczucie przyspieszenia jest naprawdę mocne. W lagunie to przyspieszenie jest jskby słabsze ale kiedy jechaliśmy 600 km razem to nigdy paskowi nie udało się specjalni uciec. Zatem jest szybszy ale nie aż tak.
Największą przewagą Lali jest błoga cisza podczas przyspieszania w porównaniu do Paska (pasek nei należy do specjalnie głośnych ale róznica jest zauważalna).

Zatem porównując pasek jest minimalnie dynamiczniejszy no i oczywiście szybszy (większa moc) ale laguna ro bi to "troszkę lepiej" i tu właśnie wychodzi wyższość Common Rail.

Podsumowując:

Pompowtryski dają radę ale Commonn Rail im nie odpuści co widać po 2,0 TDI gdzie zupa nie napotyka już pompy wtryskowej na swojej drodze ze zbiornika...

PS. Co nie oznacza że AWX wyrzuciłbym z garażu... :satan:

:okej:

: wt gru 04, 2007 14:31
autor: szatanek
Czyli jest podobnie jak pisałem. Pompowtrysk jest bardziej szorstki, common rail bardziej jedwabisty. Przewaga common rail jest taka ze w tym systemie wtrysku jest większy potencjał rozwojowy, ale gdyby kwestia finansowa nie stanowiła tak powaznej przeszkody napewno pompowtryskiwacz byłby dalej ulepszany. Szkoda tylko tego ze teraz TDI VW będą takie jak cała reszta nowoczesnych silników ZS, wcześniej jak tylko powstało TDI i do chwili przezucenia sie na common rail te silniki były jedyne w swoim rodzaju i nie powielane przez konkurencje.