Strona 1 z 1

ratujcie 1l oleju na 200km

: czw wrz 13, 2007 11:14
autor: daszczyk
Witam !!!

Passat 1,6 TD 91r przebieg 400tys, po regeneracji turbiny, popychacze ( gumki wymienione) bierze olej jak w temacie. Dzwoniłem do warsztatu i mechanik stwierdził że nie opłaca się robic remontu!!! Mówi że jak ściągnie głowice to napewno będzie popękana do wymiany to juz koszt. 600-800zł i cała reszcza do wyrzucenia na nowe. Mówił że ciężko będzie sie zamknąć w 3tys zł!!! Może macie jakiegoś mechanika który nie jest takim pesymistą i za połowę ceny zrobi?? jestem z wrocławia to może byc z okolic dolnego śląska.
Dzięki za pomoc, będą duże punkciki jak znajdę dzięki Wam jakiegoś majstra, pozdrawiam

: czw wrz 13, 2007 12:44
autor: mtworus
jak dymi?? bierze też wodę oprócz oleju........nie chce mi się wierzyć że popękana jak powiedział ten koleś...............

może już gładzie zużyte... i spala olej...i wymiana pierścieni pomoże nieznacznie na początek

może coś przez tę turbinę jak źle zroboina....

: czw wrz 13, 2007 13:40
autor: daszczyk
wody nie bierze nie ubywa, silnik suchy, ale kopci jak smok !!! nawet na wolnych obrotach na niebiesko-biało, jak się go przyciśnie to ma kopa i chnura dymu, odpala na dotyk, no nie wiem może ta turbina bo duuużo więcej mi zaczął brać jak zmieniłem filtr powietrza a tamten był juz troche zabity ... to może turbo jak dostało więcej powietrza ??

: czw wrz 13, 2007 14:10
autor: BENITO
Zmierz kompresję w cylindrach to bedziesz wiedział czy to pierścionki, czy głowica przy założeniu, że turbo masz 100% sprawne.

: czw wrz 13, 2007 14:31
autor: daszczyk
czy może być tak że pomiar kompresji wyjdzie wszędzie w normie i czy to wyklucza branie oleju przez silnik ?? czy może byc tak że cisnienie okej i tak może brać olej silnik ?? wtedy szukac w turbinie może po naprawie się rozsypała bo już rok minął ...

: czw wrz 13, 2007 14:47
autor: BENITO
Jak kompresja będzie ok to albo głowica, albo turbo. Ja bym sprawdził najpierw turbo, bo można samemu nawet to zrobić, wystarczy ściągnąć rury, zobaczyć, czy nie ma w nich zbyt dużo oleju (jakby to była turbina to ci olej powinien wręcz pływać w rurach). Potem zdejmujesz ruręod filtra powietrza i sprawdzasz jak i luz ma wirnik (bo będzie miał), ale luz poprzeczny ma być ledwo wyczuwalny, luzu wzdłużnego ma nie być wogóle.

Jeśli turbo będzie zdrowe ( w co wątpię przy takim zurzyciu oleju) i będzie dobra kompresja, to ci zostaje tylko głowica do zdjęcia.