Strona 1 z 1

czy to przeskoczył pasek rozrządu????

: śr wrz 12, 2007 13:20
autor: AndrzejOsz
witam
Szanowni koledzy mam problem, a nawet pecha. W zeszłym tyg. wymieniłem przepływomierz (w firmie diagtronik) i auto zaczelo jezdizc jak nowe. Super sprawa, pełne 110km mocy odzyskane. Nie cieszyłem się długo, ale to oczywiści nie wina kolegów z diagtronika bo oni pełen profesjonalizm i polecam. Godzine temu wsiadłem w samochód, ruszyłem na parkingu w miare ostro i nagle cos szarpneło i auto zwolniło. Zatrzymałem się, zgasiłem (myslalem ze tryb awaryjny), zapalilem ponownie a samochód zaczął się trząść i nie wchodzic na obroty a z tyłu chmurka dymu białego. Szybko zgasiłem silnik i zepchnąłem auto na parking. Moja obawa jest ze przeskoczyl pasek rozrządu (wymieniany jakies 7tys temu). Kąt wtrysku byl w porzadku jak mi sprawdzali. Co o tym myslicie, co jesli to ten pasek i najwazniejsze jakie koszta mogą mnie czekać bo jestem troche zdenerwowany i przestraszony. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

: śr wrz 12, 2007 13:41
autor: cowboy
moim zdaniem trzeba auto sholować i przestawić rozrząd... przede wszystkim trzeba się dowiedzieć dlaczego przeskoczył, co z napinaczem ?

zadzwon do firmy która Ci zmieniała rozrząd z reklamacją i do Diagtronika po porade..

: śr wrz 12, 2007 13:47
autor: AndrzejOsz
hmm z reklamacja bedzie ciezko bo wiecie jak to jest z tymi mechanikami (niby dobry). Naczytałem sie juz troche na forum i jestem przerażony że mogą być duże koszty naprawy. NOrmalnie nastepne auto na wymiane rozrzadu wstawiam do serwisu. Cowboy mogło mi sie cos rozp...eprzyc w silniku, auto nie zgaslo tylko ja je zgasilem. Oczywiscie auto bede holował.

[ Dodano: 12 Wrz 2007 18:49 ]
auto odholowane do mechanika, wstepnie sprawdzil napiecie paska i jest podobno napięty, nie wiem co to oznacza, jutro moze sprawdzi rozrzad. czy pasek moze byc napiety normalnie po przeskoczeniu??

: śr wrz 12, 2007 21:31
autor: Grześko
AndrzejOsz pisze:czy pasek moze byc napiety normalnie po przeskoczeniu??
Jak najbardziej może. Tylko jeśli jest dobrze napięty i żadne z kół zębatych się nie zblokowało to nie powinien przeskoczyć. :bajer:

: czw wrz 13, 2007 21:31
autor: AndrzejOsz
Byłem dziś u mechanika i okazało się że....nic sie nie stało. Rozrząd ok mechanik sprawdził, potem odpalil i samochód chodzi normalnie. Według mojego mechanika przyczyną nagłego klekotania i dymienia może być wtrysk, mógł się podobno "zaciąć" czy jakoś tak i auto chodziło na trzy gary i nie przepalało paliwa. Przyczyną tego może być zbyt długa jazda z padniętą przepływką. Mechanik mówił że nie zaszkodzi dolać jakiego specyfiku do paliwa i zatankować dobrej ropy na statoilu i wyjezdzic na takim paliwe cały bak. Co koledzy o tym myślą??? jaki ten specyfik wlać???

: pt wrz 14, 2007 09:58
autor: jablo81
Ja polecam SKYYD BLACK ARROW. Jest to dodatek caloroczny do ropki szwedzki, polecany w zimie,skutecznie czysci uklad paliwowy,smaruje itd. Stosuje go w moim tdiku, ojciec pare lat wczesniej tez uzywal w innych dieselkach i nigdy nie bylo problemów