Strona 1 z 2
Jaka jest charakterystyka Garret T2
: śr wrz 12, 2007 12:15
autor: skarredasch
może już było,ale nie znalazłem...
jak powinno pracować moje turbo?
tzn jak przyspieszam(1,2,3,4 i 5) to powinno w miarę dochodzić do wartości przy której wg się otwiera i tak trzymać?
z pomiarów wyszło mi 0,94 Bara na 3 biegu. krótko mierzyłem, ale to była maksymalna wartość. na innych biegach było mniej. więcej chyba nie ma sensu wyciskać z małej turbawki, ale czy nie powinna ona dawać maksymalne ustawione ciśnienie od pewnych obrotów i tak trzymać?
i ostatnie - jak skutecznie przetestować i pomierzyć jakie ciśnienie produkuje turbo i skąd wziąć info jakie powinno być? jakaś charakterystyka albo coś takiego.
dzięki za pomocne odpowiedzi...
: śr wrz 12, 2007 12:34
autor: Waluch
Zmieniałeś ciśnienie doładowania ? czy takie masz na serii ?

: śr wrz 12, 2007 13:45
autor: BENITO
0,94 raczej na serii nie ma, musiał zmienić
: śr wrz 12, 2007 21:34
autor: skarredasch
zmieniałem...jak tylko zmieniłem pin...
[ Dodano: 12 Wrz 2007 23:03 ]
wracając do pytania - wie ktoś jak powinno działać turbo?
czy daje max ciśnienie przy ok 2000 obr/min i utrzymuje je czy nie?
: pt wrz 14, 2007 22:34
autor: Zoltecek
mi wogole zaczyna sia załaczac przy 2500 no moze troszke mniej
: pt wrz 14, 2007 22:58
autor: BENITO
Chyba troszkę więcej niż mniej, do 2500 niewiele sie dzieje na fabrycznej dawce.
: sob wrz 15, 2007 14:53
autor: tomogolf2
Zoltecek pisze:załaczac
hehehe

turbo sie włacza razem z rozruchem silnika, dopiero pod obciżeniem zaczyna wydajniem pracowac(czyt. sprężać)

: pn wrz 17, 2007 12:02
autor: skarredasch
tomogolf2, tak tak...wiem...ale jak powinno sprężać?
: pn wrz 17, 2007 13:05
autor: ventil
Najlepiej sprawdzać na 5-tym biegu od niskich obrotów wciskając pedał w podłogę i obserwować ciśnienie i obroty (nagrac np. kamerką). Na 5-tym biegu obciążenie silnika jest największe. na 1-szym, 2-gim biegu turbo moze nie napompowac do wartści max. Cos podobnie jak robi sie diagnoze dynamiczna vagiem lub pomiar mocy na hamowni. Jesli pompa nie była przerabiana to w górnym zakresie obrotów ciśnienie moze spadać.
: pn wrz 17, 2007 23:07
autor: skarredasch
ventil, ok...sprawdzę w taki sposób ile pompuje, ale czy powinna nadmuchać do powiedzmy 0,8 bara i tak trzymać od momentu "wkręcenia sie" (w moim przypadku 2100) do np 4000 obr/min czy ciśnienie powinno sie zmieniać?
inaczej - czy ciśnienie doładowania powinno być stałe a nadmiar wypuszcza wg czy też nie...
: pn wrz 17, 2007 23:11
autor: tomogolf2
skarredasch, tak jak juz nadmucha max cisnienie to bedzie je trzymac az do około 4000 obr potem moze delikantie spasc ale nie koniecznie.
: pn wrz 17, 2007 23:24
autor: To_mas
lub moze tez gwałtownie spadac jeśli zawór bezpieczeństwa nie jest dobrze zakręcony

bo takie ciśnienie to jest więcej niz seria

: pn wrz 17, 2007 23:27
autor: skarredasch
wiem, troszke wiecej niz seria...do 1 bara chce dojsc i wystarczy...
bede jeszcze mierzyl jak pompuje, tylko co zrobic jak nie bedzie trzymalo stalego cisnienia - wg czyscic?...da sie?
: wt wrz 18, 2007 00:30
autor: To_mas
skarredasch pisze:wg czyscic?...da sie?
chyba jest nie rozbieralne ..choć moge sie mylić
