Strona 1 z 1

Kąt wtrysku a głośność silnika

: śr wrz 12, 2007 09:34
autor: jablo81
Niedawno ustawiany mialem kąt wtrysku na ok 47-53 i przy takim ustawieniu silnik teraz glosno i twardo pracuje.Prawie jak traktorek.Lepiej natomiast sie zbiera z niskich obrotów.
Wczesniejsze ustawienie oscylowalo w granicy 9-16 a praca byla miekka i cicha, gorzej przyspieszal ponizej 2000obr. Moje pytanie jest czy teraz nie jest za wczesny kąt i wogole jaki jest fabrycznie zalecany?

: śr wrz 12, 2007 09:37
autor: damcio151
jablo81 pisze:na ok 47-53
jest ok

: śr wrz 12, 2007 23:00
autor: ajni
Czemu tak na około? wartość skacze? Idealnie jest 51, ale twoje wartości tez są OK i nie ma co cudować (oczywiście jeśli są odczytywane na zablokowanym kompie). CO do pracy to będzie twardsza bo jest wcześniejszy niż miałeś wcześniej, klekoty lubią późne wtryski (łatwiej palą i mięcej chodzą) ale do poprawnej pracy ma być tyle ile masz. Co do przyspieszania to dziwne bo N108 powinien podgonić w czasie pracy.

: czw wrz 13, 2007 12:10
autor: jablo81
Może nie tyle co na oko ale pod wykresem w Timing w okienku na dole ta wartosc tak skacze od 48 do 51. Dlatego spytam czy powinna stac w miejscu np 51?
A jak to sie sprawdza na zablokowanym bądz nie zablokowanym kompie?

: czw wrz 13, 2007 12:40
autor: szatanek
ajni nie do końca jest tak jak napisałeś. Czym puźniejszy kąt tym praca miększa, ale odpalanie wtedy wcale nie jest łatwiejsze. Paliwo które zostało puźno wtryśnięte ma mniej czasu na podgrzanie i odparowanie dlatego ciężej odpalić silnik,ale za to jest mniejsza zwłoka zapłonu i paliwo ulega zapłonowi samoczynnemu w mierę jego wtryskiwania więc nie towazyszy temu gwałtowny wubuch całej dawki i praca miększa. Diesel łatwiej pali gdy jest wcześniejszy kąt wtrysku i wtedy jest mocniejszy, chociaż bardziej wtedy klepie (zanim nastąpi zapłon większa ilośc paliwa nagromadzi sie w cylindrze i zapalenie jej powoduje metaliczną, twardą prace.) Przecież w starych dieslach (w TD też)był stosowany tzw. przyspieszacz kąta wtrysku właśnie po to aby ułatwić rozruch na zimno, po wyciągnięciu listwy w czasie pracy wyraźnie byo słychać jak silnik twardziej chodzi czyli kąt sie przyśpieszał. Kąt wtrysku w TDI jest na wolnych obr. dość pużny aby praca była miekka, pod obciązeniem N108 go przyspiesza, bo wiadomo wyższe obroty i mniej czasu na wtrysk.

: czw wrz 13, 2007 16:17
autor: ajni
No z paleniem to się walnąłem rzeczywiście, łatwiej pali na wcześniejszym. Jakoś tak.
Zablokowany komp to pierwotne ustawienia, czyli kanał 000 i wciśnij przycisk basic setting (ustawienia pierwotne) wtedy komp nic nie koryguje i masz podany kąt ustawiony na pompie, a to co ty podajesz to już jest wartość regulowana przez kompa i N108 i dlatego skacze. Na zablokowanym wartość ma praktycznie stać w miejscu ewentualnie kołysać się o 1 jednostkę. Jak się kołysze na basic to radziłbym sprawdzić "klina" na kole rozrządu na dole.

: czw wrz 13, 2007 17:26
autor: DANIEL LHR
z doświadczenia wiem ze ta wartosć lekko sie wacha nawet o ok 2 jednostki w dól i w góre przy sprawnym silniku

: sob wrz 15, 2007 17:46
autor: arturo
ajni pisze:Na zablokowanym wartość ma praktycznie stać w miejscu ewentualnie kołysać się o 1 jednostkę. Jak się kołysze na basic to radziłbym sprawdzić "klina" na kole rozrządu na dole.
I trzeciemu wtryskowi. (klin na kole w TDI jak nie grzebany to sie nie rozklekotuje jak w AAZ)
Generalnie 1do3 jednostek skakac może i tak ma być