Kąt wtrysku a głośność silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Kąt wtrysku a głośność silnika

Post autor: jablo81 » śr wrz 12, 2007 09:34

Niedawno ustawiany mialem kąt wtrysku na ok 47-53 i przy takim ustawieniu silnik teraz glosno i twardo pracuje.Prawie jak traktorek.Lepiej natomiast sie zbiera z niskich obrotów.
Wczesniejsze ustawienie oscylowalo w granicy 9-16 a praca byla miekka i cicha, gorzej przyspieszal ponizej 2000obr. Moje pytanie jest czy teraz nie jest za wczesny kąt i wogole jaki jest fabrycznie zalecany?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 12, 2007 09:37

jablo81 pisze:na ok 47-53
jest ok



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » śr wrz 12, 2007 23:00

Czemu tak na około? wartość skacze? Idealnie jest 51, ale twoje wartości tez są OK i nie ma co cudować (oczywiście jeśli są odczytywane na zablokowanym kompie). CO do pracy to będzie twardsza bo jest wcześniejszy niż miałeś wcześniej, klekoty lubią późne wtryski (łatwiej palą i mięcej chodzą) ale do poprawnej pracy ma być tyle ile masz. Co do przyspieszania to dziwne bo N108 powinien podgonić w czasie pracy.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Post autor: jablo81 » czw wrz 13, 2007 12:10

Może nie tyle co na oko ale pod wykresem w Timing w okienku na dole ta wartosc tak skacze od 48 do 51. Dlatego spytam czy powinna stac w miejscu np 51?
A jak to sie sprawdza na zablokowanym bądz nie zablokowanym kompie?
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 12:11 przez jablo81, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw wrz 13, 2007 12:40

ajni nie do końca jest tak jak napisałeś. Czym puźniejszy kąt tym praca miększa, ale odpalanie wtedy wcale nie jest łatwiejsze. Paliwo które zostało puźno wtryśnięte ma mniej czasu na podgrzanie i odparowanie dlatego ciężej odpalić silnik,ale za to jest mniejsza zwłoka zapłonu i paliwo ulega zapłonowi samoczynnemu w mierę jego wtryskiwania więc nie towazyszy temu gwałtowny wubuch całej dawki i praca miększa. Diesel łatwiej pali gdy jest wcześniejszy kąt wtrysku i wtedy jest mocniejszy, chociaż bardziej wtedy klepie (zanim nastąpi zapłon większa ilośc paliwa nagromadzi sie w cylindrze i zapalenie jej powoduje metaliczną, twardą prace.) Przecież w starych dieslach (w TD też)był stosowany tzw. przyspieszacz kąta wtrysku właśnie po to aby ułatwić rozruch na zimno, po wyciągnięciu listwy w czasie pracy wyraźnie byo słychać jak silnik twardziej chodzi czyli kąt sie przyśpieszał. Kąt wtrysku w TDI jest na wolnych obr. dość pużny aby praca była miekka, pod obciązeniem N108 go przyspiesza, bo wiadomo wyższe obroty i mniej czasu na wtrysk.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » czw wrz 13, 2007 16:17

No z paleniem to się walnąłem rzeczywiście, łatwiej pali na wcześniejszym. Jakoś tak.
Zablokowany komp to pierwotne ustawienia, czyli kanał 000 i wciśnij przycisk basic setting (ustawienia pierwotne) wtedy komp nic nie koryguje i masz podany kąt ustawiony na pompie, a to co ty podajesz to już jest wartość regulowana przez kompa i N108 i dlatego skacze. Na zablokowanym wartość ma praktycznie stać w miejscu ewentualnie kołysać się o 1 jednostkę. Jak się kołysze na basic to radziłbym sprawdzić "klina" na kole rozrządu na dole.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw wrz 13, 2007 17:26

z doświadczenia wiem ze ta wartosć lekko sie wacha nawet o ok 2 jednostki w dól i w góre przy sprawnym silniku



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » sob wrz 15, 2007 17:46

ajni pisze:Na zablokowanym wartość ma praktycznie stać w miejscu ewentualnie kołysać się o 1 jednostkę. Jak się kołysze na basic to radziłbym sprawdzić "klina" na kole rozrządu na dole.
I trzeciemu wtryskowi. (klin na kole w TDI jak nie grzebany to sie nie rozklekotuje jak w AAZ)
Generalnie 1do3 jednostek skakac może i tak ma być



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości