Strona 1 z 5

Problem z Overboostem

: wt wrz 11, 2007 17:35
autor: Dario84
Postanowilem sobie zrobic Virusa. W komputerze zostaly wlutowane podstawki z nowymi kosciami. Jednak Virus nie spelnil moich wymagan, byly ogromne Overboosty na ok 1,7 bara (2700mbar). Postanowilem ze zostane na razie przy oryginalnym programie, wlozylem oryginalne kosci do podstawek, i okazalo sie ze tez teraz mam overboosty na ofyginalnym programie do 1,4 bara, a raczej to cisnienie od 2500obr jest stale. Wczesniej przed zabawa z chipami nie bylo zadnych overboostow, cisnienie bylo na poziomie 2000mbar, dziwilo mnie tylko ze po dodaniu opornika do pompy wtryskowej wtedy mialem do 2400mbar cisnienia ciaglego. W tej chwili bez opornika mam takie cisnienie na oryginalnym programie.
N75 zostal wyczyszczony, ale to nic nie dalo, wiec podmienilem go z N18 ale tez nic to nie dalo, Kierownice w Turbinie tez nie sa zapieczone (sztanga opada po wyjeciu wezyka podcisnienia dosc znacznie.

Poradzcie co robic ??

: wt wrz 11, 2007 17:58
autor: Grześko
Mimo wszystko szukałbym winy w kierownicach spalin, chyba że ktoś kręcił sztangą (jej długością).
Jeżeli jest to ciągłe przeładowanie to trzeba sprawdzić szczelność wężyków.
Zrób log 011 basic setting. Jak będzie wywalało błąd to tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=114675 znajdziesz jak zrobić taki pseudo BS w bloku 011 i od razu moje problemy z overboostem.
Chcielibyśmy też zobaczyć logi dynamiczne na 4 biegu. (003,008,011 albo sam 010).

: wt wrz 11, 2007 18:11
autor: Dario84
Sztanga jest z farba, nikt ja nie krecil. Czy zle wlutowane podstawki maga byc przyczyna tego ? Gdyby kierownice byly przypieczone to wczesniej tez bym mial takie overboosty, a uwierz mi nie uprawiam PSJ, czesto jest but takze kierownice moim zdaniem odpadaja. Logow nie mam przy sobie ale z obserwacji wskaznika wyglada tak ze do 2,5 tys obr jest w granicach 1-1,1 bar, powyzej 1,4 bara, test robilem na 3 biegu z butem w podlodze. Dodam ze wskaznij pokazuje dobrze (sprawdzone wielokrotnie z VAGiem) przeplywka tez wskazuje dobre wartosci, dawki paliwa tez ok, EGR zaslepiony. Problemy pojawily sie po wlutowaniu tych podstawek i tu bym szukal problemu tylko nie wiem czy to mozliwe. Wezyki sa szczelne. Zrobilem jeszcze 2 testy: sciagnalem wezyk z gruszki na turbinie i go zaslepilem, wogole nie bylo doladowania, a jak ominalem N75 mostkujac przewody to cisnienie szlo na maksa, co swiadczy o tym ze kierownice sa OK.

: wt wrz 11, 2007 19:42
autor: Grześko
Dario84 pisze:Zrobilem jeszcze 2 testy: sciagnalem wezyk z gruszki na turbinie i go zaslepilem, wogole nie bylo doladowania, a jak ominalem N75 mostkujac przewody to cisnienie szlo na maksa, co swiadczy o tym ze kierownice sa OK.
No to w porządku.
Dario84 pisze:Sztanga jest z farba, nikt ja nie krecil.
Na mojej też była farba a musiałem ją o dwa obroty wydłużyć i myślę że jeszcze jeden by nie zaszkodził.
Przeczytaj mój temat i zrób kilka logów w ten sposób jak ja je robiłem. (jeśli jest to chwilowe przeładowanie). A jeśli ciągłe to mimo wszystko chciałbym widzieć logi bloku 011. Jakie jest ciśnienie zadane, rzeczywiste i co w tej sytuacji chce robić N75.

: wt wrz 11, 2007 19:47
autor: Dario84
Tak jak mowilem nie mam aktualnie logow ale juz Ci mowie: zadane bedzie ok 1980-1990 mbar, aktualne bedzie tak jak wyzej pisalem, jest to ciagle cisnienie nie chwilowe tak jak bylo u Ciebie. Mysle ze jak przekrocze 120km/h to samochod wpadnie w notlauf

: wt wrz 11, 2007 19:58
autor: Grześko
Mnie najbardziej interesuje co w logu 011 przy takich wartościach o których piszesz będzie w 4 kolumnie, czyli jaki będzie współczynnik wypełnienia.
Wiele by nam powiedział log 011 dynamiczny i basic setting. Może komputer dobrze steruje zaworem ale sterowanie do niego nie dochodzi?

[ Dodano: 11 Wrz 2007 20:04 ]
Pseudo BS (łączenie wężyków) nic nam nie da bo omija się N75, a nie wiemy czy dobrze steruje, więc musi być 011 w basic settings.

Może sprężyna w gruszce pękła i wystarczy niewielkie podciśnienie żeby wciągnąc sztangę?

Zrób logi wrzuć tutaj i będziemy dalej szukać. :okej:

: wt wrz 11, 2007 20:29
autor: Dario84
Jutro zrobie logi tylko jak w basic settings dam 11 kanal jest error, wiesz jak to obejsc ?? Sprezyna nie pekla w gruszce, a bynajmniej mija jakies 2s zanim sztanga zostanie wciagnieta, czyli sprezyna stawia dosc znaczny opor.

[ Dodano: 11 Wrz 2007 20:39 ]
Wlasnie przejrzalem wczorajszy LOG, i to jest dziwne bo sprezarka inne cisnienie pompowala wczoraj a inne dzis, wczoraj tez pompowala raz 1,4 a raz 1,2 bara. Nie wiem od czego to zalezy. Na obecna chwile mam tylko taki krotki LOG z wczoraj:

Obrazek

: wt wrz 11, 2007 21:01
autor: Grześko
Na tym logu nie można mówić o przeładowaniu. Wartość nie wyszła ponad 2100 przy 1948 zadanego.
Te logi były robione na 2 biegu?
Zrób je na 4 i będzie dobrze. Czekamy. :bajer:

[ Dodano: 11 Wrz 2007 21:05 ]
Dario84 pisze:jak w basic settings dam 11 kanal jest error, wiesz jak to obejsc ?
Było napisane gdzieś w moim temacie którego link podałem, ale pseudo BS 011 sprawdzisz tylko turbinę a nie sprawdzisz N75 bo go omijasz. W sumie dobre i to.
Dynamicznym 011 sprawdzimy N75. Zrób dynamiczny 011 sam a później 003 008 011.

: wt wrz 11, 2007 21:07
autor: cowboy
Dario84 pisze:Na obecna chwile mam tylko taki krotki LOG z wczoraj:
nie widać tu przeładowania ale log jkest kiepsko zrobiony

zrób tylko grupę 011 na 4 biegu z butem w podłodze od 1500 do 4000 rpm

potem dorzuć jeszcze 003, 008 i 010 razem tak samo na 4 biegu z butem w podłodze

jak Ci wariuje doładowanie a turbina i zaworek n75 jest OK, to sprawdź czy nie pęknął wężyk w ECU do MAP sensora - może jest pęknięty i wariuje Ci cisnienie atmo ?

wyciągnij kompa i sprawdź , a najlepiej to widać w grupie 10 jak po dodaniu gazu podnosi się cisnienie atmo (grupa 10 poz 3) bo turbina pompuje do szczelnej obudowy sterownika na w której jest takze czujnik cisnienia atmosferycznego

: wt wrz 11, 2007 21:13
autor: Grześko
cowboy pisze:jak Ci wariuje doładowanie a turbina i zaworek n75 jest OK, to sprawdź czy nie pęknął wężyk w ECU do MAP sensora - może jest pęknięty i wariuje Ci cisnienie atmo ?
Chyba masz rację. Jak kolega grzebał w kompie to mógł rozłączyć lub uszkodzić wężyk do map sensora.
cowboy pisze:zrób tylko grupę 011 na 4 biegu z butem w podłodze od 1500 do 4000 rpm

potem dorzuć jeszcze 003, 008 i 010 razem tak samo na 4 biegu z butem w podłodze
Gdyby nie ten blok 010 to zgralibyśmy się idealnie. Ale w tej sytuacji którą podałeś log z bloku 010 razem z 003 i 008 będzie znacznie lepszy. :bajer:

: wt wrz 11, 2007 21:17
autor: Dario84
Wezyk w ECU jest ok, sprawdzalem. Jutro zrobie jakies lepsze logi i wrzuce na forum. Tamtem byl robiony na 2 biegu dlatego taki krotki. Zrobie Logi na 3 biegu bo na 4 chyba nie dam rady bo nie ma takiej drogi (4tys rpm to jakies 170 km/h).

: wt wrz 11, 2007 21:19
autor: Grześko
Dario84 pisze:4tys rpm to jakies 170 km/h
Raczej nie. Około 140. Jeśli nie dasz rady do 4000 i zrobisz do 3500 też będzie dobrze. :helm:

: wt wrz 11, 2007 21:24
autor: Dario84
Wrzuce jeszcze LOG jak mialem chipa zalozonego, tuner powiedzial ze cisnienie jest ustawione na ok 1,2 bara (2200mbar)

Obrazek

: wt wrz 11, 2007 21:28
autor: cowboy
Dario84 pisze:Wrzuce jeszcze LOG jak mialem chipa zalozonego, tuner powiedzial ze cisnienie jest ustawione na ok 1,2 bara (2200mbar)
1. znowu widać wahlowanie gazem - musisz przez 10 sekund wytrzymać z gazem w podłodze :)
2. cisnienie wymagane jest 1989 Bar, więc nie bardzo widać tu wirusa? kto to pisał?
3. Overboosty są na max - prawdopodbnie trzeba by wydłużyć sztange o 2 obroty i sprawdzic