Strona 1 z 2

Zmiana silnika w Syncro z 1.6 D na TD

: wt wrz 11, 2007 16:17
autor: paja
Więc, powiedzmy że jestem w trakcie zakupu golfa mk2 z napędem na 4 koła. No i mam kilka pytań, po pierwsze na co zwrócić uwagę, bo szczerze mówiąc o syncro niewiele wiem. czy byłby problemy ze swapem na 1,6 TD, bo ten to niestety 1,6D i jeszcze jakie ewentualnie mogę napotkać trudności.

: wt wrz 11, 2007 16:47
autor: BENITO
Inna skrzynia biegów jest, inne sprzęgło.

: wt wrz 11, 2007 16:51
autor: tomogolf2
paja pisze:czy byłby problemy ze swapem na 1,6 TD, bo ten to niestety 1,6D
problemow nie bedzie zadnych..... wyjmujesz D i wstawiasz TD . a to ze ma na 4 naped to fajna sprawa ale slabiej bedzie ci sie zbieral....bo moc na 4 kola trzeba rozłozyc....... ano i tak jak napisal kolega wyzej z tym sprzeglem......

: wt wrz 11, 2007 16:56
autor: paja
Czyli ogólnie silniki plug&play, tylko sprzęgło będę musiał wymienić na większe??

: wt wrz 11, 2007 17:17
autor: tomogolf2
paja pisze:będę musiał wymienić na większe??
tak.....najlepiej 210mm dobrej firmy.....tylko mnie ciekawi ta skrzynia bo to jest syncro.....i tu moze byc jakis problem ale niech sie specjalisci jeszcze wypoiwedza

: wt wrz 11, 2007 17:29
autor: paja
tak.....najlepiej 210mm dobrej firmy.....tylko mnie ciekawi ta skrzynia bo to jest syncro.....i tu moze byc jakis problem ale niech sie specjalisci jeszcze wypoiwedza
NO właśnie, ja też nie wiem, trzeba poczekac na kogoś kto się orientuje

: wt wrz 11, 2007 22:33
autor: Gabrych
siemka ja robilem 2 tygodnie temu swapa u siebie i zajelo mi to 1 popoludnie takze problemow zeby zalozyc td nie ma lapy i cala reszta pasuje tylko do tych gratow co wyzej sa napisane musisz jeszcze dokupic wieksza chlodnice zeby nie przegrzac silnika a przy zakupie nowego silnika szczegolna uwage zwroc na turbo czy nie leje sie z niego olej i czy lopatki od turbiny nie maja luzu bo jesli maja luz to turbo jest watre tyle ile wazy :bigok:

: wt wrz 11, 2007 23:17
autor: Kaczor
mówiąc krótko - mk II syncro nie występowały w dieslu to raz , tak samo jak country - ten diesel to samoróba i nie jest powiedziane że nie trafiona .

jedna sprawa - skrzynia w syncro (chodzi o syncro zwykłe , ze skrzynią na wodzik , nie na linki , tak jak w G60) ma przełozenie głowne 4,2 - zwykły 1.6 D całkiem znośnie na tym pojedzie , 1.6 TD będzie się męczył , chyba żeby zmienić przełożenie główne w skrzyni - do 3,66 da się ( koszty ok 600 zl na materiały w tym 300 za specjalne śruby z aso do skręcania dyfra ,jeśli wiemy jak to zrobić - ja wiem -robiłem to pod 2.0 16V w benzynie , v max na oryginalnym przełożeniu to jakieś 160 km/h, odpadło płacenie kolejnej kasy mechanikom itp) - TD wtedy pojeździ (przełożenia wyjdą mniej wiecej jak w skrzyni 4T)

Sprzęgło w każdym syncro mk II miało 210 mm , 2 rodzaje skrzyń - 4Z i ATZ (identik , różnica w rocznikach produkcji)

No chyba że to jest tzw syncro "bez syncro" już ogołocone z napedu - to inna para kaloszy - radze sprawdzić czy jest wał pod spodem :helm:

: wt wrz 11, 2007 23:32
autor: ventil
No i pozostaje jeszcze problem początkowej części układu wydechowego którą będziesz musiał dorobicć pod silnik TD. Tak jak kolega napisał powyżej syncro występowało tylko z silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 90KM i 98KM (nie wliczając G60 i rallye i wersji limitowanej z silnikiem 3G o mocy 210KM /KR+G-lader/). Tak więc jeśli tam jest 1.6D to coś musiało być dłubane. Ale przekładka jest jak najbardziej możliwa. Skrzynia oczywiście jeśli chodzi o mocowanie będzie pasowała.

: śr wrz 12, 2007 00:09
autor: To_mas
Gabrych pisze:czy lopatki od turbiny nie maja luzu bo jesli maja luz to turbo jest watre tyle ile wazy :bigok:
chyba chodzi Ci o wirnik :PP
i luz moze mieć ale minimalny dosłownie ledwo wyczówalny bo raczej kazde uzywane turbo ma leciuteńki luz :) jeśli luz jest zbyt duzy wiadomo co jest grane :PPP

Rob z tym bedzie fajne TD syncro :D:D :bigok:

: śr wrz 12, 2007 00:18
autor: paja
To_mas pisze:Rob z tym bedzie fajne TD syncro :D :D
Tylko jakie koszty. To juz nie będzie low budżetowy TD, przynajmniej jak dla mnie. Poza tym nie mam warunków na takie dłubanie przy aucie. Jeszcze zrzucenie silnika i wymiana czyli jakieś dwa dni, dałoby rade, ale to już jak dla mnie zaduża zabawa i koszty, więc raczej sobie odpuszczę. Szkoda

: śr wrz 12, 2007 01:17
autor: Zoltecek
a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było

: śr wrz 12, 2007 01:29
autor: paja
Zoltecek pisze:a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było
No bo nie było, ale tu jest i raczej sprawne.

: śr wrz 12, 2007 08:32
autor: zaprzal
paja pisze:
Zoltecek pisze:a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było
No bo nie było, ale tu jest i raczej sprawne.
jak wszystko jest sprawne i skrzynia od diesla to bierz :)