Strona 1 z 2

Glosny silnik, obroty, wyje wspoma, zgrzyt przy zapalaniu

: pn wrz 10, 2007 12:01
autor: Zoltecek
Witam!!
Nareszcie po tygodniach poszukiwań staną mój pierwszy własny samochodzik Golf MK3 1.9 GTD. Auto miało 1 własciciela w niemczech(stary briff) ma teraz 258tys przebiegu autko zapala na dotyk. Teraz chciałem zadac kilka pytan bo jest to moj pierwszy diesel.
1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok

: pn wrz 10, 2007 12:04
autor: damcio151
Zoltecek pisze:1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
bo to diesel :P
Zoltecek pisze:3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
sprawdź , czy pasek jest dobrze naciągniety... może to pompa buczy :?:

Re: CHWALE SIE !!

: pn wrz 10, 2007 12:53
autor: vw-gorol
3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/

U mnie tez sie tak dzieje Pompa jest ok ten dzwiek wydobywa sie u mnie gdzies z okolic lewego kola podejrzewam ze to raczej jakas guma przyciera

4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok

pewnie elektomagnes od razu nie wciaga bendixa

: pn wrz 10, 2007 13:18
autor: mikan
nawet w leonie czy pasku tdi 130 ps czuc ze to diesel, twardy jest i wogule slychac to,w 110 mniej ,twierdze na podstawie leona bo tym mialem okazje jezdzic i 90tka i 130stka,a jak ci glosno to wejdz do kadzia diesla to oszalejesz :) i uznasz ze u ciebie cicho

: pn wrz 10, 2007 14:02
autor: Zoltecek
[ Dodano: Pon Wrz 10, 2007 14:03 ]
był teraz kolega z forum tomogolf2 i powiedział ze jest małe turbo i w dodatku zamiennik nazywa sie airsearch al;bo jakos podobnie czy ktos wie jak podkrecic to turbo zeby cisneło przynajmniej 1bar? tomo mowil ze to jest podobne do garetow ze cos z wezykiem trzeba zrobic ale konkretnie nic nie wiedział

: wt wrz 11, 2007 08:49
autor: Mac
mysle zed twoje zgrzytanie przy odpalaniu to tylko such rozrusznik,trzeba go rozebrac,umyc syf i przesmarowac-bedzie jak ta lala!a co do wspomy to pewnie powoli pompka sie koncz,ostatnia czesto sie z tym spotykam!pozdro

: wt wrz 11, 2007 19:36
autor: arturo
Zoltecek pisze:2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
Jak masz (a pewnie masz) ręczne tzw. "ssanie" to pewnie nie do końca odbija dzwignia na pompie. Trzeba linke wyregulować i troche olejku wpuscić

: wt wrz 11, 2007 19:39
autor: m1chal
Zoltecek pisze:4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok
dokladnie tak jak wczesniej ktoś napisał ... bendiks do wymiany :)

Re: Glosny silnik, obroty, wyje wspoma, zgrzyt przy zapalani

: wt wrz 11, 2007 19:50
autor: PinkFloyd
Zoltecek pisze:Witam!!
Nareszcie po tygodniach poszukiwań staną mój pierwszy własny samochodzik Golf MK3 1.9 GTD. Auto miało 1 własciciela w niemczech(stary briff) ma teraz 258tys przebiegu autko zapala na dotyk. Teraz chciałem zadac kilka pytan bo jest to moj pierwszy diesel.
1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok
1. Troszkę głośniej jest ale nie tak duzo jak móisz, masz osłonę pod silnikiem???, wygłuszenie maski???, szczelny wydech?? dobrze ustawiony kąt wtrysku ???
2. Dlatego, ze na zimnym włączaja sie swiece żarowe i grzeja mimo zgaszenia kontrolki na desce przez 2,5 min lub do temp. 68st- w zależności co bedzie szybciej, potem się wyłączaja i spada obciązenie alternatora i obroty sie podnosza. Sprawdz wg ellektronicznego obrotomierza ( jak włączyc jest w poradach ) jakie masz obroty. Ja na zimno mam 900, na ciepło 950- ten wskazówko jest niedokłądny. Troszkę masz za duże obroty jak mocno spadaja na zimno lub po rozgrzaniu to zła jest koleracja miedzy wydatkiem szczątkowym a przyspieszaczem ( śrubka którą reguluje się obroty ). Podaj wartosci to powiem co i jak zrobic
3. Moga byc górne łożyska amortyzatora- czasami obciera jak sa zużyte jakby guma tarłą o gume- trzeba to sprawdzic na odległośc trudno
4. Bendix do wymiany

: wt wrz 11, 2007 19:51
autor: paja
Zoltecek pisze:był teraz kolega z forum tomogolf2 i powiedział ze jest małe turbo i w dodatku zamiennik nazywa sie airsearch al;bo jakos podobnie czy ktos wie jak podkrecic to turbo zeby cisneło przynajmniej 1bar? tomo mowil ze to jest podobne do garetow ze cos z wezykiem trzeba zrobic ale konkretnie nic nie wiedział
a mi się wydaję że coś pokręciłes, bo czytałem ten temat. Przeczytaj jeszcze raz dokładniej, i nie pisz że kolega nie wiedział dokładnie, bo wiedział i wszystko jasno Ci opisał.

: śr wrz 12, 2007 01:23
autor: Zoltecek
no juz wszystko wiem mam gareta t2 czy wiece jak go sie podkreca?

: śr wrz 12, 2007 01:33
autor: paja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 751e84cdaa tu powinno być

: śr wrz 12, 2007 22:14
autor: Zoltecek
dzieki napewno sie przyda!!
:kufel: :kufel: :kufel: :kufel:
ma moze ktos jakiegos niepotrzebnego boost pina od 1,6 td??chetnie bym przeja oczywiscie za opłata:)

: śr wrz 12, 2007 22:25
autor: paja
ma moze ktos jakiegos niepotrzebnego boost pina od 1,6 td??chetnie bym przeja oczywiscie za opłata:)
możesz spróbować sam zrobić. Chłopaki ponoć szlifierką zcinali i działało