gdzie jest immo???????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

gdzie jest immo???????

Post autor: bogoria » ndz wrz 09, 2007 10:56

mam kilka pytań dot. immo golfika '95
1.z ilu elementów składa się immo(tzn. przy stacyjce jest czytnik, na pompie wtryskowej jest coś?? - czy jest jeszcze coś?)
2.do tego czegoś na pompie dochodzą dwa przewody - jeden po przekręceniu stacyjki podaje napięcie, a drugi jest od czego?
o resztę pewnie dopytam się, jeśli ktoś zechce włączyć się do dyskusji :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pn wrz 10, 2007 14:14

zacytuję kolegę jaszczur
znajduje się on po lewej stronie nad skrzynka bezpieczników,musisz ściagnąć osłonke ppod kierownicą bedziesz miał wtedy wkrety na wierzchu ,wykręcacz je sciatgasz obudowę i jak schylisz głowę to zobaczysz nakretke na klucz 10 odkrecasz ja wkładasz rekę od spodu i wyciagasz go
pozdrawiam i zachęcam do używania szukajki... :dol:



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » pn wrz 10, 2007 18:53

lokmen - szukajki potrafię używać , ale widocznie nie zrozumiałeś sensu pytania. immo to nie jest jeden element i dlatego chciałem odpoweidzi od kogoś, kto posiada fabryczne immo, a nie tylko przytacza wypowiedzi innych.wypowiedź kolegi Jaszczura znalazłem wcześniej, ale widocznie nie satysfakcjonowała mnie ta wypowiedź i to nie dlatego,że była zła, ale po prostu nie dotykała sedna mojego problemu. gdybyś zechciał sam użyć szukajki i porównać z moim pytaniem sam doszedłbyś do wniosku, że nie było tematu gruntownie wyjaśniającego problem. a po wtóre forum jest po to, żeby pytać. życzę miłego dnia i więcej wyrozumiałości dla forumowiczów, bo można dojść do wniosku, że pomyliłeś adresy



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » wt wrz 11, 2007 13:50

jeżeli mój post Cię uraził to sorry nie taki był mój zamiar.
Immo który jest w golfie blokuje elektronike- na stacyjce masz cewke która wytwarza pole elektromagnetyczne ukrytej pętli. Kluczyk ma zatopiony w uchwycie z tworzywa sztucznego mikrochip, wyposażony w pamięć tylko do czytania (ROM). Jest to tzw immo zbliżeniowy a czytnikiem jest tu właśnie cewka w stacyjce. zyli masz 3 główne elementy:
1. Puszka immo którą pokazał jaszczur
2. Cewka na stacyjce
3. pestka w kluczyku.
bogoria pisze:2.do tego czegoś na pompie dochodzą dwa przewody - jeden po przekręceniu stacyjki podaje napięcie, a drugi jest od czego?
o resztę pewnie dopytam się, jeśli ktoś zechce włączyć się do dyskusji
To cos do czego dochodzą przewody to tzw. elektrozawór paliwa- odcina dopływ paliwa kiedy chcemy np. zgasić silnik.



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » wt wrz 11, 2007 14:56

lokmen pisze:Jest to tzw immo zbliżeniowy
nie wiem czy to cos wniesie i jesli moge dodac swoje 5groszy to, to nazywa sie transponder


Pozdrawiam Bizak

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » wt wrz 11, 2007 20:57

i tu właśnie tkwi problem.
1.pestka w kluczyku ok jest i załapałem
2.transponder w stacyjce jest, też załapałem
3.i właśnie chodzi mi o ten trzeci element na pompie wtryskowej.
zawór odcinający jest(był) przykryty fabrycznym elementem boscha do którego dochodzą dwa przewody i dopiero od niego w środku odchodzi jeden przewód do zaworu. z tego co rozpoznałem jest to chyba jeden z elementów immo sterujących zaworem odcinającym.na jednym z przewodów zasilających to ustrojstwo po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie i widocznie dopiero rozpoznanie chipa w kluczyku pozwala na puszczenie dalej zasilania na zawór. drugi przewód chyba idzie od transpondera i nie wiem, czy powinno być tam jakieś napięcie.udało mi się ściągnąć to coś z pompy bez uszkadzania i połączyłem przewód z napięciem pod zawór i na razie działa tyle tylko,że nie mam immo. może ktoś może sprawdzić, czy na drugim przewodzie pojawia się prąd. być może właśnie ten drugi przewód jest istotny, może czarna skrzyneczka jest ok, problem tkwi gdzie indziej.
ps. lokmen - nie ma do Ciebie żalu, ale zanim zapytam się o coś to staram się szukać, żeby nie wyjśc na lenia. nieraz jednak trudno znaleźć interesujący temat. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 21:05 przez bogoria, łącznie zmieniany 1 raz.



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » wt wrz 11, 2007 21:15

nie wiem czy to cos pomoze??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Pozdrawiam Bizak

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » wt wrz 11, 2007 21:50

muszę to na spokojnie przeanalizować, jesdnak na pierwszy rzut za dużo kabelków. myślę, w dieselku jest to bardziej toporne. niemniej jednak dzięki za zainteresowanie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości