Strona 1 z 2

Kopci mocno na czarno pomocy!!!

: sob wrz 08, 2007 20:24
autor: diaz34
Mam problem z kumpla golfem,kopci mocno na czarno co wam przychodzi na mysl??

: sob wrz 08, 2007 20:28
autor: lolas79
Witam

Nieszczelność w dolocie,lejące wtryski (zwiększone zurzycie paliwa) , niesprawny zawór recylkulacji spalin czyt.EGR

Pozdrawiam :bigok:

: sob wrz 08, 2007 22:35
autor: diaz34
dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!,czyli podejrzewasz nieszczelnosc w dolocie? powiem ze przewod prowadzacy od intercooler sie poci tuz przy wyjsciu od kolektora

: sob wrz 08, 2007 22:38
autor: damcio151
diaz34 pisze:powiem ze przewod prowadzacy od intercooler sie poci tuz przy wyjsciu od kolektora
wejściu do kolektora ;)
diaz34, oglądnij wszystkie węże od turbo do IC i od IC do kolektora , zobacz , czy są dobrze połączone ze sobą i nie popękane

: sob wrz 08, 2007 22:39
autor: diaz34
(od turbo)

[ Dodano: 08 Wrz 2007 22:44 ]
oki wszystko posprawdzam jutro,ale wiem ze jeden przewod byl zapocony olejem gorny przy laczeniu,a mozliwe ze turbo sie konczy? bo kumpel sie tego obawia...,wiem ze turbo i wogule obok jest czysciutkie nie ma zadnych przeciekow,samochod ma przejechane 250tys. udokumentowane ksiazka serwisowa...

: sob wrz 08, 2007 22:46
autor: damcio151
diaz34, odkręć rury przy IC , a najlepiej go wyjmij i zobacz , czy jest w nim dużo oleju ...... najlepiej byłoby się podpiąć pod vag-com i zobaczyć jak pompuje turbina

: ndz wrz 09, 2007 00:44
autor: lolas79
diaz34 pisze:ale wiem ze jeden przewod byl zapocony olejem gorny przy laczeniu,a mozliwe ze turbo sie konczy
Jeżeli wraz z poceniem się rury przy IC ,jest dość znaczny ubytek oleju w silniku może to być spowodowane usterką turbiny.
diaz34 pisze:dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!
Większe spalanie może byc spowodowane zużyciem wtryskiwaczy(lejące wtryski) co powoduje znaczne zużycie paliwa w wyniku czego za autem zostaje batory (kopcenie) praktycznie w większym zakresie obrotów silnika...
damcio151 pisze:najlepiej byłoby się podpiąć pod vag-com i zobaczyć jak pompuje turbina

Dokładnie ,kolega damcio151 ma racje,diagnoza to podstawa :bajer: VAG prawde ci powie...

Pozdro :bigok:

: ndz wrz 09, 2007 11:08
autor: diaz34
ok podepne sie pod vaga niedlugo bo mam akurat dojscie. jak troszke gazu dam to zostawia batorego...

[ Dodano: 09 Wrz 2007 11:10 ]
oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly

: pn wrz 10, 2007 15:12
autor: bburdach
diaz34 pisze:ok podepne sie pod vaga niedlugo bo mam akurat dojscie. jak troszke gazu dam to zostawia batorego...

[ Dodano: 09 Wrz 2007 11:10 ]
oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly
jak kontrolka razi to juz raczej duuży ubytek oleju :chytry:

: pn wrz 10, 2007 17:05
autor: lolas79
diaz34 pisze:oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly
Co to znaczy że oleju co jakiś czas trzeba dolać??? Co ile kilometrów i jaką ilość?

Jeżeli ilość dolanego oleju nie przekracza powiedzmy 1litra na 10.000km to nie ma powodu do obaw....przy zmęczonej turbince ubytek oleju będzie większy,duża ilość w rurach od IC, olej również może się pojawić w dolocie powietrza zaraz za filtrem.

Sprecyzuj swoją wypowiedź,a będzie można pewne sprawy ustalić..

Pozdro :bigok:

: pn wrz 10, 2007 20:47
autor: diaz34
zrobilem 7.000 i moze z pol litra oleju polknal,mysle ze w litrze sie zmieszcze,auto nie kopci na niebiesko takze chyba tak zle z ubytkiem oleju nie jest,a kontrolka cos czula jest bo moj passat bierze wiecej oleju a kontrolka sie jeszcze ani razu nie zaswiecila :crazy: a co myslicie o kacie wtrysku? bo rozrzad byl niedawno robiony moze byc od tego batory czy raczej nie??

: pn wrz 10, 2007 20:52
autor: blend49
jezeli masz olej w przewodach od IC to moze oznaczać ze turbina bieże olej odkec przewód od strony IC i sprawdz czy jest olej w nim jezeli turbinka bieze sporo oleju moze to byc przyczyna pozniejszego spalenia tloka i zniszczenia tuleji widzialem taki przypadek a ze dymi albo bieze olej albo cos z " mieszanka" jest nie tak

[ Dodano: 10 Wrz 2007 20:55 ]
jezeli rozrzad to moze zaplon za duzo przyspieszony trzeba odkryc rozrzad ustawic na fabr znaki i sprawdzic

: pn wrz 10, 2007 23:01
autor: lolas79
diaz34 pisze:zrobilem 7.000 i moze z pol litra oleju polknal,mysle ze w litrze sie zmieszcze,auto nie kopci na niebiesko takze chyba tak zle z ubytkiem oleju nie jest
Czyli generalnie nie jest źle,raczej w normie.
diaz34 pisze:dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!
O ile wzrosło spalanie,jak to wyglądało przed pojawieniem się problemu.Czy auto szarpie,nierówno przyspiesza,w jakich obro. silnik puszcza batorego???

Moja propozycja to,w pierwszej kolejności zaślepić zawór EGR (poczytaj o tym na forum) przy okazji tego zabiegu,wyczyść sobie kolektor ssący,jak już będziesz go demontował możesz zerknąć jak wyglądaja rury od IC , pamiętaj że będzie tam troszke oleju ale w śladowych ilościach....
Taki zabieg będzie cie kosztował jakieś 10 do 15 zł za uszczelkę pod kolektor ssący i kawałek blaszki do zaślepienia EGR-a.

Jeżeli będziesz nadal miał problem,postaraj się o diagnozę dynamiczna tak jak kolega damcio151 proponował,w ostateczności sprawdź wtryski bo to wydatek koło 150zł.

Pozdro :bigok:

: wt wrz 11, 2007 08:10
autor: Maciuś01
Ja mam jeszcze jedno pytanie czy samochód osłabł i czy słycchać jakiś świst w trakcie przyspieszania. Jak coś swiszcze to nie ma co zawracać sobie głowy wagiem tylko od razy szukać nieszczelności na rurach od i do IC.