Strona 1 z 1

Modyfikacje mojego SB- problemy :)

: pt wrz 07, 2007 19:10
autor: wozekGTD
Part 1:
Wszystko zaczelo sie elegancko- najpierw modyfikacja LDA- obrocona membrana na pompie i spilowana podkladka. Przejechalem sie i rzeczywiscie pewnie kilka KM wiecej pojawilo sie pod maska. Zainstalowalem MBC, zatkalem zawór blow off :rotfl: i ustawilem cisnienie na 0,9bar nie zmieniajac dawki paliwa na pompie- efekt po 100km wydmuchalo mi uszczelke. Victor Reinz polegl czesciowo przez moja wlasna glupote(duzo powietrza=wyzsza temp spalania) a czesciowo przez niedokladnosc mechanikow- nie oczyscili oni dokladnie kadlubu. No ale jak szalec to szalec- przed wymiana uszczelki zrobilem 1,1 bar + paliwo zeby zobaczyc czy moze glowica sie nie rozleci i wtedy moglbym zrobic to od razu z wymiana uszczelki :panna: . Wszystko bylo ok(no ale to jest pare km).
Part 2:
Z ustawieniami wrocilem do serii, zalozylem uszczelke metalowa Victor Reinz(glowica + kadlub proste), sruby earlinga a moj budzet przewidziany na rok studiow mocno sie zmniejszyl :panna: . Mechanik zauwazyl ze na glowicy miedzy zaworami sa pekniecia, sama glowica jest natomiast 100% szczelna. Dzieki uprzejmosci Zaprzala i zatruwaniem mu zycia na forumowym pm zdecydowalem sie na metalowa uszczelke z czego jestem(jak narazie) bardzo zadowolony- auto pali nadal rewelacyjnie. Thx :kwiat:
Part 3:
Tutaj zaczyna sie problem- czy takie pekniecia glowicy miedzy zaworami moga byc przeciwskazaniem do tuningu?- narazie mysle tylko o dawce i doladowaniu(set up zimowy na 1-1,1 bar :bigok: +dawka). Jezeli tak to jestem troche w kropce. Jezeli moge spokojnie bawic sie w podkrecanie silnika to nastepnego roku pojawi sie wydech 2,5cala, gov mod i pewnie wieksze turbo oraz nowe sprzeglo :satan: .
Aha i czy moge odrazu po zalozeniu metalowej uszczelki podkrecic auto czy lepiej przejechac te 1000km i dopiero potem wziasc sie za krecenie?

Pozdrawiam

: pt wrz 07, 2007 19:13
autor: zaprzal
wozekGTD pisze:duzo powietrza=wyzsza temp spalania)
bzdura! to nie benzyna!
wozekGTD pisze:No ale jak szalec to szalec- przed wymiana uszczelki zrobilem 1,1 bar + paliwo
gratuluje pomyslowosci :helm:
wozekGTD pisze:Tutaj zaczyna sie problem- czy takie pekniecia glowicy miedzy zaworami moga byc przeciwskazaniem do tuningu?
generalnie kazda glowica td ma pekniecia miedzy zaworami, wiec jesli sprawdzales na szczelnosc to bym sie nie przejmowa...

smigaj, ale z glowa bo wszystko mozna zajechac

: pt wrz 07, 2007 21:37
autor: wozekGTD
Dzieki za rady :bigok: . Moge juz teraz krecic czy przejechac spokojnie na serii pare kilometrow?

: pt wrz 07, 2007 21:39
autor: eldorado84
zaprzal pisze:
wozekGTD pisze:duzo powietrza=wyzsza temp spalania)
bzdura! to nie benzyna!
wozekGTD pisze:No ale jak szalec to szalec- przed wymiana uszczelki zrobilem 1,1 bar + paliwo
gratuluje pomyslowosci :helm:
wozekGTD pisze:Tutaj zaczyna sie problem- czy takie pekniecia glowicy miedzy zaworami moga byc przeciwskazaniem do tuningu?
generalnie kazda glowica td ma pekniecia miedzy zaworami, wiec jesli sprawdzales na szczelnosc to bym sie nie przejmowa...
smigaj, ale z glowa bo wszystko mozna zajechac


kiedy mechanior wymieniał mi uszczelke pod głowicą na metalową też mówił że mam pęknięcia i wogóle że głowica była już robiona, ale co zrobić mój silnik ma już najechane ok 490tys. :grin: , no i dalej sie leje i wymienia olej i filtry; ja jestem tego zdania że będe jeździł aż silnik będzie totalną padliną lub sie rozpadnie to wtedy sie pomyśli co dalej... jak narazie to trzeba kręcić i krzesać iskry...

: pt wrz 07, 2007 22:56
autor: To_mas
Podobno głowice w TD mają takie minimalne peknięcia w tych miejscach więc nie powinieneś sie tym zbytnio przejmowac :))

powodzenia w dalszych modach :P

: pt wrz 07, 2007 23:07
autor: zaprzal
wozekGTD pisze:Dzieki za rady :bigok: . Moge juz teraz krecic czy przejechac spokojnie na serii pare kilometrow?
moj prosto po robocie wyjechal z zablokowanym wastegate = 2bary :lol:
ale mozna spokojnie pojezdzic zeby sie ulozylo

: pt wrz 07, 2007 23:40
autor: To_mas
zaprzal pisze:moj prosto po robocie wyjechal z zablokowanym wastegate = 2bary :lol:
ale mozna spokojnie pojezdzic zeby sie ulozylo
właśnie poustawiaj sobie wszystko :) a jeździj spokojnie :P choć to moze być trudne :P

: sob wrz 08, 2007 08:31
autor: souler
na poczatku po modach kazdy depta,a potem czlowiek madrzeje i depta tylko kiedy trzeba. te pekniecia to normalne, wazne zeby byla szczelna glowa.

wozekGTD mowilem krec i bedzie fun :bajer:

czas ciac metal i krzesac iskry... jeszcze kiedys i dzik bedzie smigal

: sob wrz 08, 2007 09:04
autor: wozekGTD
Chyba zrobie z 200km bez modow, potem troche pokrece ale szalal nie bede. Z tego co mowil mechanik to moj silnik nie widzial remontu, glowica planowana tylko raz(jak zmienialem uszczelka i raz zabielona zeby sprawdzic czy jest rowna plaszczyzna). Cisnienie 33-34 w cylindrach, w srodku wszystko jak nowe. Istna masakra- przezciez nie wierze ze ten silnik (jak i cale auto) ma mniej niz 500tys km a stan silnika naprawde rewelacja. Mam teraz cicha nadzieje na 95KM a w nastepnym sezonie cos wiecej- tak zeby KR rope wachal :pub:

: sob wrz 08, 2007 09:19
autor: McFafik
wozekGTD, sam wkoncu zrobiles mody czy ktos ci pomagal ..... bo pamietam ze latem kogos szukales zeby ci pomogl ?

: sob wrz 08, 2007 09:26
autor: wozekGTD
Sytuacja zmusila mnie do tego zebym zrobil to sam(oczywiscie nie mowie o wymianie uszczelki :bigok: ), no ale przynajmniej czegos sie nauczylem :chytry: . Moze zamieszcze fotki jak ladnie zainstalowalem MBC czy jak dokladnie spilowalem podkladke pod LDA :rotfl: . Wszysytkie modyfikacje okazaly sie dosc latwe ale jak widac zawsze w tak starym aucie pojawia sie jakis problem.