Szarpie przy zwykłym wciskaniu gazu
: czw wrz 06, 2007 08:33
Witam
Otóż od dłuższego czasu mam problem ze swoim TDI, gdyż auto poprostu podczas jazdy szarpie. Dzieje się to tylko na wyższych biegach przy normalnym wciskaniu pedału gazu. Gdy wcisnę "do dechy" albo bardzo delikatnie to jedzie ładnie. Szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach tj od powiedzmy 1400 do 2500 rpm.
Z oryginalnym softem mniej szarpie, ze zchipowanym bardziej.
A teraz co zostało zrobione:
- zmienione wtryski z oryginalnych na AFN
- zmieniony przepływomierz na nowy fabryczny oryginał
- zmieniony N75 na nowy
- przeczyszczony nastawnik pompy wtryskowej
A teraz moje pomysły co może się dziać:
- zapchany filtr paliwa (ma ok. 10tyś km)
- zatkany trochę przewód paliwowy z baku do silnika (taka moja myśl - jak jadę na fabrycznym sofcie to odpowiednia ilość paliwa zdąża dopływać do silnika, jak zchipowany jest soft to już nie daje rady więcej paliwa lać... ale wtedy chyba powinno auto "zdychać" jak wciskam gaz w podłogę a nie przyspieszać jak rakieta).
- a może coś innego?
Czy któreś z 2 pozostałych moich pomysłów co do naprawy może coś dać?
Czy mam zmienić filtr?
A może nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego? Jeśli tak to jaki?
Zaznaczam, że to szarpanie nie było cały czas tak silne jak teraz, na początku szarpało prawie niezauważalnie i z czasem coraz gorzej i gorzej.
Auto ma przejechane 266 tyś km.
Otóż od dłuższego czasu mam problem ze swoim TDI, gdyż auto poprostu podczas jazdy szarpie. Dzieje się to tylko na wyższych biegach przy normalnym wciskaniu pedału gazu. Gdy wcisnę "do dechy" albo bardzo delikatnie to jedzie ładnie. Szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach tj od powiedzmy 1400 do 2500 rpm.
Z oryginalnym softem mniej szarpie, ze zchipowanym bardziej.
A teraz co zostało zrobione:
- zmienione wtryski z oryginalnych na AFN
- zmieniony przepływomierz na nowy fabryczny oryginał
- zmieniony N75 na nowy
- przeczyszczony nastawnik pompy wtryskowej
A teraz moje pomysły co może się dziać:
- zapchany filtr paliwa (ma ok. 10tyś km)
- zatkany trochę przewód paliwowy z baku do silnika (taka moja myśl - jak jadę na fabrycznym sofcie to odpowiednia ilość paliwa zdąża dopływać do silnika, jak zchipowany jest soft to już nie daje rady więcej paliwa lać... ale wtedy chyba powinno auto "zdychać" jak wciskam gaz w podłogę a nie przyspieszać jak rakieta).
- a może coś innego?
Czy któreś z 2 pozostałych moich pomysłów co do naprawy może coś dać?
Czy mam zmienić filtr?
A może nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego? Jeśli tak to jaki?
Zaznaczam, że to szarpanie nie było cały czas tak silne jak teraz, na początku szarpało prawie niezauważalnie i z czasem coraz gorzej i gorzej.
Auto ma przejechane 266 tyś km.