Strona 1 z 2
Brak mocy w AFN
: śr wrz 05, 2007 18:47
autor: Anusiak
Witam, koledzy, mam problem jak wyżej napisałem mój AFN traci moc. jak jade grzecznie to wszystko jest oki, można tydzień jeździć i nic sie nie dzieje jest silny, ładnie przyśpiesza ale wystarczy że raz mocniej dodać gazu a silnik sie zachowuje jakby doładowanie stracił, poleci max110km/h i na gaz prawie wogóle niereaguje... jak go zgasze i odpale od nowa to wszystko znów jest oki, czy ktoś wie co to może być????
: śr wrz 05, 2007 18:50
autor: bongo
Anusiak pisze:czy ktoś wie co to może być????
Pewnie tak,NOTLAUF
Poszukaj troche,jest tego od groma.
: śr wrz 05, 2007 19:31
autor: DANIEL LHR
najprawdopodobniej zapieczone kierownice w turbinie lub sterowanie
podcisnieniowe gruszka , zaworek n 75, lub zapchane niedrozne przewody
ale najpierw najlepiej zobaczyc jakie błedy wypluje vag
: śr wrz 05, 2007 21:32
autor: arturo
DANIEL LHR pisze:ale najpierw najlepiej zobaczyc jakie błedy wypluje vag
A wypluje napewno 00575.
Sprawdź czy lekko porusza się sztanga na turbo, wszystkie przewody podcisnienia (szczególnie taki krótki od trójnika do obudowy filtra powietrza bo czasami załamuje sie i jest niedrozny co powoduje że zawór N75 zacina się).
Sprawdź tez zaworek N75. mozna to zrobic w bardzo prosty sposób:
1- wyjmujemy zawór z auta
2- zakładamy kawałek rurki na dolny króciec zaworka
3- próbujemy zassać powietrze. Nie powinno nam się to udać w przeciwnym wypadku zawór
jest nieszczelny
4- podłączamy 12V do zaworka (powinniśmy usłyszeć tyknięcie) i teraz powinno dać zassać się powietrze. Po odłączeniu napięcia sytuacja powinna być jak w p 3
: śr wrz 05, 2007 21:35
autor: Kulon
link poniżej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
najpierw popatrz na przewody (załamania, zapchania) i dalej według wskazówek kolegów
: sob wrz 08, 2007 20:38
autor: Anusiak
koledzy próbowalem wyczyścic ten zaworek n75, nawet podmienialem do z tym bliźnieczym zaworkiem n18 i zadnego efektu, na przewodqch tez niewidze niczego niepokojącego a dalej NOLAUFT niezostaje mi nic innego jak vag..... tylko gdzie...... zna ktos kogos komopetetnego na podkarpaciu????
: sob wrz 08, 2007 23:14
autor: Grześko
Mogę pomóc ale jestem z Tarnobrzega.
W środę będę w Jarosławiu.
W Rzeszowie wyjeżdżając w stronę Warszawy jest AUTOMACHER. Też dadzą radę.
Jeśli podmiana nie przyniosła skutku to zapieczone kierownice. Albo rozebrać turbo i wyczyścić (firmy biorą około 500zł i nazywają to regeneracją), albo tak jak ja lać na cięgło przy turbinie WD40 rozruszać i jeździć (u mnie ten zabieg był rok temu i dalej odpukać mam spokój).
: ndz wrz 09, 2007 00:06
autor: Anusiak
kurcze Grześko niewiem czy to są zapieczone kierownice bo tzw sztanga porusze sie bez zarzutu, bardzo płynnie wiec niewiem..... kiedyś miałem probiem w iveco z przeładowaniem bo mi sie gruszka zacieła tam WD 40 pomogło a teraz mam problem....:/
: ndz wrz 09, 2007 12:32
autor: Grześko
Może wężyki podciśnieniowe są gdzieś uszkodzone
: pn wrz 10, 2007 11:51
autor: atomic
Ja chcialem sie w zwiazku z tematem dopytac jedna rzecz, bo niedawno zmienilem mojego starego passata 1.6TD na na passata B5 AFN i zrobilem sie zielony z tego silnika. A dopytac sie chcialem o jaka sztange przy turbo chodzi jak ja zlokalizowac?
: pn wrz 10, 2007 12:15
autor: homsky
atomic pisze:dopytac sie chcialem o jaka sztange przy turbo chodzi jak ja zlokalizowac?
Luknij tutaj:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
masz tam ładnie pokazane twoje turbo i na pierwszej potce elegancko widać sztangę
: śr wrz 12, 2007 22:05
autor: Anusiak
Panowie nastepna część historii związanej z moim NOLAUFTEM..... pokreciłem sie troche po warsztatach i tak: pierwszy mechanik, tak mi wyczyścił zaworek n75 że NOLAUFT zniknoł bo znikneło całkiem doładowanie.....drugi mechanik podpioł auto pod kompa i uznał że elektronioka jest oki iże brak doładowania to wina peknietego weża gdzieś przed turbiną i kazał auto zostawić do ostygniecie ale niezaryzykowałem.... pojechałem na glob servis do krosna i tam zrobili mi goscie vag-a dynamicznie i okazało sie że zawonek n75 do wymiany, po wymianie doładowanie wróciło ale znów NOLAUFT... powiedzieli mi że to wina turbiny i trzeba ją oddać do magika.... ale to koszt 600zł netto!!!! powiedzcie mi czy to ma sens????? bo turbina bije przy 1200obr/min 2bary!!!!! oleju niebierze i czy trzeba ja regenerować, czy wystrarczy wyczyścić???????
: śr wrz 12, 2007 22:30
autor: Adamm
czyszczenie to tak zwana regeneracja
jesli sobie ja wytargasz z auta to na forum jest sposób wyczyszczenia
mozna to zrobic samemu jesli nie to trzeba zaplacic
a winne sa kierownice spalin
: śr wrz 12, 2007 22:41
autor: Anusiak
może znacie jakiegoś magika od turbin z podkarpacia???????, żeby mi ja niegrogo wyczyścił bo mój passacik ma 170tys przebiegu i turbina jest jak dzwon a niechce płacic 1200zł za turbine z 400tyś przebiegu po regeneracji. jak możecie to pomóżcie, byłbym wdzieczny