W jaki sposob zlokalizowac nieszczelnosc w dolocie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

W jaki sposob zlokalizowac nieszczelnosc w dolocie?

Post autor: Roggi » śr wrz 05, 2007 15:36

Wiem,ze podobne watki juz byly,ale zadnego cwanego sposobu nikt nie podal.Rozkrecilem caly uklad rur na linii turbina-IC-kolektor.Nastepnie poszczegolne elementy zanurzalem w misce z goraca woda,ale zadnej dziury nie znalazlem,wiec to raczej nie wina komponentow.Wina musi lezac po stronie nieszczelnosci bo czesciowa utrata mocny nastapila dwa dni po tym jak pierwszy raz rozkrecilem ten uklad zeby oczyscic go z oleju.Na vag-u wszystkie zaworki,przeplywka,turbina,wtryski w normie wiec tym bardziej nasila sie moja irytacja.Przyspieszajac z niskich obrotow od 1800 nie rwie juz tak zajebi... jak wczesniej i ewidentnie slysze glosniejsza prace silnika i nieco inny szum powietrza.
Czy ta nieszczelnosc zeby spowodowac takie objawy moze wystepowac w innym miejscu (np. miedzy filtrem powietrza,a turbina),czy mam szukac wylacznie na w/w odcinku.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » śr wrz 05, 2007 19:59

Nieszczelność na lini "TURBO>KOLEKTOR" powoduje duży spadek mocy i kopcenie z rury. Dawka jest za duża jak na ilość powietrza w cylindrach.

Nieszczelność połączenia "FILTR>TURBO" może zaniżać wskazanie przepływomierza(w zależności od tego, gdzie jest ta nieszczęsna nieszczelność). Niskie wskazania przepływki skutkują obcięciem dawki i zmniejszeniem mocy. Dawka jest za mała w stosunku do ilości powietrza. Sprawdź rurę łączącą przepływomierz z turbawką.

Szum, a raczej i gwizd turbo są charakterystyczne dla nieszczelności za turbiną. Turbo wkręca się na niebotyczne obroty, nie osiągając przy tym zadanego ciśnienia.

Jeżeli jesteś pewien, że VAG pokazuje prawidłowe wartości, to będzie ciężko... Wklej logi jak możesz.

PS> szczelność dolotu sprawdź w wannie - nalej full wody, zanurz wszystko, zatkaj ręką jeden otwór a w drugi dmuchaj co sił w płucach. Mimo, że nie lecą bąbelki po zanurzeniu w wodzie, to pod ciśnieniem może uciekać sporo powietrza i to należy sprawdzić.

Rozpisałem się za bardzo.....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości