Strona 1 z 2
Remont silnika przy 250 tys. ?
: wt wrz 04, 2007 16:55
autor: pawel21_5
Witam wszystkich.Mam takie pytanie. Jak odkręce korek wlewu oleju na wolnych obrotach, to zauważyłem że jak przystawie rękę to powietrze dmucha dość sporo, oleju nie wyrzuca dużo tylko na ręce jakiś ślad jest.Jak dodam gazu to mniej dmucha prawie wcale.Czy to mogą być pierścienie czy tak ma być? Oleju coś bierze koło 200-300 ml na 1 tys. km
: wt wrz 04, 2007 20:11
autor: maciek1912
Zużycie oleju jest w zasadzie normalne. Jak odkręcisz korek i dmucha to też. (chyba że to dym a nie powietrze) Jeżeli silnik nadawałby się do remontu to po odkręceniu korka byłyby kłęby dymu lub przy bardzo dużym zużyciu silnika to tryskałby olej, także nie masz się czym martwić. a jeżeli dymu jest mało to wymiany mogą wymagać uszczelniacze zaworowe.
: wt wrz 04, 2007 20:54
autor: pawel21_5
Dymu nie ma wcale.Tylko pare drobnych kropek z oleju.A oleju nie wyrzuca bo by gołym okiem było widać.
: wt wrz 04, 2007 20:56
autor: toomii
witam. jestem tu nowy, ale wypowiem sie w tym temacie. zgodze sie z pzedmowca. to ze dmucha z pod korka to normalne, jakby zaczal rzucac olejem lub strasznie kopcic to wtedy mozna sie martwic. to ze ubywa tyle oleju, to faktycznie moze byc przyczyna uszczelniaczy. zwroc uwage, czy zimny silnik po odpaleniu puszcza niebieskiego baczka. jesli tak, to napewno wina uszczelniaczy.
: wt wrz 04, 2007 21:44
autor: pawel21_5
Jak zimny to puszcza szarego dyma. OK dzięki
: wt wrz 04, 2007 21:50
autor: toomii
wydaje mi sie ze przy takim przebiegu, to beda raczej tylko uszczelniacze. ja pare dni temu, wreszcie sie zebralem i wymienilem uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworow. ubywalo mi okolo litra oleju na 1000km. po wymianie narazie spokoj, zrobilem jakies 600km i narazie na miarce jest tyle co bylo
ale moj passek ma juz 400tysiecy nakrecone
ale ma sie swietnie
wiec twoj przebieg jest nieznaczny
: wt wrz 04, 2007 22:00
autor: maciek1912
No widzisz stary masz problem z głowy. Ja ostatnio kupowałem uszczelniacze do siebie do Paska i zapłaciłem bodaj 2 zł za sztukę. A i jedna rada poproś żeby dali ci na sztuki 8 bo jak kupisz w zestawie 8 to zapłacisz 2 razy więcej. Pozdro
: wt wrz 04, 2007 22:01
autor: pawel21_5
A jaki koszt wymiany uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy?
: wt wrz 04, 2007 22:03
autor: maciek1912
koszt markowej uszczelki np. Elring to ok 30 zł. Niestety nie orientuje się w cenach robocizny w warsztacie bo wszystko robie samodzielnie posługując się książką WKŁ. Koszt ok 58 zł ale naprawdę warto polecam
: wt wrz 04, 2007 22:22
autor: pawel21_5
Pewnie kupie te uszczelniacze bo to żaden koszt tylko robota zostaje a nie wiem czy ruszać pod głowicą tą uszcelke czy zostawić. Bo w sumie jakbym rozebrał to za jednym razem bym wszystko wymienił.
: wt wrz 04, 2007 22:27
autor: maciek1912
jeżeli uszczelka nie jest uszkodzona nie ma sensu jej wymieniać, a żeby zmienić uszczelniacze
nie trzeba ściągać głowicy. Zdejmuje się tylko pokrywę zaworów, wałek rozrządu, popychacze i uszczelniacze masz na wierzchu. A pamiętaj że jeżeli chciałbyś ściągać głowę to musisz wymienić komplet śrub koszt ok 80 zł. Nie słuchaj tych, którzy mówią że nie trzeba mam w tej kwestii pewne doświadczenie.
: wt wrz 04, 2007 23:01
autor: pawel21_5
Aha to nie będę ruszał tej głowicy zmienie uszczelniacze i zobacze wtedy.
: wt wrz 04, 2007 23:47
autor: To_mas
pawel21_5, jakbyś jeszcze głowice ściągła to zamiast zwykłej uszczelki do Mk2 TD proponuje metalową od Mk3 td :d DUZO LEPSZA :d
: śr wrz 05, 2007 07:00
autor: toomii
To_mas pisze:zwykłej uszczelki do Mk2 TD proponuje metalową od Mk3 td :d DUZO LEPSZA :d
dokladnie, ale glowica powinna byc idealna. metalowa uszczelka nie wybaczy nawet najmniejszych nierownosci.