Strona 1 z 1

Duża chmura dymu za moim autem. Czy to norma?

: ndz wrz 02, 2007 15:09
autor: Marifex
Witam

Mam golfa IV AHF 1999 rok przebieg 180 tys km
Auto ma moc bardzo ładnie przyspiesza, w miare dobrze odpala choc przy nizszych tem troche go zawsze "potrzepało" ze 2 razy, ale pali z pierwszego strzala

Na 100km jazda po miescie na kompie wskazuje okolo 5,7 l czyli OK

Jedna rzecz mnie troche martwi, przy ostrzejszej jezdzie bardzo kopci w momencie kiedy sie turbo wł tak od 2 tys obrotów z tyły chumura czarnego dymu, najbardzie jest to widoczne przy zmianie biegów na wyzszych obrotach tak juz w okolicy 3 tys jest to bardzo widac w lusterku wstecznym, ale nie tylko np. w momencie redukcji z 3 na 2 bieg przy wolnym wejsciu w zakret tez pusci chmure Wiem ze TDI troche kopca to nie moj pierwszy taki silnik ale ten naprawde sadzi olbrzymia chmure czarnego dyme prawie jak STAR 200 :lol:

Spr kat wtrysku był idealny. Moje pytanie czy mam sie czyms martwic, czy to wtryski?

Prosze o jakies sugestie bede wdzieczny. Dodam ze auto mam od 7 miesiecy i jak narazie jestem zadowolony

POZDRO

: ndz wrz 02, 2007 15:47
autor: damcio151
nie jest to normalne , może masz gdzieś nieszczelność ...... sprawdź to

[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 15:48 ]
nieszczelność w dolocie ..... turbo->IC->kolektor

: ndz wrz 02, 2007 16:17
autor: Marifex
Sprawdze przewody

Ale jakby łapał obce powietrze to by tez mocy nie miał, juz raz to przerabiałem w Pasku B4 AFN 110KM przewod od filtra do turbo byl walniety totalny mół do tego spalanie straszne

: ndz wrz 02, 2007 16:23
autor: damcio151
Marifex, masz dostęp do vaga :?: jeżeli tak to sprawdź co jest nie tak .... diagnoza dynamiczna , auto tym bardziej nie powinno kopcić jak turbo zacznie dmuchać , w końcu dostaje więcej powietrza

: ndz wrz 02, 2007 16:41
autor: Marifex
Niby dostep moge miec

Tylko musial bys mnie poinstruowac ktore logi spr W skrocie jak przeprowadzic ta diagnostyke pozniej moglbym wkleic wyniki, niestety dopiero w weekend ale dobre i to

Wtedy moze cos sie poradzi

: ndz wrz 02, 2007 16:50
autor: damcio151
Marifex pisze:Tylko musial bys mnie poinstruowac ktore logi spr W skrocie jak przeprowadzic ta diagnostyke pozniej moglbym wkleic wyniki,
zrób logi na blokach 010 i 011 na 3 lub 4 biegu ( 4 lepszy)

: ndz wrz 02, 2007 19:30
autor: Grześko
Marifex pisze:Ale jakby łapał obce powietrze to by tez mocy nie miał, juz raz to przerabiałem w Pasku B4 AFN 110KM przewod od filtra do turbo byl walniety totalny mół do tego spalanie straszne
To jest znacząca różnica, czy od filtra do turbo, czy już za turbiną.
Jeśli przed turbo, to tam jest podciśnienie i wtedy mniej zmierzy przepływka, więc obcina paliwo, a jeśli za turbo to tam jest nadciśnienie i przepływka zmierzy wszystko, nawet to co ucieka przez nieszczelność, więc paliwa dużo a powietrza mało i dym. :bajer:
Poza tym sprawdzić trzeba EGRa. Może jest nieszczelny. No i logi obowiązkowo. :bigok:

: ndz wrz 02, 2007 19:38
autor: damcio151
Grześko pisze:Poza tym sprawdzić trzeba EGRa. Może jest nieszczelny.
EGR to trzeba zaślepić :bigok:

: pn wrz 03, 2007 15:01
autor: Marifex
Ok dzieki za instrukcje

Zaczne od spr przewodów od IC do turbo
A w weekend postaram sie zrobic logi i wkleje do posta bede wdzieczny wtedy za pomoc przy ich ocenie
Moje pytanko czy jezeli jest tam jakas nieszczelnosc czy bedzie sie to objawiac tylko takim kopceniem czy np. zwiekszy mu sie spalanie ON Dodam ze o mocy nie pisze bo naprawde smiga bdb Zastanawia mnie to

Ciagle podpieram sie tym paskiem B4 tam wlasnie był uwalony przewód przy samym turbo od filtra powietrza i przeplywka faktycznie miala zle odczyty

POZDRAWIAM

[ Dodano: 16 Wrz 2007 21:57 ]
Błedy byly o nr P 1256 i P 1556 Moze ktos pomorze mi je rozszyfrowac

Wymienilem przewodziki od powietrza te cienkie i auto przestalo kopcic

Zrobilem tez logi zapisalem w exelu ale mam problem z ich wklejeniem jako zalaczniki prosze o pomoc