Strona 1 z 2

Pasek strzelił

: ndz wrz 02, 2007 06:42
autor: chorhe
Witam
Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Może ktoś wie co może być przyczyną owego spadku ciśnienia i z czym (jakie koszta) może się to wiązać?
Na chwilę obecną autko odholowane do garażu i sprawą będe zajmował się w poniedziałek :/

: ndz wrz 02, 2007 08:19
autor: GRIZLI
Spokojnie, pompa oleju napędzana jest wałkiem pośrednik, który napędzany jest właś nie paskiem wieloklinowym. Koszty naprawy - 50 zł - nowy pasek Contitech :bigok:

: ndz wrz 02, 2007 08:31
autor: chorhe
uffff to dobrze, że nic poważnego :)
Zaraz jadę kupić nowy pasek i jutro go założe
:pub: dzieki za szybką odpowiedź

: ndz wrz 02, 2007 11:46
autor: Dario84
U mnie w AAZ walek posredni byl napedzany paskiem rozrzadu, a wlasciwie jego zewnetrzna czescia. Jak masz taki silnik to musisz miec tak samo, a wtedy zagadka jest to cisnienie oleju.

: ndz wrz 02, 2007 11:49
autor: To_mas
chorhe, jezdzij sobie tak dalej a jak poleci rozrząd to sie nie wypłacisz........

: ndz wrz 02, 2007 12:54
autor: chorhe
To_mas pisze:chorhe, jezdzij sobie tak dalej a jak poleci rozrząd to sie nie wypłacisz........
"tak" czyli jak ?
bo niebardzo rozumie, smigałem jak zawsze ta trasą, pasek rozpadl sie przy 100 km/h a wymieniany był w lutym - coś w tym złego?
Tak posiadam silnik AAZ, pójde dzisiaj i poogladam to sobie na spokojnie (silnik) bo wczoraj jakoś nie było czasu

: ndz wrz 02, 2007 13:15
autor: Dario84
Skoro masz AAZ to tam pompa oleju jest napedzana przez zewnetrzna czesc paska rozrzadu a nie wieloklinowego. Paskiem wieloklinowym jest napedzana pompa wody, i alternator, a wspomaganie jeszcze innym paskiem. Zagadka troche z tym cisnieniem oleju.

: ndz wrz 02, 2007 13:26
autor: Dj Darecki
chorhe pisze:Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Po czym poznajesz że stracił ciśnienie oleju?
Jak po wskazniku że miga lub sie świeci to jest normalne przy zerwanym pasku od alternatora .
Miałem to samo u siebie jak mi rozerwało pasek :( , po wymianie wszystko było tak jak powinno :)

Ps. Pompa oleju ma napęd od paska rozrządu . A nie alternatora .


PozdrO

: ndz wrz 02, 2007 13:30
autor: GRIZLI
Wałek posredni napędzany w tym silniku paskiem rozrządu, poza pompą oleju napędza także pompę podciśnieniową ukł. wspomagania. Jak ono działało po zerwaniu paska, czy zaszły jakieś zmiany? No i po zerwaniu paska alternatora powinna zapalić się kontrolka ładowania a nie ciśnienia oleju. No chyba, ze kolega jeździ bez akumulatora.... napięcie w instalacji jest nadal po zerwaniu paska. To akumulator zasila instalację a alternator nie pozwala mu rozładować się. Dziwne byłby, gdyby niemiaszki tak durnie wymyślili, że po braku ładowania zapala się kontrolka ciśnienia oleju. tak czy inaczej, pasek wieloklinowy do wymiany i można dalej sprawdzać, choć prawdopodobnie wszystko wróci do normy.(OBY)

: ndz wrz 02, 2007 15:23
autor: gniochu
Dario84 pisze:Paskiem wieloklinowym jest napedzana pompa wody, i alternator, a wspomaganie jeszcze innym paskiem.
tak samo jak w mk II GTD

: pn wrz 03, 2007 23:25
autor: chorhe
Pasek wymieniony, wszystko działa tzn. kontrolka z ciśnienia oleju zgasła ale...
poprzyglądałem się i okazuje się, że koło pasowe (od wału korbowego) troszke sie giba tak jakby bylo krzywe. Ile może kosztować naprawa orientuje sie ktoś może?
Poczytałem opowieść kolegi z forum i wiem , że skutki takiego gibania mogą być kosztowne.

uhuhuhuh

: wt wrz 04, 2007 11:51
autor: bburdach
Dj Darecki pisze:
chorhe pisze:Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Po czym poznajesz że stracił ciśnienie oleju?
Jak po wskazniku że miga lub sie świeci to jest normalne przy zerwanym pasku od alternatora .
Miałem to samo u siebie jak mi rozerwało pasek :( , po wymianie wszystko było tak jak powinno :)

Ps. Pompa oleju ma napęd od paska rozrządu . A nie alternatora .


PozdrO




zgadzam się z tym w 100%. ja miałem tak samo. po wymianie paska wszystko wróciło do normy. Najlepszy pasek Contitech.