Montaż FMIC do Ibizy 96-99 po taniości by Tominator
: pt sie 31, 2007 22:23
Dzisiaj skończylem montaż IC do Ibizy. Duzo jest z tym zabawy ale warto. W zakładach które sie tym zajmują cena IC z montażem i orutrowaniem pod wymiar waha sie od 1600-2000zł. Niemniej jednak mój IC jest moim zdaniem dużo owydajniejszy niż przeciętny custom.
Potrzebne do tego będzie:
- IC od T5 1.9 TDI 2.5 TDI o wymiarach rdzenia 720 x 194 x 32
- 1m rury aluminiowej lub kwasówki
- 4 kolanka z kwasówki
- 1m weża fagumit olejoodpornego fi 50
- 0,5m płaskownika szerokigo na ok 2,5cm
- 15 obejm metalowych
- śrubki, nakretki, podkładki
Najgorszy w tym wszystkim jest montaż samegi IC, jest dużo zabawy z docinaniem zderzka który trzeba ostro pokroić. IC od T5 jest bardzo cieńki i posiada duzą powierznie nawietrzną dzieki temu spelnia swoje zadanie idealnie, jest równy z dokładką dolną wiec nie urwiesz go jak nie przydzwonisz . Dolną dokładkę trzeba powycinać tak jak na zdjeciu żeby nie zasłaniala IC, ja juz miałem tak zrobioną bo mi sie ori nie podoba. Cofanie chłodnicy u mnie nie wchodziło w rachube z uwagi ze mam klime, poza tym zabawy z tym dużo. Dociałem płaskowniki i przykreciłem na śrubki, do nich IC który jest podobnie jak chłodnice przekrzywiony w jedną strone. Potem przymierzanie zderzka i wycinanie. Jak już pasuje zabieramy sie za wloty IC. Odcinamy końcówki do których wkłada sie ori węże od T5,ucinamy przy samej szyjce,aby zostawić fure tylko o fi 58. Musimy zmniejszyc wloty do IC - pukamy delikatnie młotkiem (alu to wdzieczny materiał) az 2-3 cm górne wlotu do IC zmniejszymi do fi 54. Nie miałem wtedy jeszcze możliwości spawania alu wiec postanowilem zrobić zgrubienia młotkiem. Zaraz za miejscem na rurze gdzie zmniejszałem wloty do IC jest dalej fi 58, i tam młotkiem rozbie zgrubienie poprzez wgniecenie blachy do wewnątrz. Zakładamy wąż Fagumita, przycinamy itp. Reszte widać na zdjeciach, na każej rurze i kolanku trzeba zrobic zgrubienia poprzez naspwanie z 1,5mm i ładne wyszlifowanie tych zgrubień za którymi wszedzie zakladamy obejmy. Jak nie bedzie zgrubień to przy nodze w podlodze zwali każdy wąż i każda obejmę - nie ma bata. Na koniec trzeba jakoś przywiesić IC bo troche waży, mimo że materialy lekkie. Fajnie to wyglada na koniec ale to kupa roboty, najdluzej idzie myślenie co i jak, przymierzania i przycinanie zderzaka. Sam montaż gotowych cześci to zabawa.
[center]
Ibi z duuużym IC
Widok z kanału
Orurowanie lewa strona - brak jednej obejmy
Orurowanie prawa strona
Tak wygląda pokorjony zderzak do Ibi
Tak prezentuje sie moje auto z nowym IC i zderzakiem przykreconym na 4 śrubki - narazie próby i jak wszystko bedzie elegancko to zakładam reszte( na dole po lewej wystaje mocowanie ori IC które zostało już ucięte.
[/center]
Nie robiłem całego orurowanie do IC bo myśle że w Ori węzach bedzie tak samo a jak ktos che żeby fajnie wyglądalo to niech robi sobie całe z nierdzewki polerowanej Ja chcialem dobrze i tanio i tak jest! Zache cam wszystkich TDIków do takeij zabawy. W razie pytań sluze pomocą. PZDR
Potrzebne do tego będzie:
- IC od T5 1.9 TDI 2.5 TDI o wymiarach rdzenia 720 x 194 x 32
- 1m rury aluminiowej lub kwasówki
- 4 kolanka z kwasówki
- 1m weża fagumit olejoodpornego fi 50
- 0,5m płaskownika szerokigo na ok 2,5cm
- 15 obejm metalowych
- śrubki, nakretki, podkładki
Najgorszy w tym wszystkim jest montaż samegi IC, jest dużo zabawy z docinaniem zderzka który trzeba ostro pokroić. IC od T5 jest bardzo cieńki i posiada duzą powierznie nawietrzną dzieki temu spelnia swoje zadanie idealnie, jest równy z dokładką dolną wiec nie urwiesz go jak nie przydzwonisz . Dolną dokładkę trzeba powycinać tak jak na zdjeciu żeby nie zasłaniala IC, ja juz miałem tak zrobioną bo mi sie ori nie podoba. Cofanie chłodnicy u mnie nie wchodziło w rachube z uwagi ze mam klime, poza tym zabawy z tym dużo. Dociałem płaskowniki i przykreciłem na śrubki, do nich IC który jest podobnie jak chłodnice przekrzywiony w jedną strone. Potem przymierzanie zderzka i wycinanie. Jak już pasuje zabieramy sie za wloty IC. Odcinamy końcówki do których wkłada sie ori węże od T5,ucinamy przy samej szyjce,aby zostawić fure tylko o fi 58. Musimy zmniejszyc wloty do IC - pukamy delikatnie młotkiem (alu to wdzieczny materiał) az 2-3 cm górne wlotu do IC zmniejszymi do fi 54. Nie miałem wtedy jeszcze możliwości spawania alu wiec postanowilem zrobić zgrubienia młotkiem. Zaraz za miejscem na rurze gdzie zmniejszałem wloty do IC jest dalej fi 58, i tam młotkiem rozbie zgrubienie poprzez wgniecenie blachy do wewnątrz. Zakładamy wąż Fagumita, przycinamy itp. Reszte widać na zdjeciach, na każej rurze i kolanku trzeba zrobic zgrubienia poprzez naspwanie z 1,5mm i ładne wyszlifowanie tych zgrubień za którymi wszedzie zakladamy obejmy. Jak nie bedzie zgrubień to przy nodze w podlodze zwali każdy wąż i każda obejmę - nie ma bata. Na koniec trzeba jakoś przywiesić IC bo troche waży, mimo że materialy lekkie. Fajnie to wyglada na koniec ale to kupa roboty, najdluzej idzie myślenie co i jak, przymierzania i przycinanie zderzaka. Sam montaż gotowych cześci to zabawa.
[center]
Ibi z duuużym IC
Widok z kanału
Orurowanie lewa strona - brak jednej obejmy
Orurowanie prawa strona
Tak wygląda pokorjony zderzak do Ibi
Tak prezentuje sie moje auto z nowym IC i zderzakiem przykreconym na 4 śrubki - narazie próby i jak wszystko bedzie elegancko to zakładam reszte( na dole po lewej wystaje mocowanie ori IC które zostało już ucięte.
[/center]
Nie robiłem całego orurowanie do IC bo myśle że w Ori węzach bedzie tak samo a jak ktos che żeby fajnie wyglądalo to niech robi sobie całe z nierdzewki polerowanej Ja chcialem dobrze i tanio i tak jest! Zache cam wszystkich TDIków do takeij zabawy. W razie pytań sluze pomocą. PZDR