Remont silnika Diesla

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Remont silnika Diesla

Post autor: mod » czw sie 30, 2007 22:43

Witam,
niestety mój silnik wymaga już remontu. jest to 1.6 D z 87' ma przejechane 330 tys.

Czy mógłby ktoś polecić mi jakiś tani solidny warsztat w okolicach Gdańska?

Jaki może być orientacyjny koszt remontu?

Czy opłaca się robić "szweda"?

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw sie 30, 2007 22:49

mod pisze:tani solidny
te dwa słowa się na wzajem wykluczają w dzisiejszych czasach...smutne,ale prawdziwe sorki za ot...


a po czym sądzisz,że już remont trzeba robić? po przebiegu? czy dzieje się coś złego?


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt sie 31, 2007 00:19

mod, opisz co takiego złego dziejie sie w silniku.moze wcale nie trzeba przeprowadzac całego remontu....... :bigok:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

mod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mod » pt sie 31, 2007 00:49

jakieś 3 lata temu było robione badanie ciśnienia sprężania. wyszło dość kiepsko, ale nie mam wyniku bo gdzieś się zapodział... generalnie objawy są takie:
- bierze olej i to w sporych ilościach (gdzieś co tydzień musze trochę dolać)
- brak mu mocy
- mocniej wdepnę gaz, to widzę czarną chmurę dymu w lusterku (w sumie w dieslach to niby norma, ale to co mam u siebie raczej przekracza normę) To znaczy, że jak ruszam to prawie bez gazu muszę.

Mój ojciec mówi, że taki kryzys jakieś 2 lata temu nastąpił. Póki co ja jeżdżę i jakoś daje radę. Ale mógłbym zrobić remont i pojeździć kilka latek jeszcze.

Jeśli chodzi o cenę, to znaczy że nie chciałbym zapłacić za remont całej wartości samochodu, słyszałem że nieraz wystarczy zrobic szwedzki remont, czyli tylko wymiana pierścieni i tam czegoś jeszcze, jest tańszy, a w wielu przypadkach sprawdza się bardzo dobrze.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sie 31, 2007 04:27

mod pisze:ma przejechane 330 tys.
przebieg raczej nie duzy na diesla :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pt sie 31, 2007 07:53

twardy pisze:mod napisał/a:
ma przejechane 330 tys.

przebieg raczej nie duzy na diesla :bajer:
jak fura z zachodu to może mieć drugie tyle :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

mod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mod » pt sie 31, 2007 13:28

moze i przebieg nie duży, ale jak juz pisałem, golfik ledwo ciągnie :(

a fura z zachodu przywieziona oczywiście, tylko że jakieś 18 lat temu..



Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » pt sie 31, 2007 17:39

mod, ja swojego JP robiłem po przebiegu 500tyś, ale tez cisnienie lipne miał. Nie nastwiaj się tylko na pierścienie, ja wymieniłem pierścienie, panewki, głowica poszła na splanowanie itd... Po złozeniu i przejechaniu jakiś 7-8 tyś po remoncie musze znów wymienić w głowicy popychacze hydrauliczne.... Ale uważam że warto było, wiem co wymieniłem w silniku i wiem jak teraz pracuje :bigok: mnie cały remont kosztował coś koło tysiaka no i teraz te popychacze kolejne 250zł.
Jak Ci mocno kopci to na bank leją Ci wtryski, więc tez przygotuj się na zmiane wtryskiwaczy i regulacje pompy... ja zrobilem to przed kapitalką bo sądziłem że może wystarczy :panna:


www.jettaclub.pl

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sie 31, 2007 17:51

kolega niedawno kupił silnik td i wymienił w swoim golfie bo miał starego diesla ,
silnik kupił okazyjnie za 250 zł ale po zalozeniu mówi że rewelka rwie do przodu jak głupi . A swoja droga jak chodza takie silniki i ile by kosztowała przekładka?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt sie 31, 2007 19:58

Na początek przydałoby się sprawdzenia kompresji ponownie o raz pompy i wtrysków. Może okazać się, że wystraczy tylko założenie nowych pierścieni i silniczek dalej będzie śmigał.Tak własnie zrobiłem kiedyś w Mk1 po około 250 tys.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

mod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mod » sob wrz 01, 2007 00:55

na to liczę, ze pierścienie starczą ale obawiam się że jeszcze głowica i te wtryski...

jeśli chodzi o silniki, to raczej drogo chodzą, przekładka też kosztuje parę stówek

a z ciekawości zapytam, czy 1.9 tdi z mk3 podpasowałby do mojego mk2?



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob wrz 01, 2007 03:24

mod pisze:ciekawości zapytam, czy 1.9 tdi z mk3 podpasowałby do mojego mk2?
tak :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob wrz 01, 2007 10:27

Tylko z innymi zegarami, sprzęgłem i skrzynią, bo nawet jeśli by się to zgrało ze skrzynką 4S, jaką masz w JP-ku, to szybko poleciało by sprzęgło, a skrzynka jest zbyt krótka na 1.9 TDI. Poza tym doszła by jeszcze wymiana hebli i zawiasku, bo byś się zabił takim potworkiem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » sob wrz 01, 2007 13:26

mod jeżeli uważasz że JP w dobrym stanie jest wystarczający (chodzi mi o moc i osiągi) dla Ciebie to rób remont. Ja dokładnie rok temu o tej porze remontowałem swojego JP. Niby lały tylko wtryski i brał olej (głowica). Jak zdjęliśmy głowice to zalaliśmy tłoki naftą i okazało się ze pierścienie też nie są rewelacyjne. Jeden trzymał dość dobrze, dwa tak średnio i przez jeden nafta przeleciała bardzo szybko. Koszt pierścieni to ok. 200zł w trójmiejskiej hurtowni, więc dla pewnoście zmieniliśmy je, żeby już później się tym nie martwić. Głowica poszła do planowania, dostała nowe uszczelniacze zaworów, zawory dotarto, popychacze zmnienione ale nie wszystkie (te w najgorszym stanie). Końcówki wtrysków zmieniliśmy bo lały. Potem trzeba było wymienić wszystkie zimeringi i oring pod rozrządem. Nowy pasek rozrządu. No i oczywiscie nowe wszyskie uszczeliki, olej i filtry. Pompa wtryskowa nie była ruszana. Złożyliśmy to tak jak stało. Remont razem z wyjazdem po części do trójmiasta to 3dni. Koszt części i wyjazdu mniej niż 800zł. Wykonanie własne więc za free. Na dzień dzisiejszy silnik jest dotarty i nie bierze oleju, nie dymi, spala 4,5-6l. na setke w zależności od trasy i natężenia ruchu. Dodam jeszcze że auto jest sprowadzone z zachodu w 2001r. i na budziku ma niewiele ponad 300 000km :rotfl: Jak na moje oko i znajomych mechnaików to ma zrobione ne mniej niż 600 000km.
Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 125 gości