Strona 1 z 2

Wysokie spalanie a wtryskiwacze 2-sprężynkowe w AAZ

: czw sie 30, 2007 21:00
autor: niziok
Witam po dłuższej przerwie.
Spalanie (średnie, z tendencją do jazdy w trasie) mojej Niuni wynosi ok 7litrów/100 co oczywiście przekracza granice normy. Chciałem poinformować tylko że termostat był niedawno wymieniany (otwierał za wcześnie), turbina sprawdzona (OK), wtryskiwacze także (OK), wyregulowna została pompa wtryskowa (wolne obroty itp), został idealnie ustawiony kąt wtrysku - tzw kąt początku tłoczenia, w zeszłym roku (jakieś 5kkm wcześniej) wymienione zostały filtry: paliwa i powietrza, wymienione zostały przewody pomiędzy wtryskiwaczami. Samochodzik ma naprawdę niezłego kopa - szczególnie po ustawieniu kąta wtrysku - był opóźniony o 2 st.

Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Gdzie powinienem jeszcze szukać przyczyny?

Mechanik stwierdził, że obecne w motorku wtryskiwacze są 2-sprężynkowe (czy jakoś tak) i takie spalanie dla nich to norma. Gdyby to były 1 sprężynowe to spalanie nie przekroczyłoby 6l. Na 2spręzynowych rzekomo powinno wynosić 7-8l/100. Czy faktycznie były 2 rodzaje wtryskiwaczy w AAZ?

: pt sie 31, 2007 07:36
autor: pasiak
W moim passacie teoretycznie miały być dwu sprężynowe wtryski ale takie wtryski mają TDI w celu wyciszenia pracy. A w AAZ i innych z komorami wirowymi są wtryskiwacze czopikowe jeśli możesz to zrób zdjęcie - sądze że te wtryski są grube i krótkie (normalne jednosprężynowe czopikowe) a nie cienkie i długie jak w TDI.

: pt sie 31, 2007 08:05
autor: Dario84
Wtryskiwacze dwusprezynowe z tego co sie orientuje wystepuja tylko w samochodach z wtryskiem bezposrednim, natomiast w silnikach z wtryskiem posrednim sa wtryskiwacze jednosprezynowe. Inna kwestia jest taka ze moj kolega tez ma silnik AAZ, a glowice ma z TDI wraz z wtryskiwaczami, podobno byla niewielka seria silnikow AAZ z wlasnie taka konfiguracja takze zobacz czy masz glowice z wtryskiem posrednim czy bezposrednim. Zobacz czy nie ma gdzies wyciekow paliwa. Poza tym samochod dymi na czarno ? Poza tym czy wtryski maja prawidlowe cisnienia otwarcia ?

: pt sie 31, 2007 08:54
autor: DANIEL LHR
normalnie w azz były jednospreżynowe czopikowe wtryskiwacze , wtrysk posredni , pompa mechaniczna tak podaje instrukcja obsługi.
sa tez wersje silnika z wtryskiem bezposrednim ale z ograniczoną mocą softem do oznaczenie bodajze DI na samchodzie ale tam juz jest pompa sterowana elektronicznie tak jak w tdi nie pamietam tylko oznaczenia tego silnika.

jak nie ma kabelka przy trzecim wtrysku to masz raczej zwykłe jednospręzynowe

według mnie w azz nie mozna zamontowac głowicy z tdi bo w tłokach nie ma wgłębień i tłoki udezyły by w końcówki wtrysków

[ Dodano: 31 Sie 2007 09:03 ]
sprawdz ile ci pali na trasie bo w miescie jesto cięzko ocenic. ale po takim ciezkim
aucie i wtrysku posrednim moze byc te 7 litrów zwłaszcza ze tak jak piszesz auto ma kopa

: pt sie 31, 2007 13:44
autor: niziok
Głowicę mam normalną z TD, stwierdzam to chociażby po świecach żarowych (krótkie) i po samych wtryskach - są krótkie i grube, nie jak w TDI cienkie i z przewodem sterującym. Byłem u mechanik w Hrubieszowie (nazwisko to bodajże Rydel), znał się na rzeczy: sprawdził turbo i wykręcił wtryski, sprawdził i stwierdził że są ok, ale te 2 sprężynowe w AAZ palą mniej. Wiem że buda z Audi ciut więcej waży, poza tym autko porusza się zwykle w komplecie (zwykle 4 osoby). Kopa ma naprawdę dobrego, pali ładnie i równo (dużo dało ustawienie kąta początku tłoczenia). Autko nie kopci w ogóle, nawet przy porannym odpalaniu.

Mam problem tylko ze świecami, otóż w Audi sprawa wygląda trochę inaczej niż w golfach/passatach ale to już raczej kwestia czysto elektroniczna, choć minimalne znaczenie też może mieć - chodzi mi o dogrzewanie zimnego silnika. Coś mam popitolone i świeczki grzeją nie zawsze tedy gdy powinny, a czasami grzeją wtedy gdy nie powinny. :chytry:

: pt sie 31, 2007 22:49
autor: DANIEL LHR
pewnie temu mechanikowi pomieszały sie silnikii azz z 1z i stąd te dwa
rodzaje wtryskiwaczy.
Sprawdzic mógł tylko te jednosprezywe bo do dwusprezynowych nie wystarczy zwykły przrząd z wajhą
ten gosc zajmuje sie regeneracją pomp i wtrysków do ciągników i samochodów. Niektórzy na niego narzekają bo wkłada wyczyszczone stare rozpylacze i chce kase jak za nowe.

: sob wrz 01, 2007 00:15
autor: mular
te wtryskiwacze z tdi tez da sie sprawdzic DANIEL LHR na tej maszynie z "WAJCHA" czy nie ciekna i maja dobre cisnienie otwarcia.

: sob wrz 01, 2007 11:03
autor: souler
7 litrow to normalne spalanie przy 4 osobach i dynamicznej jezdzie. jesli to jest jazda mieszana to tym bardziej wszystko ok.

: sob wrz 01, 2007 11:24
autor: Apsik
Ludzie !!! co wy piszecie :P
Jakie specjalne serie?? Jakie głowice TDI na bloku AAZ...

Miał któryś z was oba wtryskiwacze (1.9TD i 1.6TD) jednoczesnie w rece?? Założe się że nie!
Otóż Wtryskiwacze od 1.6D/TD sa krótsze niz te od 1.9TD, nawet 1.9D ma krótsze wtryskiwacze niż 1.9TD. I TAK w wtryskiwaczach 1.9TD są 2 sprezynki a w tych krótkich 1.6TD jedna. To własnie te 2 sprezynki powodują sypanie sie koncowek jezeli chce sie podkrecać wydajność wtryskiwacza, dlatego tez po 4tej wymianie koncowek (przejechane max 2000km) wymienilem wtryskiwacze (body) na te od 1.6TD (JR) i koncowki od merca.

Zapamietajcie:
-wtryskiwacze (body) 1.6JP i 1V są identyczne (135bar),
-wtryskiwacze (body) 1.6JR/RA/SB też sa identyczne (155bar) rożnią się jedynie koncówkami
-wtryskiwacze (body) 1.9AAZ sa dłuższe od pozostalych i niby zapewniaja lepsza prace na wolnych obrotach (z powodu tych 2 sprezynek)
-idealna konfiguracja do 1.9AAZ -> wtryskiwacze i koncowki od 1.6 SB i przewody od 1.9D

Pozniej pokaze zdjecia :)

: sob wrz 01, 2007 11:32
autor: DANIEL LHR
mam taką maszyne z wajchą
tak z grubsza cisnienie otwarcia i rozpylanie to jeszcze mozna ale tam jest jeszce wtrysk pilotujący i zasadniczy ale otym mozna zapomniec na tej maszynie.
ostatnio był u mnie jeden klijent z wtryskami od iveco . Rydel wymienial mu końcówki wtrysków i auto zaczelo kulawo chodzić na wolnych.Jak sie okazało to były te dwuspreżynowe, na maszynie wszystko ładnie pieknie ale po zamontowaniu silnik dostawał drgań i chodził jak traktor

: sob wrz 01, 2007 12:38
autor: AndrzejP4
DANIEL LHR pisze:mam taką maszyne z wajchą
ostatnio był u mnie jeden klijent z wtryskami od iveco . Rydel wymienial mu końcówki wtrysków i auto zaczelo kulawo chodzić na wolnych.Jak sie okazało to były te dwuspreżynowe, na maszynie wszystko ładnie pieknie ale po zamontowaniu silnik dostawał drgań i chodził jak traktor
wina wtryskiwaczy, czy źle ustawiony kąt wtrysku?

: sob wrz 01, 2007 12:56
autor: Dario84
Apsik juz wrocil, to pewnie i prace przy wozie pojda do przodu :). Co do tematu faktycznie nigdy sie nie zastanawialem nad tym czy glowica 1,9tdi podejdzie mechanicznie do aaz. Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi. Co do wtryskiwaczy Apsik rozwial wszelkie watpliwosci, w sumie tez tego nie wiedzialem :okej:

: sob wrz 01, 2007 13:07
autor: zaprzal
Dario84 pisze:Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi.
glowice i tloki tez musi miec od tdi w takim wypadku

: sob wrz 01, 2007 13:22
autor: Dario84
Chyba to jest M-TDI czyli TDI z mechaniczna pompa, jeszcze posprawdzam czy czujniki sa na miejscu