Strona 1 z 2

pompa wtryskowa

: śr sie 29, 2007 13:42
autor: marcin999
witam

najprawdopodobniej mam do wymiany pompe wtryskowa w moim samochodzie. Dowiedzialem sie, że do mojego silnika jest tylko jedna pompa. Mam do kupna po okazyjnej cenie nowa i teraz mam jedno pytanie. Czy to cos czarne przy pompie taka plastikowa oslona do ktorej ida kabelki to immo?? jezeli tak to czy da sie przelozyc do nowej pompy? czy trzeba bedzie cos modzic programowac itp.

: śr sie 29, 2007 14:10
autor: Dario84
Ja jak wymienialem pompe u siebie to wystarczylo ta kostke immo przelozyc do nowej pompy i niczego nie trzeba programowac. Jedyny problem jest tylko w wykreceniu tej puszki, bo sam tam jednorazowe sruby ktore przy pierwszym dokreceniu sie urywaja i jedyny sposob ich odkrecenia to rozwiercenie.

: śr sie 29, 2007 15:27
autor: marcin999
dzieki punkcik dla Ciebie

: śr sie 29, 2007 17:21
autor: arturo
marcin999 pisze:Czy to cos czarne przy pompie taka plastikowa oslona do ktorej ida kabelki
Czy chodzi o silnik który Masz w opisie auta??? Jak tak to od kiedy 1Y ma pompe do której wchodzi wiązka przewodów?
chyba że masz 1Z to ok!
marcin999 pisze:Mam do kupna po okazyjnej cenie nowa i teraz mam jedno pytanie. Czy to cos czarne przy pompie taka plastikowa oslona do ktorej ida kabelki to immo?? jezeli tak to czy da sie przelozyc do nowej pompy? czy trzeba bedzie cos modzic programowac itp.
Nic nie trzeba programować! Trza tylko statyczny kąt wtrysku ustawić!!!

: śr sie 29, 2007 17:56
autor: marcin999
arturo,

tak chodzi mi o ten silnik ktory mam w opisie, a jest to 1Y i to wlasnie z jego pompy wychodzi wiazka przewodów. Mimo, że jest to pompa mechaniczna ( nie sterowana przez komputer) sa to przewody od immobilajzera.

: śr sie 29, 2007 19:55
autor: Dario84
A moze te przewody nie sa z immo tylko z elektrozawora przyspieszenia kata wtrysku ? Jesli ida do takiego czarnego "pudelka" na elektrozaworze zatrzymania silnika (na gorze glowicy pompy) to rzeczywiscie ida do immo, natomiast jak ida na dol pompy to jest sterowanie przyspieszeniem kata wtrysku.

: śr sie 29, 2007 19:58
autor: marcin999
no wlasnie dlatego pytam, bo nie jestem pewny.

na gorze mam od elektrozaworu, a na dole do tego pudelka to nie wiem juz co to jest;/

: śr sie 29, 2007 20:24
autor: arturo
marcin999 pisze:a na dole do tego pudelka to nie wiem juz co to jest
W TDI to jest to elektrozawór N108 do regulacji kata wtrysku a w 1Y to nie wiem.

[ Dodano: 29 Sie 2007 20:35 ]
Być może jest do tego samego bo pompy od 1Y i 1Z dół maja prawie taki sam tylko zamiast mechanicznego regulatora dawki-NSTAWNIK tylko Co? by tym sterowało jak nie ma ECU w 1Y. Do immo raczej był by podłączony zawór STOP tak jak Dario84, napisał.

: śr sie 29, 2007 20:41
autor: Dario84
No to wszystko jasne nie masz immo. Te przewody sa do elektrozaworu ktory przyspiesza kat wtrysku paliwa. Tym elektrozaworem steruja przekazniki przy skrzynce bezpiecznikowej. Na zimnym silniku kiedy grzeja swiece jest przyspieszony kat wtrysku.

: śr sie 29, 2007 21:30
autor: arturo
Dario84 pisze:Na zimnym silniku kiedy grzeja swiece jest przyspieszony kat wtrysku.
A nie ma tam przypadkiem ręcznego przyspieszacza na linke?

[ Dodano: 29 Sie 2007 21:36 ]
marcin999,
A można wiedzieć z jakiej przyczyny chcesz wymienić pompę ?

: śr sie 29, 2007 23:05
autor: pdmcyc
W 1y było immo powiedz jak masz położony elektrozarów pionowo czy poziomo jak masz immo to elektrozawór będzie poziomo a jak nie masz to pionowo, jak jest immo to są 2 elektrozawory w pompie. Zmieniałem ostatnio silniki i właśnie nowy miał immo i było tak jak pisze. A ze samochód nie miał fabrycznie immo to trzeba było wywalić z pompy tą czarną puszeczkę i podłączyć 2 elektrozawory do prunda i jest wsio ok teraz. Jak możesz to wyślij zdjęcia tej pompy co masz będzie wtedy wiadomo o co chodzi.

: czw sie 30, 2007 08:56
autor: marcin999
Dario84 pisze:No to wszystko jasne nie masz immo.
MAM :helm: tylko moze to nie sa te kable.
A nie ma tam przypadkiem ręcznego przyspieszacza na linke?
automatyczne
arturo pisze:A można wiedzieć z jakiej przyczyny chcesz wymienić pompę ?
wlasnie nie wiem co jest. Pisalem wczesniej posty, ale nikt mi nie potrafi pomóc. Powiem krotko samochod w pewnym momencie podczas jazdy zaczal przyspieszac (obroty na max) pozniej kleby bialego dymu i zero reakacji na gaz obroty jalowe ok 2000- maksymalnie sie wkrecal na 2600. teraz to juz wogole padl nie da sie go uruchomic. Przy okazji poszedl mi rozrusznik wiec nie moglem nic zrobic dopiero dzisiaj posprawdzam kompresje i wstepnie pompe.
pdmcyc pisze:Jak możesz to wyślij zdjęcia tej pompy co masz będzie wtedy wiadomo o co chodzi.
dzisiaj to zrobie jak bede u mechanika. Immo jest fabryczne.

: czw sie 30, 2007 13:02
autor: Dario84
Ja w aaz mialem immo i to byla taka czarna kostka nalozona na elektrozawor zatrzymania silnika, i nie bylo 2 elektrozaworow od zatrzymania. Z objawow mozna wywnioskowac ze pompa wysiadla. Jesli nie masz przyspieszacza na linke to te przewody o ktorych wczesniej pisales ida do przyspieszacza kata wtrysku. Immo musi byc na elektrozaworze zatrzymania silnika.

: czw sie 30, 2007 13:24
autor: pdmcyc
Dario84,

To pewnie różnie robili bo jak ja tam robiłem to było tak jak piszesz na elektrozawór a 2 był jeszcze nad tym tez i trzeba było jak zdjąłem immo 2 podłączyć pod napięcie bo jak jeden z nich sie odlanczalo to silnik gasł.