Strona 1 z 2

Stożek w AFN, wymienić na serie czy nie?

: ndz sie 26, 2007 22:50
autor: wojtek_sari
Uprzedam ze szukałem :P

Panowie kupiłem AFN z zamontowanym stożkiem K&N, widać ze ktoś to robił z głową, bo jest odeparowny od silnika tok ze nie zasysa powietrza z komory. Czytałem że w TDI nie jest wskazany stożek, chociaż jedni mówią tak drudzy tak... Obecny mam bardzo zaje*any (czyt. brudny :P ) I nie wime czy kupić nowy stożek czy lepeij zainwestować w orginalną puche, co radzicie?

: ndz sie 26, 2007 22:52
autor: damcio151
tylko oryginalna pucha
1. przez stożek może turbo się wysrać jak dostanie jakiegoś syfu
2. stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze ..... dopiero w IC jest schładzane :)

: pn sie 27, 2007 00:32
autor: tomogolf2
damcio151 pisze:1. przez stożek może turbo się wysrać jak dostanie jakiegoś syfu
2. stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze ..... dopiero w IC jest schładzane :)
racja........ lepiej zainwesuj w dobre filrty powietrza :)

: pn sie 27, 2007 01:02
autor: Corvax
damcio151 pisze:stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze
Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.

wojtek_sari, jeśli jest brudny - to każdy nawet najbardziej gówniany standardowy filtr będzie 1000 razy lepszy niż wkładka.

: pn sie 27, 2007 11:58
autor: damcio151
Corvax pisze:Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.
niby tak , ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie ...... chyba , że chodzi Ci o sam dół (początek pompowania) :?:

: pn sie 27, 2007 14:09
autor: Corvax
damcio151 pisze:ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie
dokładnie nic i to miałem na myśli, natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P

: pn sie 27, 2007 14:15
autor: damcio151
Corvax pisze:dokładnie nic i to miałem na myśli
:pub:
Corvax pisze:natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
:okej:

: pn sie 27, 2007 22:19
autor: cowboy
pamietajmy o tym że turbina zasysa ostro powietrze :) w TDI separowanie stożka jak i jego zakładanie nie ma większego sensu.. turbina i tak weźmie sobie wystarczając ilość powietrza, a schłodzi się w IC
Corvax pisze:popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
np drag diesel cummins, dolot i wylot to rura 8 calowa :)

Obrazek

ja wczoraj oglądałem diesla 6,7L cummins w dogde ram 2500 :) i tez kolega założył sobie stożek :) fajna motorownia, 6 cylindrów w rzędzie, big turbo HOLSET-a, seryjny dolot, orurowanie do FMIC to srednica na oko 5 cali :)

a w tych drag dieslach to doładowanie rzedu 3,5 Bara i a co za tym idzie wydatek powietrza jest masakrystyczny

: pt wrz 07, 2007 15:48
autor: wojtek_sari
Dobra stożek out :okej: Ale teraz powiedzcie mi gdzie kupić puszke filtra powietrza do AFN, albo z czego innego dopasowac, bo nigdzie nie moge jej dostac ani znaleść ;/ Ewentualnie dajcie fotke jak ona wogóle wygląda :chytry:

: pt wrz 07, 2007 15:58
autor: damcio151

: pt wrz 07, 2007 16:05
autor: wojtek_sari
damcio151, nawet nie wiedziałem ze jest taki dział jak "powietrza" :okej: Czyli to mi podejdzie do AFN tak? Powiedz jeszcze czy ten dolot też jest z AFN? bo ja mam kawałek rury uwalone zeby wpasować stożek ;/ i gdzie powinno iść to odpowietrzanie z buku?

: pt wrz 07, 2007 20:09
autor: damcio151
wojtek_sari pisze:Czyli to mi podejdzie do AFN tak?
czy 1z , czy AFN .... są takie same , więc podejdzie
wojtek_sari pisze:Powiedz jeszcze czy ten dolot też jest z AFN?
tak

Obrazek

: ndz wrz 16, 2007 12:54
autor: wojtek_sari
No i lipa, przyszła mi pucha do filtar i okazało się ze nie moge założyć bo mam ICka, nie wiem z czego jest ale napewnie nie jest seryjny ;) Co proponujecie?? Jak wytne w puszcze taki tunel to nie zostanie dużo miejsca miedzy fitrem a obudową, więc może mieć zamało powietrza ;/ Jest jakiś program do policzenia stożka do konkretnego silnika?
Wygląda to tak:

Obrazek

: ndz wrz 16, 2007 12:57
autor: damcio151
wojtek_sari pisze:Co proponujecie??
hehe może zrób coś z rurami od IC :P