Stożek w AFN, wymienić na serie czy nie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Stożek w AFN, wymienić na serie czy nie?

Post autor: wojtek_sari » ndz sie 26, 2007 22:50

Uprzedam ze szukałem :P

Panowie kupiłem AFN z zamontowanym stożkiem K&N, widać ze ktoś to robił z głową, bo jest odeparowny od silnika tok ze nie zasysa powietrza z komory. Czytałem że w TDI nie jest wskazany stożek, chociaż jedni mówią tak drudzy tak... Obecny mam bardzo zaje*any (czyt. brudny :P ) I nie wime czy kupić nowy stożek czy lepeij zainwestować w orginalną puche, co radzicie?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 22:52

tylko oryginalna pucha
1. przez stożek może turbo się wysrać jak dostanie jakiegoś syfu
2. stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze ..... dopiero w IC jest schładzane :)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn sie 27, 2007 00:32

damcio151 pisze:1. przez stożek może turbo się wysrać jak dostanie jakiegoś syfu
2. stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze ..... dopiero w IC jest schładzane :)
racja........ lepiej zainwesuj w dobre filrty powietrza :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sie 27, 2007 01:02

damcio151 pisze:stożek nic nie pomaga , bo i tak turbo pompując rozgrzewa powietrze
Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.

wojtek_sari, jeśli jest brudny - to każdy nawet najbardziej gówniany standardowy filtr będzie 1000 razy lepszy niż wkładka.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 27, 2007 11:58

Corvax pisze:Rola stożka nie jest obniżenie temp w dolocie, ale zwiększenie przepływu powietrza, co w uturbionym silniku jest mocno dyskusyjne, w każdym razie w serii.
niby tak , ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie ...... chyba , że chodzi Ci o sam dół (początek pompowania) :?:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sie 27, 2007 14:09

damcio151 pisze:ale co mu po zwiększonym przepływie powietrza jak i tak kiedy turbo dmuchnie ponad bar to ECU ogranicza większe ciśnienie
dokładnie nic i to miałem na myśli, natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 27, 2007 14:15

Corvax pisze:dokładnie nic i to miałem na myśli
:pub:
Corvax pisze:natomiast możemy wyobrazić sobie taką sytuacje, w której filtr stanowi tłumik - tyle, że ciśnienie doładowanie nie będzie wtedy wynosić 1 bar, tylko znacznie więcej - popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
:okej:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 27, 2007 22:19

pamietajmy o tym że turbina zasysa ostro powietrze :) w TDI separowanie stożka jak i jego zakładanie nie ma większego sensu.. turbina i tak weźmie sobie wystarczając ilość powietrza, a schłodzi się w IC
Corvax pisze:popatrz na te fikuśne auta startujące na 1/4 mili z turbinami na wierzchu ;P
np drag diesel cummins, dolot i wylot to rura 8 calowa :)

Obrazek

ja wczoraj oglądałem diesla 6,7L cummins w dogde ram 2500 :) i tez kolega założył sobie stożek :) fajna motorownia, 6 cylindrów w rzędzie, big turbo HOLSET-a, seryjny dolot, orurowanie do FMIC to srednica na oko 5 cali :)

a w tych drag dieslach to doładowanie rzedu 3,5 Bara i a co za tym idzie wydatek powietrza jest masakrystyczny
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2007 22:49 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pt wrz 07, 2007 15:48

Dobra stożek out :okej: Ale teraz powiedzcie mi gdzie kupić puszke filtra powietrza do AFN, albo z czego innego dopasowac, bo nigdzie nie moge jej dostac ani znaleść ;/ Ewentualnie dajcie fotke jak ona wogóle wygląda :chytry:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt wrz 07, 2007 15:58




wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pt wrz 07, 2007 16:05

damcio151, nawet nie wiedziałem ze jest taki dział jak "powietrza" :okej: Czyli to mi podejdzie do AFN tak? Powiedz jeszcze czy ten dolot też jest z AFN? bo ja mam kawałek rury uwalone zeby wpasować stożek ;/ i gdzie powinno iść to odpowietrzanie z buku?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt wrz 07, 2007 20:09

wojtek_sari pisze:Czyli to mi podejdzie do AFN tak?
czy 1z , czy AFN .... są takie same , więc podejdzie
wojtek_sari pisze:Powiedz jeszcze czy ten dolot też jest z AFN?
tak

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 20:10 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » ndz wrz 16, 2007 12:54

No i lipa, przyszła mi pucha do filtar i okazało się ze nie moge założyć bo mam ICka, nie wiem z czego jest ale napewnie nie jest seryjny ;) Co proponujecie?? Jak wytne w puszcze taki tunel to nie zostanie dużo miejsca miedzy fitrem a obudową, więc może mieć zamało powietrza ;/ Jest jakiś program do policzenia stożka do konkretnego silnika?
Wygląda to tak:

Obrazek


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 16, 2007 12:57

wojtek_sari pisze:Co proponujecie??
hehe może zrób coś z rurami od IC :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości